Tiyatro | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | TİY193 | ||||||||
Ders İsmi: | Ses Eğitimi I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BERNA ANIL ÖZKURT | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. SETA KÜRKÇÜOĞLU Öğr.Gör. SALİH KANBUROĞLU Öğr.Gör. SİMGE NARİN Öğr.Gör. CENGİZ ARSLAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | *Sesin sağlıklı kullanılması *Müziğin ve temel müzikal tiyatro terminolojisinin öğrenilmesi *nefes desteği, entonasyon, ritim, armoni ve telaffuz konularının şan üzerinden oyunculuğa aktarılması |
Dersin İçeriği: | “Aktörler İçin Şan Eğitimi” dersi, oyuncu adaylarının temel şan eğitimini alarak oyunculuk ve performans tekniklerini şan ile bütünleştirmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. Müzikal tiyatro literatürü ve konu üzerine yapılacak araştırmalarla müzikal parçalardaki sözün, melodinin vurgulanarak, oynanan karakterin yaratılmasını yapılacak dönem içi çalışmalar ve final performansı üzerinden sonuçlandırmayı hedeflemektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş, müzikal tiyatro terminolojisi; fiziksel ve vokal ısınma ve vokal değerlendirmeler | |
2) | Ses ve hareketle ısınma, Lessac Tekniği, vokal yapmak ve temel vücut hareketlerinin değerlendirmesi. | |
3) | Birbiriyle çelişen müzikallerden pasajlara bakış. Ses egzersizleri. Daha çok solo şarkı atamak ve soloları prova etmek. | |
4) | Isınma ve anadilde (Türkçe) solo çalışma. | |
5) | Isınma seti. Solo çalışmalar ve sahne çalışması. (Müzikallerden pasajlar) | |
6) | Sahnelerin, soloların provası ve Lessac üstüne daha derin çalışma. | |
7) | Vokal yapma ve esneme . Solo numaraları sahneye koy.(ezberlenmiş) | |
8) | Ara Sınav. | |
9) | Isınma setleri ve yeni solo şarkı/lar. | |
10) | Ses ve hareket, sahne çalışması, değerlendirme. | |
11) | Isınma seti, sahne çalışması ve sololar. | |
12) | Isınma setleri, diksiyon egzersizleri, mizansen ve sololar. | |
13) | Isınma setleri, solo provaları ve değerlendirme. | |
14) | Final sınavı. |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Sanat akımları kavranır. | |||||||||||||
2) Oyunculuk biçemleri ve etkin biçimde rol yaratabilmek | |||||||||||||
3) Tiyatro uygulamaları konusunda pratik deneyim kazanma | |||||||||||||
4) Gerçekçilik, Doğalcılık akımlarının tiyatroya olan etkileri aktarılır. | |||||||||||||
5) Oyunculuk biçemleri ile ilgili temel bilgi ve becerilerine sahip olmak | |||||||||||||
6) Profesyonel süreçte oyun sahneleme deneyiminin edinilmesi | |||||||||||||
7) Avant-Garde: Gerçeküstücülük, Dışavurumculuk, Dadaizm, Fütürizm, Kübizm akımlarının tiyatroyla ilişkileri yorumlanır. | |||||||||||||
8) Siyasal Amaçlı Tiyatro içinde Politik Tiyatro, Belgesel Tiyatro ve Eğik-Diyalektik Tiyatro öğretilir. | |||||||||||||
9) Varoluşçu ve Absürd Tiyatro incelenir. | |||||||||||||
10) Çağdaş Oyunculuk Biçemlerini Yaratan Tiyatro İnsanlarını Tanımak | |||||||||||||
11) Yeni yaratım olanaklarını keşfetmek | |||||||||||||
12) Öğrencileri farklı oyunculuk biçemleriyle tanıştırmak | |||||||||||||
13) Rejisörlük bilgisi edinilir | |||||||||||||
14) Disiplinler arası etkileşim içinde tiyatro sanatı icra edilir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sanat akımları kavranır. | |
2) | Oyunculuk biçemleri ve etkin biçimde rol yaratabilmek | |
3) | Tiyatro uygulamaları konusunda pratik deneyim kazanma | |
4) | Gerçekçilik, Doğalcılık akımlarının tiyatroya olan etkileri aktarılır. | |
5) | Oyunculuk biçemleri ile ilgili temel bilgi ve becerilerine sahip olmak | |
6) | Profesyonel süreçte oyun sahneleme deneyiminin edinilmesi | |
7) | Avant-Garde: Gerçeküstücülük, Dışavurumculuk, Dadaizm, Fütürizm, Kübizm akımlarının tiyatroyla ilişkileri yorumlanır. | |
8) | Siyasal Amaçlı Tiyatro içinde Politik Tiyatro, Belgesel Tiyatro ve Eğik-Diyalektik Tiyatro öğretilir. | |
9) | Varoluşçu ve Absürd Tiyatro incelenir. | |
10) | Çağdaş Oyunculuk Biçemlerini Yaratan Tiyatro İnsanlarını Tanımak | |
11) | Yeni yaratım olanaklarını keşfetmek | |
12) | Öğrencileri farklı oyunculuk biçemleriyle tanıştırmak | |
13) | Rejisörlük bilgisi edinilir | |
14) | Disiplinler arası etkileşim içinde tiyatro sanatı icra edilir |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |