ORT601 Sefalometrik ve Dijital Görüntüleme Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Ortodonti (DR)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Ortodonti (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ORT601
Ders İsmi: Sefalometrik ve Dijital Görüntüleme I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ARZU ARI DEMİRKAYA
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. AYBÜKE ENSARİOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Doktora öğrencilerinin; radyolojik prensipler, sefalometrik film çizimi, film-MR ve ultra-sonografik görüntüleri okuma, sonuçlarını değerlendirme yetisini kazandırma amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Radyolojik prensipler, konvansiyonel ve dijital sefalometrik film çizimi, film-MR ve ultra-sonografik görüntüleri okuma ve değerlendirme

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Radyografi okuma ve değerlendirme, tanı tedavi planı belirlemede radyografilerden yararlanabilme becerisi
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Lateral sefalometrik röntgenlerde analiz yöntemleri, sefalometri çizim teknikleri ve tanı tedavide yardımcı olarak bu analizleri değerlendirip yorum yapabilme becerisi
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Klinik Muayene ve Tanı Yöntemleri 1. Ortodonti (Anomoliler, Sefalometri, Etiyoloji, Büyüme ve Gelişim, Tanı) - Mustafa Ülgen 2. Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. 3. Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995
2) Sefalometrinin önemi, hasta pozisyonlandırması ve doğal baş pozisyonu 1. Ortodonti (Anomoliler, Sefalometri, Etiyoloji, Büyüme ve Gelişim, Tanı) - Mustafa Ülgen 2. Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. 3. Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995
3) Sefalometrik noktalar (Lat Ceph) 1. Ortodonti (Anomoliler, Sefalometri, Etiyoloji, Büyüme ve Gelişim, Tanı) - Mustafa Ülgen 2. Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. 3. Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995
4) Lateral sefalometrik filmlerde kullanılan düzlemler 1. Ortodonti (Anomoliler, Sefalometri, Etiyoloji, Büyüme ve Gelişim, Tanı) - Mustafa Ülgen 2. Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. 3. Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995
5) Lateral sefalometrik filmlerin çizilmesi ve ölçülmesi 1. Ortodonti (Anomoliler, Sefalometri, Etiyoloji, Büyüme ve Gelişim, Tanı) - Mustafa Ülgen 2. Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. 3. Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995
6) Posteroanterior filmlerde kullanılan noktalar ve düzlemler 1. Ortodonti (Anomoliler, Sefalometri, Etiyoloji, Büyüme ve Gelişim, Tanı) - Mustafa Ülgen 2. Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. 3. Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995
7) Posteroanterior filmlerin çizilmesi ve ölçülmesi 1. Ortodonti (Anomoliler, Sefalometri, Etiyoloji, Büyüme ve Gelişim, Tanı) - Mustafa Ülgen 2. Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. 3. Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995
8) Gelişim dönemlerinin belirlenmesi 1. Ortodonti (Anomoliler, Sefalometri, Etiyoloji, Büyüme ve Gelişim, Tanı) - Mustafa Ülgen 2. Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. 3. Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995
9) Model analizi 1. Ortodonti (Anomoliler, Sefalometri, Etiyoloji, Büyüme ve Gelişim, Tanı) - Mustafa Ülgen 2. Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. 3. Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995
10) Steiner Analizi (Teorik) 1. Ortodonti (Anomoliler, Sefalometri, Etiyoloji, Büyüme ve Gelişim, Tanı) - Mustafa Ülgen 2. Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. 3. Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995
11) Steiner Analizi (Pratik) 1. Ortodonti (Anomoliler, Sefalometri, Etiyoloji, Büyüme ve Gelişim, Tanı) - Mustafa Ülgen 2. Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. 3. Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995
12) Wits analizi 1. Ortodonti (Anomoliler, Sefalometri, Etiyoloji, Büyüme ve Gelişim, Tanı) - Mustafa Ülgen 2. Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. 3. Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995
13) McNamara analizi 1. Ortodonti (Anomoliler, Sefalometri, Etiyoloji, Büyüme ve Gelişim, Tanı) - Mustafa Ülgen 2. Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. 3. Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995
14) Yumuşak doku analizi 1. Ortodonti (Anomoliler, Sefalometri, Etiyoloji, Büyüme ve Gelişim, Tanı) - Mustafa Ülgen 2. Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. 3. Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Ortodonti (Anomoliler, Sefalometri, Etiyoloji, Büyüme ve Gelişim, Tanı) - Mustafa Ülgen
2. Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995.
3. Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995
Diğer Kaynaklar: 1. Ortodonti (Anomoliler, Sefalometri, Etiyoloji, Büyüme ve Gelişim, Tanı) - Mustafa Ülgen
2. Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995.
3. Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Dişsel ve iskeletsel anomalilerde tanı koyabilmek, etyoloji saptayabilmek ve sınıflayabilmek. Ortodontik tedavi yöntemleri konusunda teorik ve pratik bilgi edinebilmek. Tanı ve tedavi öngörüsü için gerekli sefalometrik analizleri ve yumuşak doku analizlerini kendi başına yapabilmek ve yorumlayabilmek Tanısını koyduğu vakalara uygun tedavi planlamaları yapabilmek.
2) Ortodontik vakaları çağdaş hareketli ve sabit ortodontik tedavi yöntemleriyle tedavi edebilecek bilgi birikimine ve klinik deneyime sahip olabilmek. Şiddetli iskeletsel deformiteye sahip hastaların ortognatik cerrahi planlamalarını ve ameliyat hazırlıklarını yapabilmek, ameliyatı gerçekleştirecek cerrahlarla koordinasyon içinde çalışabilmek. Dudak-damak yarıklı hastaların tedavisini koordine eden interdisipliner çalışma gruplarında görev alabilmek, bu hastaların bebeklikten erişkinliğe kadar olan tüm ortodontik ihtiyaçlarına yanıt verebilecek donanıma sahip olabilmek. Temporomandibuler eklem patolojilerinin ayırıcı tanısı ve bunlara yönelik tedaviler konusunda bilgi ve deneyim kazanabilmek. Literatür tarayarak gerekli kaynaklara ulaşabilmek, kazandığı teknik ve teorik bilgi ve beceri birikimini kullanarak laboratuar veya klinik deneyler planlayabilmek, danışmanının gözetimi altında tez ya da bir projede görev alabilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dişsel ve iskeletsel anomalilerde tanı koyabilmek, etyoloji saptayabilmek ve sınıflayabilmek. Ortodontik tedavi yöntemleri konusunda teorik ve pratik bilgi edinebilmek. Tanı ve tedavi öngörüsü için gerekli sefalometrik analizleri ve yumuşak doku analizlerini kendi başına yapabilmek ve yorumlayabilmek Tanısını koyduğu vakalara uygun tedavi planlamaları yapabilmek. 5
2) Ortodontik vakaları çağdaş hareketli ve sabit ortodontik tedavi yöntemleriyle tedavi edebilecek bilgi birikimine ve klinik deneyime sahip olabilmek. Şiddetli iskeletsel deformiteye sahip hastaların ortognatik cerrahi planlamalarını ve ameliyat hazırlıklarını yapabilmek, ameliyatı gerçekleştirecek cerrahlarla koordinasyon içinde çalışabilmek. Dudak-damak yarıklı hastaların tedavisini koordine eden interdisipliner çalışma gruplarında görev alabilmek, bu hastaların bebeklikten erişkinliğe kadar olan tüm ortodontik ihtiyaçlarına yanıt verebilecek donanıma sahip olabilmek. Temporomandibuler eklem patolojilerinin ayırıcı tanısı ve bunlara yönelik tedaviler konusunda bilgi ve deneyim kazanabilmek. Literatür tarayarak gerekli kaynaklara ulaşabilmek, kazandığı teknik ve teorik bilgi ve beceri birikimini kullanarak laboratuar veya klinik deneyler planlayabilmek, danışmanının gözetimi altında tez ya da bir projede görev alabilmek. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Örnek olay çalışması
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 1 14
Laboratuvar 14 1 14
Uygulama 14 1 14
Derse Özgü Staj 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 14 1 14
Ödevler 14 1 14
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 114