MSC480 Viyola VIIIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MSC480
Ders İsmi: Viyola VIII
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 2 1 7
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ÖYKÜ KOÇOĞLU ERDEM
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ÖYKÜ KOÇOĞLU ERDEM
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders müzik teorisi hakkında tanıtıcı bilgiler verir. Bireyin nota, ritm, ve ölçü güçlüklerini çözmesini; müziksel işitmelerini ve deşifre okumalarını geliştirmeyi hedefler.
Dersin İçeriği: Piyanoda çalınan basit aralıkları
Deşifre ve dikte
Majör ve minör diziler
Transpoze

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Temel müzik teorisini öğrenmek ve solfej yapmak.
2) Türk Müziği sistemini ve Batı Müziği sistemini karşılaştırma
3) Batı Müziği Teorisi dersi ve tüm bilginin kullanılması.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders içeriği hakkında bilgilendirme ve genel tekrar Piyano Kulak çalışması Ritmik okuma Melodik okuma
2) Rondo formunun işlemesi Piyano Kulak çalışması Ritmik okuma Melodik okuma
3) Sol Major and Fa Major -Mi minor-Re Minor tonları Piano Musical ear exercises Rhytmic reading Melodic reading
4) La Majör-Mi Majör- Mi Bemol Minör-La Bemol Majör duyumları Piyano Kulak çalışması Ritmik okuma Melodik okuma
5) Örnek Solfejler ile Hız ve Nüans terimleri Piyano Kulak çalışması Ritmik okuma Melodik okuma
6) Türk Müziği Ezgilerinin Dinlenmesi Piyano Kulak çalışması Ritmik okuma Melodik okuma
7) Genel tekrar Piyano Kulak çalışması Ritmik okuma Melodik okuma
8) Vize Sınavı Piyano Kulak çalışması Ritmik okuma Melodik okuma
9) Ton bilgisi ve Model terimlerinin incelenmesi Piyano Kulak çalışması Ritmik okuma Melodik okuma
10) Batı müziği ses sistemi Piyano Kulak çalışması Ritmik okuma Melodik okuma
11) Diyatonik ve Kromatik sesler Piyano Kulak çalışması Ritmik okuma Melodik okuma
12) Ritmik Okuma Çalışmaları Piyano Kulak çalışması Ritmik okuma Melodik okuma
13) Dikte ve Solfej çalışmaları Piyano Kulak çalışması Ritmik okuma Melodik okuma
14) Dikte ve Solfej çalışmaları Piyano Kulak çalışması Ritmik okuma Melodik okuma
15) Genel Tekrar Piyano Kulak çalışması Ritmik okuma Melodik okuma
16) Final Sınavı Piyano Kulak çalışması Ritmik okuma Melodik okuma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Muammer Sun ,Solfej 1-2 Bona ,Temel Müzik Teorisi Nota Okuma Öğrenme Metodu A.LAVIGNAC , Solêge Des Solfêges F.FONTAİNE Ritim ve Zaman Duygusunun Temelleri
Diğer Kaynaklar: Piyano- Piano Dizekli Tahta-Music Notation Board Bilgisayar- Computer

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. 5
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 1 16
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 18