Ortodonti (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | ORT601 | ||||||||
Ders İsmi: | Sefalometrik ve Dijital Görüntüleme I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ARZU ARI DEMİRKAYA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. AYBÜKE ENSARİOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Doktora öğrencilerinin; radyolojik prensipler, sefalometrik film çizimi, film-MR ve ultra-sonografik görüntüleri okuma, sonuçlarını değerlendirme yetisini kazandırma amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Radyolojik prensipler, konvansiyonel ve dijital sefalometrik film çizimi, film-MR ve ultra-sonografik görüntüleri okuma ve değerlendirme |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Klinik Muayene ve Tanı Yöntemleri | 1. Ortodonti (Anomoliler, Sefalometri, Etiyoloji, Büyüme ve Gelişim, Tanı) - Mustafa Ülgen 2. Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. 3. Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995 |
2) | Sefalometrinin önemi, hasta pozisyonlandırması ve doğal baş pozisyonu | 1. Ortodonti (Anomoliler, Sefalometri, Etiyoloji, Büyüme ve Gelişim, Tanı) - Mustafa Ülgen 2. Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. 3. Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995 |
3) | Sefalometrik noktalar (Lat Ceph) | 1. Ortodonti (Anomoliler, Sefalometri, Etiyoloji, Büyüme ve Gelişim, Tanı) - Mustafa Ülgen 2. Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. 3. Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995 |
4) | Lateral sefalometrik filmlerde kullanılan düzlemler | 1. Ortodonti (Anomoliler, Sefalometri, Etiyoloji, Büyüme ve Gelişim, Tanı) - Mustafa Ülgen 2. Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. 3. Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995 |
5) | Lateral sefalometrik filmlerin çizilmesi ve ölçülmesi | 1. Ortodonti (Anomoliler, Sefalometri, Etiyoloji, Büyüme ve Gelişim, Tanı) - Mustafa Ülgen 2. Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. 3. Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995 |
6) | Posteroanterior filmlerde kullanılan noktalar ve düzlemler | 1. Ortodonti (Anomoliler, Sefalometri, Etiyoloji, Büyüme ve Gelişim, Tanı) - Mustafa Ülgen 2. Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. 3. Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995 |
7) | Posteroanterior filmlerin çizilmesi ve ölçülmesi | 1. Ortodonti (Anomoliler, Sefalometri, Etiyoloji, Büyüme ve Gelişim, Tanı) - Mustafa Ülgen 2. Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. 3. Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995 |
8) | Gelişim dönemlerinin belirlenmesi | 1. Ortodonti (Anomoliler, Sefalometri, Etiyoloji, Büyüme ve Gelişim, Tanı) - Mustafa Ülgen 2. Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. 3. Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995 |
9) | Model analizi | 1. Ortodonti (Anomoliler, Sefalometri, Etiyoloji, Büyüme ve Gelişim, Tanı) - Mustafa Ülgen 2. Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. 3. Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995 |
10) | Steiner Analizi (Teorik) | 1. Ortodonti (Anomoliler, Sefalometri, Etiyoloji, Büyüme ve Gelişim, Tanı) - Mustafa Ülgen 2. Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. 3. Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995 |
11) | Steiner Analizi (Pratik) | 1. Ortodonti (Anomoliler, Sefalometri, Etiyoloji, Büyüme ve Gelişim, Tanı) - Mustafa Ülgen 2. Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. 3. Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995 |
12) | Wits analizi | 1. Ortodonti (Anomoliler, Sefalometri, Etiyoloji, Büyüme ve Gelişim, Tanı) - Mustafa Ülgen 2. Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. 3. Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995 |
13) | McNamara analizi | 1. Ortodonti (Anomoliler, Sefalometri, Etiyoloji, Büyüme ve Gelişim, Tanı) - Mustafa Ülgen 2. Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. 3. Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995 |
14) | Yumuşak doku analizi | 1. Ortodonti (Anomoliler, Sefalometri, Etiyoloji, Büyüme ve Gelişim, Tanı) - Mustafa Ülgen 2. Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. 3. Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995 |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Ortodonti (Anomoliler, Sefalometri, Etiyoloji, Büyüme ve Gelişim, Tanı) - Mustafa Ülgen 2. Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. 3. Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995 |
Diğer Kaynaklar: | 1. Ortodonti (Anomoliler, Sefalometri, Etiyoloji, Büyüme ve Gelişim, Tanı) - Mustafa Ülgen 2. Jacobson A, Radiographic Cephalometry, Quintissence Books, 1995. 3. Athanasiou A, Orthodontic Cephalometry, Mosby-Wolfe, 1995 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
---|---|---|
Program Kazanımları | ||
1) Dişsel ve iskeletsel anomalilerde tanı koyabilmek, etyoloji saptayabilmek ve sınıflayabilmek. Ortodontik tedavi yöntemleri konusunda teorik ve pratik bilgi edinebilmek. Tanı ve tedavi öngörüsü için gerekli sefalometrik analizleri ve yumuşak doku analizlerini kendi başına yapabilmek ve yorumlayabilmek Tanısını koyduğu vakalara uygun tedavi planlamaları yapabilmek. | ||
2) Ortodontik vakaları çağdaş hareketli ve sabit ortodontik tedavi yöntemleriyle tedavi edebilecek bilgi birikimine ve klinik deneyime sahip olabilmek. Şiddetli iskeletsel deformiteye sahip hastaların ortognatik cerrahi planlamalarını ve ameliyat hazırlıklarını yapabilmek, ameliyatı gerçekleştirecek cerrahlarla koordinasyon içinde çalışabilmek. Dudak-damak yarıklı hastaların tedavisini koordine eden interdisipliner çalışma gruplarında görev alabilmek, bu hastaların bebeklikten erişkinliğe kadar olan tüm ortodontik ihtiyaçlarına yanıt verebilecek donanıma sahip olabilmek. Temporomandibuler eklem patolojilerinin ayırıcı tanısı ve bunlara yönelik tedaviler konusunda bilgi ve deneyim kazanabilmek. Literatür tarayarak gerekli kaynaklara ulaşabilmek, kazandığı teknik ve teorik bilgi ve beceri birikimini kullanarak laboratuar veya klinik deneyler planlayabilmek, danışmanının gözetimi altında tez ya da bir projede görev alabilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dişsel ve iskeletsel anomalilerde tanı koyabilmek, etyoloji saptayabilmek ve sınıflayabilmek. Ortodontik tedavi yöntemleri konusunda teorik ve pratik bilgi edinebilmek. Tanı ve tedavi öngörüsü için gerekli sefalometrik analizleri ve yumuşak doku analizlerini kendi başına yapabilmek ve yorumlayabilmek Tanısını koyduğu vakalara uygun tedavi planlamaları yapabilmek. | 5 |
2) | Ortodontik vakaları çağdaş hareketli ve sabit ortodontik tedavi yöntemleriyle tedavi edebilecek bilgi birikimine ve klinik deneyime sahip olabilmek. Şiddetli iskeletsel deformiteye sahip hastaların ortognatik cerrahi planlamalarını ve ameliyat hazırlıklarını yapabilmek, ameliyatı gerçekleştirecek cerrahlarla koordinasyon içinde çalışabilmek. Dudak-damak yarıklı hastaların tedavisini koordine eden interdisipliner çalışma gruplarında görev alabilmek, bu hastaların bebeklikten erişkinliğe kadar olan tüm ortodontik ihtiyaçlarına yanıt verebilecek donanıma sahip olabilmek. Temporomandibuler eklem patolojilerinin ayırıcı tanısı ve bunlara yönelik tedaviler konusunda bilgi ve deneyim kazanabilmek. Literatür tarayarak gerekli kaynaklara ulaşabilmek, kazandığı teknik ve teorik bilgi ve beceri birikimini kullanarak laboratuar veya klinik deneyler planlayabilmek, danışmanının gözetimi altında tez ya da bir projede görev alabilmek. | 3 |
Anlatım | |
Ders | |
Örnek olay çalışması | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 14 | 1 | 14 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Derse Özgü Staj | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 114 |