MIM529 Tarihi Yapıların ve Kentsel Çevrenin Korunmasında Yöntem ve Tekniklerİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Mimarlık (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimarlık (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIM529
Ders İsmi: Tarihi Yapıların ve Kentsel Çevrenin Korunmasında Yöntem ve Teknikler
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. İREM YERGÜN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. BEHİYE IŞIK AKSULU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders, yüksek lisans öğrencilerine tarihi çevrenin ve yapıların korunmasına ilişkin temel ilkeleri vermeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Koruma teorisi, tek yapıdan çevre ölçeğine kadar koruma süreci. Tarihi alanların korunmasındaki içerik ve sorunlar. Tarihi alanların ölçeği ve özellikleri. Anadolu'daki tarihi çevrelerin gelişim süreci ve özellikleri. Bölgesel farklılıklar. Metodoloji, analiz ve değerlendirme süreci, koruma planlarının hazırlanması, korumanın yasal ve ekonomik yönleri. Koruma uygulamalarında ve tekniklerinde ulusal ve uluslararası örnekler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Koruma konusu günümüzde mimarlar için temel bir sektör haline geldi. Bu nedenle koruma eğitimi önemli hale geldi.
2) Mimarlık alanında yüksek lisans eğitimi alan öğrencilerin kazanımları bu dersle çevre korumanın temel prensiplerini kavramak
3) uygulama projeleri hazırlama becerisi elde etmektir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Mimari korumaya giriş. Koruma teorisi, I. Aksulu, Urban Conservation, Unpublished lecture notes, Ankara 2004 Z.Ahunbay, Tarini Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, 1996 J.Strike, Architecture in conservation: managing development at historic sites London 1994
2) Tartışma -
3) Tek yapıdan çevre ölçeğine koruma süreci I. Aksulu, Urban Conservation, Unpublished lecture notes, Ankara 2004 Z.Ahunbay, Tarini Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, 1996 J.Strike, Architecture in conservation: managing development at historic sites London 1994
4) Tarihi alanların ölçeği ve özellikleri. I. Aksulu, Urban Conservation, Unpublished lecture notes, Ankara 2004 Z.Ahunbay, Tarini Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, 1996 J.Strike, Architecture in conservation: managing development at historic sites London 1994
5) Tarihi alanların korunmasındaki içerik ve sorunlar. I. Aksulu, Urban Conservation, Unpublished lecture notes, Ankara 2004 Z.Ahunbay, Tarini Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, 1996 J.Strike, Architecture in conservation: managing development at historic sites London 1994
6) Anadolu'daki tarihi çevrelerin gelişim süreci ve özellikleri. I. Aksulu, Urban Conservation, Unpublished lecture notes, Ankara 2004 Z.Ahunbay, Tarini Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, 1996 J.Strike, Architecture in conservation: managing development at historic sites London 1994
7) Sunum -
8) Metodoloji, analiz ve değerlendirme süreci I. Aksulu, Urban Conservation, Unpublished lecture notes, Ankara 2004 Z.Ahunbay, Tarini Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, 1996 J.Strike, Architecture in conservation: managing development at historic sites London 1994
9) Koruma Projesinin hazırlanması Tarihi binaların veya seçilen alanın analizi I. Aksulu, Urban Conservation, Unpublished lecture notes, Ankara 2004 Z.Ahunbay, Tarini Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, 1996 J.Strike, Architecture in conservation: managing development at historic sites London 1994
10) Tarihi binaların veya seçilen alanın analizi I. Aksulu, Urban Conservation, Unpublished lecture notes, Ankara 2004 Z.Ahunbay, Tarini Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, 1996 J.Strike, Architecture in conservation: managing development at historic sites London 1994
11) Tarihi binaların veya seçilen alanın analizlerinin değerlendirilmesi I. Aksulu, Urban Conservation, Unpublished lecture notes, Ankara 2004 Z.Ahunbay, Tarini Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, 1996 J.Strike, Architecture in conservation: managing development at historic sites London 1994
12) Tarihi binaların veya seçilen alanın analizlerinin değerlendirilmesi I. Aksulu, Urban Conservation, Unpublished lecture notes, Ankara 2004 Z.Ahunbay, Tarini Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, 1996J.Strike, Architecture in conservation: managing development at historicsites London 1994
13) Tarihi binaların veya seçilen alanın analizlerinin değerlendirilmesi I. AKSULU, Urban Conservation, Unpublished lecture notes, Ankara 2004 Z.Ahunbay, Tarini Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, 1996 J.Strike, Architecture in conservation: managing development at historic sites London 1994
14) Sunum ödev ve teslim -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: I. Aksulu, Urban Conservation, Unpublished lecture notes, Ankara 2004
Z.Ahunbay, Tarini Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, 1996
J.Strike, Architecture in conservation: managing development at historic sites London 1994
Diğer Kaynaklar: I. Aksulu, Urban Conservation, Unpublished lecture notes, Ankara 2004
Z.Ahunbay, Tarini Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, 1996
J.Strike, Architecture in conservation: managing development at historic sites London 1994
C. Erder, Our Architectural Heritage, from consciousness to conservation, UK, 1986
D. Morley, K..Robins, Spaces of Identity: Global media, electronic landscapes and cultural boundaries, London,1995
K. Lynch, Good city form, The MİT Press, Cambridge, Massachusetts, London 1984

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Rapor Yazma
Seminer
Teknik gezi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Juri 2 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Juri 2 6 12
Final 2 16 32
Toplam İş Yükü 170