ORT604 Tanı ve Tedavi Planlaması IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Ortodonti (DR)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Ortodonti (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ORT604
Ders İsmi: Tanı ve Tedavi Planlaması II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ARZU ARI DEMİRKAYA
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. DİLARA KAHRAMAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Doktora öğrencilerinin; ortodontik tedavi planlaması için gerekli teşhis ve tedavi araçlarını tanımasını, tanı araçlarını kullanarak ortodontik tedavi gerekliliğini ve endikasyonlarını belirleyebilmesini, tanıya uygun ortodontik tedavi planlaması yapabilecek seviyeye gelmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Ortodontik tedavi planlaması için gerekli teşhis ve tedavi araçlarını tanınması, tanı araçlarının kullanılması ve doğru endikasyon için yararlanılabilmesi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Doktora öğrencilerinin ortodontik tedavi planlaması için gerekli teşhis ve tedavi araçlarını tanımasını, tanı araçlarını kullanarak ortodontik tedavi gerekliliğini ve endikasyonlarını belirleyebilmesini, tanıya uygun ortodontik tedavi planlaması yapabilecek seviyeye gelmeleri amaçlanmaktadır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Vaka planlaması
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Vertikal Yöndeki Maloklüzyonların Teşhis ve Tedavi Prensipleri (1) Salzmann JA, Practice of Orthodontics, JB Lippincott Co, Vol.I-II, 1966. (2) Moyers RE, Handbook of Orthodontics, Year Book Medical Publishers, 1980. (3) Proffitt WR, Fields HV, Contemporary Orthodontics, The CV Mosby Co, St Louis, 1986
2) Vertikal Yöndeki Maloklüzyonların Teşhis ve Tedavi Prensipleri (1) Salzmann JA, Practice of Orthodontics, JB Lippincott Co, Vol.I-II, 1966. (2) Moyers RE, Handbook of Orthodontics, Year Book Medical Publishers, 1980. (3) Proffitt WR, Fields HV, Contemporary Orthodontics, The CV Mosby Co, St Louis, 1986
3) Transvers Yöndeki Maloklüzyonların Teşhis ve Tedavi Prensipleri (1) Salzmann JA, Practice of Orthodontics, JB Lippincott Co, Vol.I-II, 1966. (2) Moyers RE, Handbook of Orthodontics, Year Book Medical Publishers, 1980. (3) Proffitt WR, Fields HV, Contemporary Orthodontics, The CV Mosby Co, St Louis, 1986
4) Transvers Yöndeki Maloklüzyonların Teşhis ve Tedavi Prensipleri (1) Salzmann JA, Practice of Orthodontics, JB Lippincott Co, Vol.I-II, 1966. (2) Moyers RE, Handbook of Orthodontics, Year Book Medical Publishers, 1980. (3) Proffitt WR, Fields HV, Contemporary Orthodontics, The CV Mosby Co, St Louis, 1986
5) Vaka planlamaları Vaka sunumları
6) Vaka planlamaları Vaka sunumları
7) Vaka planlamaları Vaka sunumları
8) Vaka planlamaları Vaka sunumları
9) Vaka planlamaları Vaka sunumları
10) Vaka planlamaları Vaka sunumları
11) Vaka planlamaları Vaka sunumları
12) Vaka planlamaları Vaka sunumları
13) Vaka planlamaları Vaka sunumları
14) Vaka planlamaları Vaka sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: (1) Salzmann JA, Practice of Orthodontics, JB Lippincott Co, Vol.I-II, 1966.
(2) Moyers RE, Handbook of Orthodontics, Year Book Medical Publishers, 1980.
(3) Proffitt WR, Fields HV, Contemporary Orthodontics, The CV Mosby Co, St Louis, 1986
Diğer Kaynaklar: (1) Salzmann JA, Practice of Orthodontics, JB Lippincott Co, Vol.I-II, 1966.
(2) Moyers RE, Handbook of Orthodontics, Year Book Medical Publishers, 1980.
(3) Proffitt WR, Fields HV, Contemporary Orthodontics, The CV Mosby Co, St Louis, 1986

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Dişsel ve iskeletsel anomalilerde tanı koyabilmek, etyoloji saptayabilmek ve sınıflayabilmek. Ortodontik tedavi yöntemleri konusunda teorik ve pratik bilgi edinebilmek. Tanı ve tedavi öngörüsü için gerekli sefalometrik analizleri ve yumuşak doku analizlerini kendi başına yapabilmek ve yorumlayabilmek Tanısını koyduğu vakalara uygun tedavi planlamaları yapabilmek.
2) Ortodontik vakaları çağdaş hareketli ve sabit ortodontik tedavi yöntemleriyle tedavi edebilecek bilgi birikimine ve klinik deneyime sahip olabilmek. Şiddetli iskeletsel deformiteye sahip hastaların ortognatik cerrahi planlamalarını ve ameliyat hazırlıklarını yapabilmek, ameliyatı gerçekleştirecek cerrahlarla koordinasyon içinde çalışabilmek. Dudak-damak yarıklı hastaların tedavisini koordine eden interdisipliner çalışma gruplarında görev alabilmek, bu hastaların bebeklikten erişkinliğe kadar olan tüm ortodontik ihtiyaçlarına yanıt verebilecek donanıma sahip olabilmek. Temporomandibuler eklem patolojilerinin ayırıcı tanısı ve bunlara yönelik tedaviler konusunda bilgi ve deneyim kazanabilmek. Literatür tarayarak gerekli kaynaklara ulaşabilmek, kazandığı teknik ve teorik bilgi ve beceri birikimini kullanarak laboratuar veya klinik deneyler planlayabilmek, danışmanının gözetimi altında tez ya da bir projede görev alabilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dişsel ve iskeletsel anomalilerde tanı koyabilmek, etyoloji saptayabilmek ve sınıflayabilmek. Ortodontik tedavi yöntemleri konusunda teorik ve pratik bilgi edinebilmek. Tanı ve tedavi öngörüsü için gerekli sefalometrik analizleri ve yumuşak doku analizlerini kendi başına yapabilmek ve yorumlayabilmek Tanısını koyduğu vakalara uygun tedavi planlamaları yapabilmek. 5
2) Ortodontik vakaları çağdaş hareketli ve sabit ortodontik tedavi yöntemleriyle tedavi edebilecek bilgi birikimine ve klinik deneyime sahip olabilmek. Şiddetli iskeletsel deformiteye sahip hastaların ortognatik cerrahi planlamalarını ve ameliyat hazırlıklarını yapabilmek, ameliyatı gerçekleştirecek cerrahlarla koordinasyon içinde çalışabilmek. Dudak-damak yarıklı hastaların tedavisini koordine eden interdisipliner çalışma gruplarında görev alabilmek, bu hastaların bebeklikten erişkinliğe kadar olan tüm ortodontik ihtiyaçlarına yanıt verebilecek donanıma sahip olabilmek. Temporomandibuler eklem patolojilerinin ayırıcı tanısı ve bunlara yönelik tedaviler konusunda bilgi ve deneyim kazanabilmek. Literatür tarayarak gerekli kaynaklara ulaşabilmek, kazandığı teknik ve teorik bilgi ve beceri birikimini kullanarak laboratuar veya klinik deneyler planlayabilmek, danışmanının gözetimi altında tez ya da bir projede görev alabilmek. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum
Örnek olay sunma
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Uygulama 14 4 56
Sunum / Seminer 14 2 28
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 142