Dersin Amacı: |
*Koordinatif ısınma ve esneme hareketleriyle genel dengeyi ve estetiği güçlendirmek.
*Çeşitli komutların sözlü tekrarıyla işitsel algılamayı güçlendirmek.
*Mesafeyle ilgili yapılan egzersizlerle görsel algılamayı güçlendirmek.
|
Dersin İçeriği: |
Bu derste oyuncu adayının sahne üzerindeki becerilerini, duruş ve hareket estetiğini, genel dengesini, hareket güvenliğini, el-ayak ve zihin-beden uyumunu, serbestliği, dikkat yoğunluğunu, ritim duygusunu, aksiyon-reaksiyon ilişkisini sağlamak ve güçlendirmek, başarma azmi kazandırmak ve yaratıcılığı geliştirmek amacıyla, eskrim sporunun flöre ve kılıç silahlarının, tüm savunma ve hücum teknikleri, estetik ve koreografik bir şekilde öğretilecek, ısınma hareketleri, gard duruşu, adım çalışmaları, flöre branşının basit ve kompleks savunma ve hücum hareketleri çalışmaları, mesafe kontrol çalışmaları, basit ve karmaşık ritmik kombinasyon çalışmaları, partner çalışmaları ve senkronizasyon çalışmaları yapılacaktır. Koreografiler oluşturulacak, doğaçlama olarak silah çatışmaları yapılacaktır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
TANIŞMA, ESKRİMİN TARİHİ VE DERSİN AMACI HAKKINDA BİLGİ VERME |
|
2) |
ISINMA, GARD POZİSYONU, ADIM ÇALIŞMALARI (İLER-GERİ YÜRÜ, İLERİ-GERİ GEÇ, İLERİ-GERİ SIÇRAMALAR) |
|
3) |
ISINMA, SİLAH TUTUŞU, ESKRİM SELAMI, ADIM ÇALIŞMALARI (GÖSTER, HAMLE) |
|
4) |
ISINMA, ADIM ÇALIŞMALARI (İLERDEN GERİ, GERİDEN İLERİ, YARIM TAM İLERİ, YARIM TAM GERİ), KARŞILIKLI MESAFE ÇALIŞMASI |
|
5) |
ISINMA, ADIM ÇALIŞMALARI, KARŞILIKLI MESAFE ÇALIŞMASI, SİLAH ÇATIŞMASI (4 HATTI PARAT REPOST) |
|
6) |
ISINMA, ADIM ÇALIŞMALARI, KARŞILIKLI MESAFE ÇALIŞMASI, SENKRONİZE SİLAH KOMBİNASYONLARI( 6 HATTI PARAT- REPOST KOMBİNASYON) |
|
7) |
ARA SINAV |
|
8) |
ISINMA, ADIM ÇALIŞMALARI, KARŞILIKLI MESAFE ÇALIŞMASI, SİLAH ÇATIŞMASI ( 4-6 HATTI VE DEGAJE’NİN OLDUĞU SENKRONİZE KOMBİNASYONLAR ) |
|
9) |
ISINMA, ADIM ÇALIŞMALARI, KARŞILIKLI MESAFE ÇALIŞMASI, SİLAH ÇATIŞMASI (4-6 HATLARINDAN ANGAJMAN VE BATE ÇALIŞMASI VE İLGİLİ KOMBİNASYON) |
|
10) |
ISINMA, ADIM ÇALIŞMALARI, KARŞILIKLI MESAFE ÇALIŞMASI, SİLAH ÇATIŞMASI (4-6 HATLARINDAN BATE, ANGAJMAN VE DEGAJELİ SENKRONİZE KOMBİNASYONLAR VE DOĞAÇLAMALAR) |
|
11) |
ISINMA, ADIM ÇALIŞMALARI, KARŞILIKLI MESAFE ÇALIŞMASI, SİLAH ÇATIŞMASI (8 ve 7 HATTI PARAT REPOST ÇALIŞMASI) |
|
12) |
ISINMA, ADIM ÇALIŞMALARI, KARŞILIKLI MESAFE ÇALIŞMASI, SİLAH ÇATIŞMASI (4-6 HATTI KUPE ÇALIŞMASI) |
|
13) |
ISINMA, ADIM ÇALIŞMALARI, KARŞILIKLI MESAFE ÇALIŞMASI, SİLAH ÇATIŞMASI (8-7-4-6 HATLARINDAN BATE, KUPE, ANGAJMAN VE DEGAJELİ DOĞAÇLAMALAR ) |
|
14) |
FİNAL SINAVI |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sanat akımları kavranır. |
|
2) |
Oyunculuk biçemleri ve etkin biçimde rol yaratabilmek |
|
3) |
Tiyatro uygulamaları konusunda pratik deneyim kazanma |
|
4) |
Gerçekçilik, Doğalcılık akımlarının tiyatroya olan etkileri aktarılır. |
|
5) |
Oyunculuk biçemleri ile ilgili temel bilgi ve becerilerine sahip olmak |
|
6) |
Profesyonel süreçte oyun sahneleme deneyiminin edinilmesi |
|
7) |
Avant-Garde: Gerçeküstücülük, Dışavurumculuk, Dadaizm, Fütürizm, Kübizm akımlarının tiyatroyla ilişkileri yorumlanır. |
|
8) |
Siyasal Amaçlı Tiyatro içinde Politik Tiyatro, Belgesel Tiyatro ve Eğik-Diyalektik Tiyatro öğretilir. |
|
9) |
Varoluşçu ve Absürd Tiyatro incelenir. |
|
10) |
Çağdaş Oyunculuk Biçemlerini Yaratan Tiyatro İnsanlarını Tanımak |
|
11) |
Yeni yaratım olanaklarını keşfetmek |
|
12) |
Öğrencileri farklı oyunculuk biçemleriyle tanıştırmak |
|
13) |
Rejisörlük bilgisi edinilir |
|
14) |
Disiplinler arası etkileşim içinde tiyatro sanatı icra edilir |
|