KPSİ595 Bitirme Projesiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Klinik Psikoloji (YL) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Klinik Psikoloji (YL) (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: KPSİ595
Ders İsmi: Bitirme Projesi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 0 0 30
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ARİF HALDUN SOYGÜR
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAPANCI
Dr.Öğr.Üyesi PINAR ARSLANTÜRK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders, yüksek lisans öğrencilerinin bitirme projelerinin oluşturulması, konularının belirlenmesi ve yazma sürecinde karşılarına çıkan zorluklara yanıt bulunması amaçlıdır.
Dersin İçeriği: Derste yüksek lisans öğrencilerinin bitirme projelerinin oluşturulması, konularının belirlenmesi ve yazma sürecinde karşılarına çıkan zorluklara yanıt bulunması aşama aşama takip edilip danışman eşliğinde tamamlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler çalışmak istedikleri konuları oluşturabilmektedir
2) Konularını alana uygun bir şekilde belirleyebilmektedirler
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Yazma sürecinde karşılaştıkları tüm istatistiksel ve literatür çalışmaları algılayıp öğrenme ve bunları intihal yapmadan yazabilmeyi öğrenmek.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Proje konularının belirlenmesi ve yazım kurallarının tartışılması Öğretim elemanı sunum ve notları
2) Proje konularının belirlenmesi ve yazım kurallarının tartışılması Öğretim elemanı sunum ve notları
3) Proje konularının belirlenmesi ve yazım kurallarının tartışılması Öğretim elemanı sunum ve notları
4) Proje konularının belirlenmesi ve yazım kurallarının tartışılması Öğretim elemanı sunum ve notları
5) Proje konularının belirlenmesi ve yazım kurallarının tartışılması
6) Proje konularının belirlenmesi ve yazım kurallarının tartışılması
7) Proje konularının belirlenmesi ve yazım kurallarının tartışılması
8) Proje konularının belirlenmesi ve yazım kurallarının tartışılması
9) Proje konularının belirlenmesi ve yazım kurallarının tartışılması
10) Proje konularının belirlenmesi ve yazım kurallarının tartışılması
11) Proje konularının belirlenmesi ve yazım kurallarının tartışılması
12) Proje konularının belirlenmesi ve yazım kurallarının tartışılması
13) Proje konularının belirlenmesi ve yazım kurallarının tartışılması
14) Proje konularının belirlenmesi ve yazım kurallarının tartışılması Son değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim elemanı sunum ve notları
Diğer Kaynaklar: Öğretim elemanı sunum ve notları/Lecturer presentation and notes

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Klinik Psikoloji Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler psikoloji alanında yeterli kuramsal bilgi edinir. Teorik bilgisini süpervizyon altında uygulama deneyimi kazanır. Mesleki becerileri gelişir. Klinik Psikoloji alanında karşılaşacağı sorunları ve ikilemleri, mesleki etik bilgisi ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme kavuşturma yetisi kazanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Klinik Psikoloji Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler psikoloji alanında yeterli kuramsal bilgi edinir. Teorik bilgisini süpervizyon altında uygulama deneyimi kazanır. Mesleki becerileri gelişir. Klinik Psikoloji alanında karşılaşacağı sorunları ve ikilemleri, mesleki etik bilgisi ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme kavuşturma yetisi kazanır. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Okuma
Proje Hazırlama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Gözlem
Bireysel Proje
Raporlama
Uzman / Jüri Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 22 308
Proje 14 42 588
Toplam İş Yükü 896