Tiyatro | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | TİY174 | ||||||||
Ders İsmi: | Oyunculuk II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. MURAT KARASU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. KORHAN KARABAL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | *Rol ve oyun üzerinden analitik düşünme becerisini geliştirmek *Söz söyleme becerisini arttırmak. |
Dersin İçeriği: | Bu derste oyunculuğun temel isteklerine uygun biçimde beden ve ses kullanımı üzerine çalışılır. Duygulanım ve ifadelendirme tekniklerine giriş yapılır. Seçilecek antik ve klasik döneme ait tiradlar aracılığıyla oyuncu adaylarının ,entelektüel alt yapısı hazırlanır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | öğrencilerle tanışma. | |
2) | *ısınma egzersizleri *çalışılacak metin üzerine konuşma | verili metnin okunması. |
3) | *ısınma egzersizleri *oyuncu dramaturjisi çalışması | |
4) | *ısınma egzersizleri *oyuncu dramaturjisi çalışması | |
5) | *ısınma çalışması *ezberlenen metinde vurgu, tonlama çalışması | |
6) | *ısınma çalışması *ezberlenen metinde vurgu, tonlama çalışması | |
7) | -ısınma egzersizleri -tirad çalışması | antik yunan tragedyaları |
8) | -ısınma egzersizleri -tirad çalışması | antik yunan tragedyaları |
9) | -ısınma egzersizleri -koro çalışması | metin çalışması |
10) | -ısınma egezersizleri -koroda duygu çalışması | metin çalışması |
11) | -ısınma egzersizleri -koroda vurgu ve tonlama | vurgu çalışması |
12) | -ısınma egzersizleri -koroda duygu ve tonlama çalışması | metin hazırlığı |
13) | -ısınma egzersizleri -genel tekrar | tekrar çalışması |
14) | -ısınma egzersizi -genel tekrar | genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | KONSTANTİN STANİSLAVSKİ Bir Karakter Yaratmak SEVDA ŞENER Dünden Bugüne Tiyatro Düşüncesi SEVDA ŞENER Tüm Antik Dönem Tragedyaları ve Komedyaları SHAKESPEARE Bütün Eserleri AFŞAR TİMUÇİN Düşünce Tarihi 1-2 |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Sanat akımları kavranır. | |||||||||||||
2) Oyunculuk biçemleri ve etkin biçimde rol yaratabilmek | |||||||||||||
3) Tiyatro uygulamaları konusunda pratik deneyim kazanma | |||||||||||||
4) Gerçekçilik, Doğalcılık akımlarının tiyatroya olan etkileri aktarılır. | |||||||||||||
5) Oyunculuk biçemleri ile ilgili temel bilgi ve becerilerine sahip olmak | |||||||||||||
6) Profesyonel süreçte oyun sahneleme deneyiminin edinilmesi | |||||||||||||
7) Avant-Garde: Gerçeküstücülük, Dışavurumculuk, Dadaizm, Fütürizm, Kübizm akımlarının tiyatroyla ilişkileri yorumlanır. | |||||||||||||
8) Siyasal Amaçlı Tiyatro içinde Politik Tiyatro, Belgesel Tiyatro ve Eğik-Diyalektik Tiyatro öğretilir. | |||||||||||||
9) Varoluşçu ve Absürd Tiyatro incelenir. | |||||||||||||
10) Çağdaş Oyunculuk Biçemlerini Yaratan Tiyatro İnsanlarını Tanımak | |||||||||||||
11) Yeni yaratım olanaklarını keşfetmek | |||||||||||||
12) Öğrencileri farklı oyunculuk biçemleriyle tanıştırmak | |||||||||||||
13) Rejisörlük bilgisi edinilir | |||||||||||||
14) Disiplinler arası etkileşim içinde tiyatro sanatı icra edilir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sanat akımları kavranır. | |
2) | Oyunculuk biçemleri ve etkin biçimde rol yaratabilmek | |
3) | Tiyatro uygulamaları konusunda pratik deneyim kazanma | |
4) | Gerçekçilik, Doğalcılık akımlarının tiyatroya olan etkileri aktarılır. | |
5) | Oyunculuk biçemleri ile ilgili temel bilgi ve becerilerine sahip olmak | |
6) | Profesyonel süreçte oyun sahneleme deneyiminin edinilmesi | |
7) | Avant-Garde: Gerçeküstücülük, Dışavurumculuk, Dadaizm, Fütürizm, Kübizm akımlarının tiyatroyla ilişkileri yorumlanır. | |
8) | Siyasal Amaçlı Tiyatro içinde Politik Tiyatro, Belgesel Tiyatro ve Eğik-Diyalektik Tiyatro öğretilir. | |
9) | Varoluşçu ve Absürd Tiyatro incelenir. | |
10) | Çağdaş Oyunculuk Biçemlerini Yaratan Tiyatro İnsanlarını Tanımak | |
11) | Yeni yaratım olanaklarını keşfetmek | |
12) | Öğrencileri farklı oyunculuk biçemleriyle tanıştırmak | |
13) | Rejisörlük bilgisi edinilir | |
14) | Disiplinler arası etkileşim içinde tiyatro sanatı icra edilir |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |