MSC458 Toplum ve Kültürİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MSC458
Ders İsmi: Toplum ve Kültür
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ALPASLAN GÜL
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi İLKER ÇAYLA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere sosyoloji alanındaki temel yaklaşımların, yöntemlerin, kavramların, toplumsal örgüt ve süreçlerin açıklanmasını amaçlar.
Dersin İçeriği: Toplumsal eşitsizlik, ırksal ve dinsel ilişkiler, toplumsal cinsiyet (ayrımcılığı) ve cinsel farklılıklar, toplumsal yapıda bu kavramlara dayalı olarak yaratılan dikey ve hiyerarşik sınıflar ve toplumsal gruplar, tarihsel bir bakışla ele alınır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sosyoloji alanındaki temel yaklaşımları, yöntemleri ve kavramları açıklar.
2) Toplumsal örgüt ve süreçleri açıklar.
3) Mikro ve makro sosyolojik yaklaşımlar arasındaki merkezi farkı tanımlar.
4) Kuramların zamanla nasıl değişebildiğini açıklar.
5) Günlük yaşamdaki aktörler ile toplumsal analizcileri ve bunlara özgü bilgileri ayırt eder.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genel bir giriş
2) Sosyolojinin ortaya çıkışı ve gelişmesi, kurucu sosyologlar Anthony Giddens ve Philip W. Sutton, Sosyoloji, 7. Edisyon, Ankara: Kırmızı Yayınları, 2016.
3) Sosyolojinin ortaya çıkışı ve gelişmesi, kurucu sosyologlar Anthony Giddens ve Philip W. Sutton, Sosyoloji, 7. Edisyon, Ankara: Kırmızı Yayınları, 2016.
4) Sosyolojik kuramlar ve bakış açıları Anthony Giddens ve Philip W. Sutton, Sosyoloji, 7. Edisyon, Ankara: Kırmızı Yayınları, 2016.
5) Sosyolojik kuramlar ve bakış açıları Anthony Giddens ve Philip W. Sutton, Sosyoloji, 7. Edisyon, Ankara: Kırmızı Yayınları, 2016.
6) Sağlık, hastalık ve engellilik Anthony Giddens ve Philip W. Sutton, Sosyoloji, 7. Edisyon, Ankara: Kırmızı Yayınları, 2016.
7) Tabakalaşma ve sınıf Anthony Giddens ve Philip W. Sutton, Sosyoloji, 7. Edisyon, Ankara: Kırmızı Yayınları, 2016.
8) Yoksulluk, toplumsal dışlanma ve refah devleti Anthony Giddens ve Philip W. Sutton, Sosyoloji, 7. Edisyon, Ankara: Kırmızı Yayınları, 2016.
9) Ara sınav Anthony Giddens ve Philip W. Sutton, Sosyoloji, 7. Edisyon, Ankara: Kırmızı Yayınları, 2016.
10) Toplumsal cinsiyet ve cinsellik Anthony Giddens ve Philip W. Sutton, Sosyoloji, 7. Edisyon, Ankara: Kırmızı Yayınları, 2016.
11) Irk, etnik kimlik ve göç Anthony Giddens ve Philip W. Sutton, Sosyoloji, 7. Edisyon, Ankara: Kırmızı Yayınları, 2016.
12) Modern toplumda din Anthony Giddens ve Philip W. Sutton, Sosyoloji, 7. Edisyon, Ankara: Kırmızı Yayınları, 2016.
13) Eğitim
14) Suç ve sapma Anthony Giddens ve Philip W. Sutton, Sosyoloji, 7. Edisyon, Ankara: Kırmızı Yayınları, 2016.
15) Genel tekrar. Anthony Giddens ve Philip W. Sutton, Sosyoloji, 7. Edisyon, Ankara: Kırmızı Yayınları, 2016.
16) Final sınavı. Anthony Giddens ve Philip W. Sutton, Sosyoloji, 7. Edisyon, Ankara: Kırmızı Yayınları, 2016.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Anthony Giddens. Kırmızı Yayıncılık. İstanbul. 2013.
Diğer Kaynaklar: John. J. Macionis, Sosyoloji, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2012. Martin Slattery, Sosyolojide Temel Fikirler, İstanbul: Sentez Yayınları, 2007. Zygmunt Bauman, Sosyolojik Düşünmek, İstanbul: Ayrıntı Yayınevi, 1999.


Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi 5
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 34