Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İleri düzey viyolonsel tekniklerinin gözden geçirilmesi, temel pozisyonların hatırlanması. |
İlgili kaynak, öğrenciye ders saatinde verilecektir. |
2) |
Viyolonsel taksim çalışmalarının derinlemesine incelenmesi, gelişmiş melodik gelişim. |
İlgili kaynak, öğrenciye ders saatinde verilecektir.
|
3) |
İleri düzey solfej çalışmaları, ritm gelişimi. |
İlgili kaynak, öğrenciye ders saatinde verilecektir. |
4) |
Viyolonsel icra tekniklerinin derinlemesine incelenmesi, repertuarın genişletilmesi. |
İlgili kaynak, öğrenciye ders saatinde verilecektir.
|
5) |
Gelişmiş viyolonsel süsleme tekniklerinin pratikleri, yeni tekniklerin öğrenimi.
|
İlgili kaynak, öğrenciye ders saatinde verilecektir. |
6) |
Viyolonselde duygusal ifade üzerine odaklanma, repertuarın genişletilmesi. |
İlgili kaynak, öğrenciye ders saatinde verilecektir. |
7) |
Performans hazırlıkları, teknik gözden geçirme. |
İlgili kaynak, öğrenciye ders saatinde verilecektir. |
8) |
Performans ve değerlendirme, dönem sonu değerlendirme. |
İlgili kaynak, öğrenciye ders saatinde verilecektir.
|
9) |
İleri düzey parçaların çalışılması, yeni tekniklerin öğrenimi. |
İlgili kaynak, öğrenciye ders saatinde verilecektir.
|
10) |
Viyolonsel solfej çalışmaları, ritm gelişimi. |
İlgili kaynak, öğrenciye ders saatinde verilecektir. |
11) |
Yeni taksim tekniklerinin öğrenimi, repertuarın genişletilmesi |
İlgili kaynak, öğrenciye ders saatinde verilecektir.
|
12) |
Melodik gelişim ve viyolonselde duygusal ifade üzerine odaklanma |
İlgili kaynak, öğrenciye ders saatinde verilecektir. |
13) |
Performans hazırlıkları, öğrenci katılımıyla atölye çalışması. |
İlgili kaynak, öğrenciye ders saatinde verilecektir. |
14) |
Dönem sonu konseri, performanslar ve öğrenci değerlendirmesi. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi |
|
2) |
Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. |
|
3) |
Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması |
|
4) |
Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. |
|
5) |
Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. |
|
6) |
Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. |
5 |
7) |
Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. |
|
8) |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. |
|
9) |
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. |
|
10) |
Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
|