Müzikoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MSC446 | ||||||||
Ders İsmi: | Viyolonsel VIII | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BİKE ÖNER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. BİKE ÖNER Öğr.Gör. ÖYKÜ KOÇOĞLU ERDEM |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu programla öğrencinin; 1. Çello eğitiminin temel becerilerini edinmesi, 2. Çello ile ilgili teknik terminolojiyi doğru ve yerinde kullanması, 3. Çello eğitimi sürecinde karşılaşılabilecek temel veya orta düzey seslendirme tekniklerini kavraması ve uygulaması, 4. Temel nüans terimlerini kavraması ve uygulaması, 5. Farklı ölçü biçimlerini kavraması ve kullanması, 6. Temel artikülasyon ve süsleme terimlerini kavraması ve kullanması, 7. Eserleri müzikal duyarlılıkla seslendirmesi, 8. Bireysel çalışmalarında sorumluluk bilinci geliştirmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Çello Dersi Öğretim Programı’yla öğrencilere kazandırılması hedeflenen beceriler 1. Doğru duruş ve oturuş 2. Pizzicato tekniği ile parmak kullanımı 3. Sol el parmak kullanımı 4. Yay kullanımı 5. Eş güdümlü çalma 6. Sol ve Re Majör gamları seslendirme 7. Deşifre becerisi 8. Sol ve Re Majör tonlarında etüt 9. Tonalite tanıma 10. Sol ve Re Majör tonlarında icra ve yorumlama 11. Analitik düşünme, transpoze yapabilme 12. Do Majör tonunda eser ve etüt 13. İletişim 14. İş birliği 15. Bilgi iletişim teknolojilerini kullanma 16. Türkçeyi doğru, etkili ve güzel kullanma 17. Problem çözme 18. Bireysel çalışma |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1- Büyük eser seslendirebilme 2- İleri pozisyonlara hakim olabilme 3- Doğru entonasyon kullanımı 4- Yay kullanımı becerisi 5- Hız kazanabilme 6- Eşlik ile çalabilme 7- Pus kullanabilme 8- Vibrato çalabilme | |
2) | 1- Gam çalışmaları. 2- Üç bağlı arpej çalışmaları 3- Bach Cello Suite 1, Menuet 1 ve 2 bölüm deşifresi 4- Dotzauer Etüt çalışması | |
3) | 1-Pozisyon kullanımı 2- Açık pozisyon kullanımı 3- Pozisyonlarda entonasyon 4- Eser seslendirmesi | |
4) | 1- Gamlarda aralık çalışmaları 2- Eser ve etüt çalışmalarında entonasyon doğruluğu 3- Eser ve etüt çalışmalarında metronom kullanımı | |
5) | 1- Bach Suite 1, Minuet 1 ve 2 Bölüm deşifresi 2- Eser çalışması 3- Etüt hızlanması | |
6) | 1- Çalışılan eseri piyano eşlik ile seslendirme 2- Piyano eşlik ile entonasyon çalışması 3- Beethoven Scherzo (2nd movt from Sonata in A, Op. 69) | |
7) | 1- Bach Suite 1, Minuet 1 ve 2. bölüm çalışması 3- Arpej çalışmalarında aralık kullanımı 4- Gamlarda çift ses çalışmaları 5- Dotzauer Etüt çalışması 6- Beethoven Scherzo (2nd movt from Sonata in A, Op. 69) | |
8) | Ara Sınav | |
9) | 1- Çalıştığı eserde entonasyon çalışması yapar. 2- Vibrato kullanır. 3- Metromon ile hızlanma | |
10) | 1- Dotzauer Etüt çalışması 2- Pozisyon geçişlerini doğru entonasyon ile sağlar | |
11) | 1- Çift ses ve dominant 7'li aralık egzersizler 2- Vibrato kullanımını geliştirmek için farklı ritmik egzersizler 3- Pozisyon geçişi için etüt çalışmaları 4- Pus pozisyonunda egzersizler | |
12) | 1- Bach Suite, Dotzauer ve Popper etüt çalışmalarını sürdürür. 2- Beethoven Scherzo (2nd movt from Sonata in A, Op. 69) | |
13) | Metronom kullanımı ile çalıştığı egzersizleri hızlandırma çalışmaları. | |
14) | 1- Eser ve etüt çalışması | |
15) | Genel Tekrar | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Finale Syllabus 2023 How to write finale Finale user manual |
Diğer Kaynaklar: | Finale Syllabus 2023 How to write finale Finale user manual |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 18 |