Müzik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MSC432 | ||||||||
Ders İsmi: | Kanun VIII | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. HAKAN GÜNGÖR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. FATİH VURAL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Türk Müziğinin başlıca çalgılarından biri olan kanun, telli ve mızraplı çalgılar ailesine ait yaklaşık 3.5 oktavlı bir enstrümandır. Bu ismin etimolojisi; Yunanca kaide, kural anlamına gelen kanon kelimesinden türediği kabul edilse de yapılan araştırmalara göre Arapça’dan dilimize kanun olarak yerleşmiştir. Türkiye, İran ve Arap ülkelerinde kanun, diğer ülkelerde ise yine kanon’dan türemiş bir kelime olan kanonaki olarak tanımlanmaktadır. Kaynakların birçoğunda kanun çalgısının aslen bir Türk olan zamanın büyük filozofu ve musiki bilgini olarak bilinen Ebu Nasr Muhammed Bin Turhan Bin Uzluğu Farabi (870-950) tarafından icad edildiği belirtilmektedir. |
Dersin İçeriği: | • Kanunda alıştırmalar, • Sözlü Türk müziği icrası • Sözsüz Türk müziği icrası • Kanun icra teknikleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Geçmiş dönem tekrarı • Teknik geliştirici etütler | |
2) | • Teknik geliştirici etütler • Taksim alıştırmaları | |
3) | • Teknik geliştirici etütler • Taksim alıştırmaları | |
4) | • Teknik geliştirici etütler • Taksim alıştırmaları | |
5) | • Transpoze, Müstahsen (1,5 ses) saz eseri icrası | |
6) | • Transpoze, Müstahsen (1,5 ses) saz eseri icrası | |
7) | • Transpoze, Müstahsen (1,5 ses) saz eseri icrası | |
8) | Ara Sınav • Çeşitli teknik etütler • Taksim alıştırmaları • Müstahsen (1,5 ses) saz eseri icrası • Teknik geliştirici etütler | |
9) | • Transpoze, Müstahsen (1,5 ses) şarkı formunda eser icrası • Glissando tekniği | |
10) | • Transpoze, Müstahsen (1,5 ses) şarkı formunda eser icrası • Glissando tekniği | |
11) | • Transpoze, Müstahsen (1,5 ses) şarkı formunda eser icrası • Glissando tekniği | |
11) | • Transpoze, Müstahsen (1,5 ses) şarkı formunda eser icrası • Glissando tekniği | |
12) | • Transpoze, Müstahsen (1,5 ses) şarkı formunda eser icrası • Glissando tekniği | |
13) | • Transpoze, Müstahsen (1,5 ses) şarkı formunda eser icrası • Glissando tekniği | |
14) | Genel Tekrar | |
15) | Genel Tekrar | |
16) | Final Sınavı • Teknik geliştirici etütler • Taksim alıştırmaları • Transpoze, Süpürde (1 ses) Müstahsen (1,5 ses) Kız Neyi (4 ses) ve Mansur (5 ses) akordundan şarkı ve saz eseri icrası • Glissado tekniği |
Ders Notları / Kitaplar: | Nota Arşivi - Repertükül |
Diğer Kaynaklar: | Nota Arşivi - Repertükül |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |||||||||
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |||||||||
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |||||||||
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |||||||||
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |||||||||
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | |||||||||
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |||||||||
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |||||||||
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |||||||||
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |
2) | Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |
3) | Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |
4) | Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |
5) | Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |
6) | Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | 5 |
7) | Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |
8) | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |
9) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |
10) | Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 18 |