MSC279 Viyola IIIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MSC279
Ders İsmi: Viyola III
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 2 1 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ÖYKÜ KOÇOĞLU ERDEM
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ÖYKÜ KOÇOĞLU ERDEM
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere viyola çalma becerilerini daha da ilerletmek, orta seviye teknikleri öğretmek ve daha karmaşık repertuarla çalışmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Temel viyola teknikleri üzerine gözden geçirme ve ısınma egzersizleri.
Arpeggios ve yay tekniği üzerine çalışmalar.
Viola ile diğer telli çalgılar arasında uyumlu bir performansın oluşturulması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Viyolanın orta seviye teknikleri üzerine derinlemesine çalışma.
2) Orta seviyedeki viyola repertuarını anlama ve çalabilme yeteneği.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel viyola teknikleri üzerine gözden geçirme ve ısınma egzersizleri.
2) G string üzerindeki pozisyon değişiklikleri ve basit bir etüt çalışması.
3) Dört telli akorları çalma ve akorlarla basit bir melodi oluşturma.
4) Arpeggios ve yay tekniği üzerine çalışmalar.
5) Orta seviyede bir solo eserin analizi ve performansı.
6) Pizzicato tekniği üzerine çalışmalar ve pizzicato ile bir eserin çalınması.
7) Genel Tekrar
8) Ara Sınav
9) İleri düzeyde yay tekniği ve çeşitli yay kullanımları üzerine çalışmalar.
10) Orta seviyede bir başka solo eserin analizi ve performansı
11) Viyola ile orkestrasyon ve orkestra eserlerinin çalınması üzerine çalışmalar.
12) İleri düzeyde akor çalışmaları ve bir eserin armonik yapısının analizi.
13) Öğrenci performansları ve teknik değerlendirme.
14) Dönem sonu değerlendirmeleri ve genel değerlendirme.
15) Genel Tekrar
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "Essential Elements for Strings" - Robert Gillespie ve Pamela Tellejohn Hayes
"Suzuki Viyola Metodu" - Shinichi Suzuki
"Viyola Teknikleri" - Lionel Tertis
Diğer Kaynaklar: "Essential Elements for Strings" - Robert Gillespie ve Pamela Tellejohn Hayes
"Suzuki Viyola Metodu" - Shinichi Suzuki
"Viyola Teknikleri" - Lionel Tertis

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. 5
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 1 16
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 18