MIM530 Tarihi Yapıların Analizi ve Değerlendirmesiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Mimarlık (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimarlık (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIM530
Ders İsmi: Tarihi Yapıların Analizi ve Değerlendirmesi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. İREM YERGÜN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. BEHİYE IŞIK AKSULU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Restorasyon Planlama Süreci Hakkında Temel Bilgiler, Mimari Rölöve Yöntem Ve Teknikleri, Uygulama Ve Teori İlişkisini Kuran Saha Çalışması Ve Değerlendirilmesi.
Dersin İçeriği: Tarihi Ve Kültürel Açıdan Korunması Gerekli Bir Mimari Eserin, Durum Tesbitinden Ölçme Ve Belgelemeye Yönelik Tekniklerle Koruma Yöntemleri, Yeniden Kullanım Koşulları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Restorasyon Planlama Süreci Hakkında Temel Bilgiler
2) Tarihi Ve Kültürel Açıdan Korunması Gerekli Bir Mimari Eserin, Durum Tesbitinden Ölçme Ve Belgelemeye Yönelik Bilgi Sahibi Olmak
3) Yeniden Kullanım Koşulları Koruma İlişkisini Kavramak
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Restorasyon Planlama Süreci Hakkında Temel Bilgiler
2) Restorasyon Planlama Süreci Hakkında Temel Bilgiler
3) Belgeleme Nedir
4) Belgeleme Yöntemi
5) Belgeleme Yöntemi
6) Restorasyon Yaklaşımı
7) Yeniden Kullanım Koşulları
8) Konu İle İlgili Örnek Seçimi Sunum Ve Tartışmalar
9) Sunum Ve Tartışmalar
10) Sunum Ve Tartışmalar
11) Sunum Ve Tartışmalar
12) Sunum Ve Tartışmalar
13) Sunum Ve Tartışmalar
14) Sunum Ve Ödev Teslimi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Measurement And Recording Of Historic Buildings / Peter Swallow...[Et All] Shaftesbury : Donhead, 2004 Mimarlık Topoğrafyası Cilt1-2 / Mustafa Aytaç İstanbul : İtü, 1968-70 Leica Flexline Manual Autocad 2004 For Architecture / Alan Jefferis, Michael Jones, Tereasa Jefferis, Australia Thomson/Delmar Learning, C2004 Autocad 2005 [Electronic Resource] / Thomas Singer, Marika Snider ; Autodesk Press, [New York] : Thomson Delmar Learning, 2005 Surveying Historic Buildings, Watt, D., (1996).
Dorset: Donhead,. Rölöve, Uluengin, M.B. (2002)., İstanbul : Yapı Endüstri Merkezi Yayınları. Metric Survey Specifications For Cultural Heritage, Bryan, P., Et. Al. , (2009)., England : English Heritage. Historic American Buildings,Survey/Recording Historic Structures, Burns, J. A., (2004), , N.J.: Wiley. Recording, Documentation, And Information Management For The Conservation Of Heritage Places. Los Angeles: The Getty Conservation Institute, (2007).

Diğer Kaynaklar: Measurement And Recording Of Historic Buildings / Peter Swallow...[Et All] Shaftesbury : Donhead, 2004 Mimarlık Topoğrafyası Cilt1-2 / Mustafa Aytaç İstanbul : İtü, 1968-70 Leica Flexline Manual Autocad 2004 For Architecture / Alan Jefferis, Michael Jones, Tereasa Jefferis, Australia Thomson/Delmar Learning, C2004 Autocad 2005 [Electronic Resource] / Thomas Singer, Marika Snider ; Autodesk Press, [New York] : Thomson Delmar Learning, 2005 Surveying Historic Buildings, Watt, D., (1996).
Dorset: Donhead,. Rölöve, Uluengin, M.B. (2002)., İstanbul : Yapı Endüstri Merkezi Yayınları. Metric Survey Specifications For Cultural Heritage, Bryan, P., Et. Al. , (2009)., England : English Heritage. Historic American Buildings,Survey/Recording Historic Structures, Burns, J. A., (2004), , N.J.: Wiley. Recording, Documentation, And Information Management For The Conservation Of Heritage Places. Los Angeles: The Getty Conservation Institute, (2007).

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Sunum / Seminer 2 6 12
Ödevler 1 16 16
Toplam İş Yükü 154