Mimarlık İngilizce (DR) (Yüksek Lisans Dereceli) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | ARCH531 | ||||||||
Ders İsmi: | Traditional Structure Systems I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ÖZGÜN ARIN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrenci, bu derste geleneksel yapım sistemleri türlerini öğrenerek bu konuda araştırma ve analiz yapabilme becerisi kazanır. |
Dersin İçeriği: | Strüktür sistemlerine giriş, yığma sistemler, karkas sitemler, karma sistemler. Strüktür sistemlerine yapı elemanları (temel, duvar, döşeme vb.) |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders içerikleri ve yürütülmesi hakkında bilgilendirme Geleneksel strüktür sistemlerine tarihsel süreçteki genel yaklaşımlar. | |
1) | Yapılan çalışmaların genel değerlendirilmesi | Hazırlanan dosyaların getirilmesi |
2) | Geleneksel strüktür sistemleri türleri hakkında genel bilgilendirme | |
3) | Yığma sistem yapım koşulları, temel duvar döşeme türleri hakkında genel bilgilendirme | |
3) | Yığma sistem yapım koşulları, temel duvar döşeme türleri hakkında genel bilgilendirme | |
4) | Ahşap karkas sistem hakkında temel prensipler | |
5) | Ahşap karkas sistem hakkında temel prensipler | |
5) | Ahşap karkas sistem hakkında temel prensipler Çalışma alanlarının belirlenmesi | |
6) | Ahşap karkas sistem de temel, duvar, döşeme kurulumu prensipleri | |
7) | Geleneksel yapım sistemlerine çağdaş yaklaşımlar/ alan çalışması yönlendirilmesi | |
8) | Ara sınav | |
8) | Geleneksel yapım sistemlerinde karma uygulama örnekleri | |
10) | Geleneksel sistem örnekleri hakkında bölgesel araştırmalar | Alan çalışma hazırlıkları dosyası |
11) | Yapılan tespit çalışmalarının analiz yöntemleri hakkında bilgilendirme | Çalışma dosyalarının getirilmesi |
12) | Yapılan tespit çalışmalarının analiz yöntemleri ve ele alınış yöntemleri | Çalışma dosyalarının getirilmesi |
14) | Sunum ve teslim |
Ders Notları / Kitaplar: | Dijital ders notu paylaşılmaktadır./ Digital lecture notes are shared. |
Diğer Kaynaklar: | - Türk Ahşap Konut Mimarisi 17. - 19. Yüzyıllar Doğan KUBAN - Investigation of Earthquake Behaviour of Construction System and Materials in Traditional Turkish Architecture ITM Web of Conferences 22, 01034 (2018) https://doi.org/10.1051/itmconf/20182201034 CMES-2018 - Recommendations for Çanakkale-Ayvacık Post-Earthquake Housing Needs and Solutions Kerpic’18 – Back to Earthen Architecture: Industrialized, Injected, Rammed, Stabilized 6th International Conference Hasan Kalyoncu University, Turkey, 1-2 June 2018 Geleneksel Türk Mimarisinde Yapı Sistem ve Elemanları (2 Cilt) Hüsrev TAYLA Türk Ahşap Konut Mimarisi 17. - 19. Yüzyıllar Doğan KUBAN Eski Anadolu Mimarlığı, Rudolf Naumann Yapı, Sedat Hakkı Eldem Yapı, Yapım, Erkin Erten |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Seminer | |
Tez Hazırlama | |
Örnek olay çalışması |
Ödev | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Arazi Çalışması | 1 | 4 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 64 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 |
Proje | 1 | 3 |
Ödevler | 1 | 63 |
Rapor Teslimi | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 143 |