Müzik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MSM402 | ||||||||
Ders İsmi: | TSM Ses Eğitimi IV | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ÇETİN KÖRÜKÇÜOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere Türk Sanat Müziği repertuarında kullanılan ses eğitimi tekniklerini öğreterek, düzeyde TSM ses repertuarını icra edebilme becerisi kazandırmak. |
Dersin İçeriği: | Solfej bilgisini ve nota okuma yeteneğini geliştirme. Türk Sanat Müziği makamlarını anlama ve kullanma becerisi. TSM repertuarında kullanılan makam ve usullerde sözleri doğru bir şekilde ifade etme. Vokal teknikleri üzerine pratik yapma. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İleri solfej çalışmaları ve makam yapısı analizi. | Ders saatinde ders notları öğrenciye temin edilecektir. |
2) | Vokal tekniğin geliştirilmesi ve şarkıların analizi. | Ders saatinde ders notları öğrenciye temin edilecektir. |
3) | Geniş vokal aralıklarının çalışılması ve birinci eserin performansı. | Ders saatinde ders notları öğrenciye temin edilecektir. |
4) | Repertuarın analizi ve ikinci eserin performansı. | Ders saatinde ders notları öğrenciye temin edilecektir. |
5) | Makam değişiklikleri ve karmaşık melodi yapılarının çalışılması | Ders saatinde ders notları öğrenciye temin edilecektir. |
6) | Üçüncü eserin analizi ve vokal performans egzersizleri | Ders saatinde ders notları öğrenciye temin edilecektir. |
7) | Vokal stilizasyon teknikleri ve dördüncü eserin analizi. | Ders saatinde ders notları öğrenciye temin edilecektir. |
8) | İleri düzey solfej egzersizleri ve beşinci eserin performansı | Ders saatinde ders notları öğrenciye temin edilecektir. |
9) | Vokal renk paletinin genişletilmesi ve altıncı eserin analizi. | Ders saatinde ders notları öğrenciye temin edilecektir. |
10) | Duygu ifadesi ve yedinci eserin performansı. | Ders saatinde ders notları öğrenciye temin edilecektir. |
11) | Vokal dönemsel eserlerin analizi ve performans pratiği. | Ders saatinde ders notları öğrenciye temin edilecektir. |
12) | Öğrenci performansları ve vokal tekniğin değerlendirilmesi. | Ders saatinde ders notları öğrenciye temin edilecektir. |
13) | Değerlendirmeler, öğrenci performansları | Ders saatinde ders notları öğrenciye temin edilecektir. |
14) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ses Eğitiminde Metot ve Uygulama - Ayşe Meral Töreyin Türk Müziği Nazariyat ve Solfej Eğitimi - Hülya Uzun |
Diğer Kaynaklar: | Ses Eğitiminde Metot ve Uygulama - Ayşe Meral Töreyin Türk Müziği Nazariyat ve Solfej Eğitimi - Hülya Uzun |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |||||||||
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |||||||||
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |||||||||
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |||||||||
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |||||||||
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | |||||||||
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |||||||||
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |||||||||
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |||||||||
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |
2) | Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |
3) | Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |
4) | Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |
5) | Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |
6) | Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | 5 |
7) | Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |
8) | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |
9) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |
10) | Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 18 |