Sağlıkta Kalite Yönetimi (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | SKY589 | ||||||||
Ders İsmi: | Kalite ve Sağlık Mevzuatı – Etik | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi YILDIRIM BEYAZIT GÜLHAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi YILDIRIM BEYAZIT GÜLHAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı sağlık hizmetlerinin tarihsel gelişimini, mevzuat-sağlık mevzuatı tanımlarını,Hukukun kaynaklarını, Etik-Tıp etiği kavramlarını tanımını yapıp tıp etiği temel ilkelerini öğretip, ülkemizdeki kalite ile ilgili sağlık mevzuatı konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamak, bunları güncel olarak takip edip, yorumlamalarına yardımcı olmaktır. |
Dersin İçeriği: | Sağlık hizmetlerinin tarihsel gelişimi,Hukukun kaynakları,tıp etiği ilkeleri, Güncel sağlıkta kalite ile ilgili sağlık mevzuatı |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sağlık Hizmetlerinin gelişimi, Hukukun kaynakları, Etik-tıp etiği tanımı,Tıp etiği ilkeleri | |
2) | 1219 sayılı yasa-Sağlık Hizmetleri temel kanunu | |
3) | Dünyada hasta hakları-Ülkemizde hasta hakları mevzuatı | |
4) | Hemşirelik mevzuatı- YTKİY | |
5) | Özel Hastaneler-Ayaktan tedavi merkezleri mevzuatı | |
6) | Hasta ve çalışan güvenliğinin sağlanması- Özel hastanelerin puanlandırılması ve fark ücret | |
7) | arasınav | |
8) | İş sağlığı mevzuatı | |
9) | Sağlık Bakanlığı ve bağlı kuruluşların teşkilat ve görevleri hakkında KHK-663 | |
10) | Sağlıkta reklam- Yasal ve etik boyut | |
11) | SB Hizmet Kalite Standartları-1 | |
12) | SB Hizmet Kalite Standartları-2 | |
13) | Sağlık Bakanlığı Sağlıkta Performans ve Kalite Yönergesi | |
14) | Kurumsal ve bireysel performansın belirlenmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | 1.Ders notları 2.Hizmet kalite standartları kitabı. http://www.kalite.saglik.gov.tr/content/files/mevzuat/saglikta_performans_ve_kalite_yonergesi_yeni/hkskitap.pdf |
Diğer Kaynaklar: | http://www.kalite.saglik.gov.tr/content/files/duyurular_2011/2011/14_subat_2012/1402yonerge.pdf http://www.kalite.saglik.gov.tr/index.php?lang=tr&page=26 http://www.saglik.gov.tr/TR/belge/1-327/saglik-mevzuati.html http://www.ttb.org.tr/mevzuat/ |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
---|---|---|
Program Kazanımları | ||
1) Sağlık Hizmetleri sunumunda problemleri tanımlar ve analiz eder Sağlık sektöründe kalite yönetimi ile ilgili sorunların çözümlenmesinde liderlik yapabilir, stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorunlarla ilgili çözümler üretebilir. Sağlıkta kalite yönetimi ile ilgili bilimsel ve yasal gelişmeleri takip eder, bunu farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. Ekip çalışmasına önem verir, bilgiyi paylaşır. | ||
2) Araştırma ve geliştirme yöntemlerini kullanarak durum tespiti yaparak, elde edilen veriler ışığında yeni düzenlemeler ve iyileştirmeler yapar, bu yöntemleri kullanarak ortaya çıkan sorunları çözer. Hasta, çalışan ve tesis güvenliğine önem verir, tıp etiği ilkeleri çerçevesinde hareket eder, hasta-hasta yakını-sağlık çalışanı ilişkilerinin gelişmesine katkı sağlar. Sağlık sektörünün her alanında, sağlıkta kalite yönetim- Akreditasyon sistemlerini kurar, bu sistemleri denetler, sürekli iyileştirir ve geliştirebilir . Verimliliği arttırır. Sağlıkta Kalite ile ilgili bilimsel çalışmaları bağımsız olarak yönetebilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık Hizmetleri sunumunda problemleri tanımlar ve analiz eder Sağlık sektöründe kalite yönetimi ile ilgili sorunların çözümlenmesinde liderlik yapabilir, stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorunlarla ilgili çözümler üretebilir. Sağlıkta kalite yönetimi ile ilgili bilimsel ve yasal gelişmeleri takip eder, bunu farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. Ekip çalışmasına önem verir, bilgiyi paylaşır. | |
2) | Araştırma ve geliştirme yöntemlerini kullanarak durum tespiti yaparak, elde edilen veriler ışığında yeni düzenlemeler ve iyileştirmeler yapar, bu yöntemleri kullanarak ortaya çıkan sorunları çözer. Hasta, çalışan ve tesis güvenliğine önem verir, tıp etiği ilkeleri çerçevesinde hareket eder, hasta-hasta yakını-sağlık çalışanı ilişkilerinin gelişmesine katkı sağlar. Sağlık sektörünün her alanında, sağlıkta kalite yönetim- Akreditasyon sistemlerini kurar, bu sistemleri denetler, sürekli iyileştirir ve geliştirebilir . Verimliliği arttırır. Sağlıkta Kalite ile ilgili bilimsel çalışmaları bağımsız olarak yönetebilir. |
Anlatım | |
Ders | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 5 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 14 | 196 |
Ödevler | 5 | 10 | 50 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 291 |