Ortodonti (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | ORT604 | ||||||||
Ders İsmi: | Tanı ve Tedavi Planlaması II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ARZU ARI DEMİRKAYA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. DİLARA KAHRAMAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Doktora öğrencilerinin; ortodontik tedavi planlaması için gerekli teşhis ve tedavi araçlarını tanımasını, tanı araçlarını kullanarak ortodontik tedavi gerekliliğini ve endikasyonlarını belirleyebilmesini, tanıya uygun ortodontik tedavi planlaması yapabilecek seviyeye gelmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Ortodontik tedavi planlaması için gerekli teşhis ve tedavi araçlarını tanınması, tanı araçlarının kullanılması ve doğru endikasyon için yararlanılabilmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Vertikal Yöndeki Maloklüzyonların Teşhis ve Tedavi Prensipleri | (1) Salzmann JA, Practice of Orthodontics, JB Lippincott Co, Vol.I-II, 1966. (2) Moyers RE, Handbook of Orthodontics, Year Book Medical Publishers, 1980. (3) Proffitt WR, Fields HV, Contemporary Orthodontics, The CV Mosby Co, St Louis, 1986 |
2) | Vertikal Yöndeki Maloklüzyonların Teşhis ve Tedavi Prensipleri | (1) Salzmann JA, Practice of Orthodontics, JB Lippincott Co, Vol.I-II, 1966. (2) Moyers RE, Handbook of Orthodontics, Year Book Medical Publishers, 1980. (3) Proffitt WR, Fields HV, Contemporary Orthodontics, The CV Mosby Co, St Louis, 1986 |
3) | Transvers Yöndeki Maloklüzyonların Teşhis ve Tedavi Prensipleri | (1) Salzmann JA, Practice of Orthodontics, JB Lippincott Co, Vol.I-II, 1966. (2) Moyers RE, Handbook of Orthodontics, Year Book Medical Publishers, 1980. (3) Proffitt WR, Fields HV, Contemporary Orthodontics, The CV Mosby Co, St Louis, 1986 |
4) | Transvers Yöndeki Maloklüzyonların Teşhis ve Tedavi Prensipleri | (1) Salzmann JA, Practice of Orthodontics, JB Lippincott Co, Vol.I-II, 1966. (2) Moyers RE, Handbook of Orthodontics, Year Book Medical Publishers, 1980. (3) Proffitt WR, Fields HV, Contemporary Orthodontics, The CV Mosby Co, St Louis, 1986 |
5) | Vaka planlamaları | Vaka sunumları |
6) | Vaka planlamaları | Vaka sunumları |
7) | Vaka planlamaları | Vaka sunumları |
8) | Vaka planlamaları | Vaka sunumları |
9) | Vaka planlamaları | Vaka sunumları |
10) | Vaka planlamaları | Vaka sunumları |
11) | Vaka planlamaları | Vaka sunumları |
12) | Vaka planlamaları | Vaka sunumları |
13) | Vaka planlamaları | Vaka sunumları |
14) | Vaka planlamaları | Vaka sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | (1) Salzmann JA, Practice of Orthodontics, JB Lippincott Co, Vol.I-II, 1966. (2) Moyers RE, Handbook of Orthodontics, Year Book Medical Publishers, 1980. (3) Proffitt WR, Fields HV, Contemporary Orthodontics, The CV Mosby Co, St Louis, 1986 |
Diğer Kaynaklar: | (1) Salzmann JA, Practice of Orthodontics, JB Lippincott Co, Vol.I-II, 1966. (2) Moyers RE, Handbook of Orthodontics, Year Book Medical Publishers, 1980. (3) Proffitt WR, Fields HV, Contemporary Orthodontics, The CV Mosby Co, St Louis, 1986 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
---|---|---|
Program Kazanımları | ||
1) Dişsel ve iskeletsel anomalilerde tanı koyabilmek, etyoloji saptayabilmek ve sınıflayabilmek. Ortodontik tedavi yöntemleri konusunda teorik ve pratik bilgi edinebilmek. Tanı ve tedavi öngörüsü için gerekli sefalometrik analizleri ve yumuşak doku analizlerini kendi başına yapabilmek ve yorumlayabilmek Tanısını koyduğu vakalara uygun tedavi planlamaları yapabilmek. | ||
2) Ortodontik vakaları çağdaş hareketli ve sabit ortodontik tedavi yöntemleriyle tedavi edebilecek bilgi birikimine ve klinik deneyime sahip olabilmek. Şiddetli iskeletsel deformiteye sahip hastaların ortognatik cerrahi planlamalarını ve ameliyat hazırlıklarını yapabilmek, ameliyatı gerçekleştirecek cerrahlarla koordinasyon içinde çalışabilmek. Dudak-damak yarıklı hastaların tedavisini koordine eden interdisipliner çalışma gruplarında görev alabilmek, bu hastaların bebeklikten erişkinliğe kadar olan tüm ortodontik ihtiyaçlarına yanıt verebilecek donanıma sahip olabilmek. Temporomandibuler eklem patolojilerinin ayırıcı tanısı ve bunlara yönelik tedaviler konusunda bilgi ve deneyim kazanabilmek. Literatür tarayarak gerekli kaynaklara ulaşabilmek, kazandığı teknik ve teorik bilgi ve beceri birikimini kullanarak laboratuar veya klinik deneyler planlayabilmek, danışmanının gözetimi altında tez ya da bir projede görev alabilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dişsel ve iskeletsel anomalilerde tanı koyabilmek, etyoloji saptayabilmek ve sınıflayabilmek. Ortodontik tedavi yöntemleri konusunda teorik ve pratik bilgi edinebilmek. Tanı ve tedavi öngörüsü için gerekli sefalometrik analizleri ve yumuşak doku analizlerini kendi başına yapabilmek ve yorumlayabilmek Tanısını koyduğu vakalara uygun tedavi planlamaları yapabilmek. | 5 |
2) | Ortodontik vakaları çağdaş hareketli ve sabit ortodontik tedavi yöntemleriyle tedavi edebilecek bilgi birikimine ve klinik deneyime sahip olabilmek. Şiddetli iskeletsel deformiteye sahip hastaların ortognatik cerrahi planlamalarını ve ameliyat hazırlıklarını yapabilmek, ameliyatı gerçekleştirecek cerrahlarla koordinasyon içinde çalışabilmek. Dudak-damak yarıklı hastaların tedavisini koordine eden interdisipliner çalışma gruplarında görev alabilmek, bu hastaların bebeklikten erişkinliğe kadar olan tüm ortodontik ihtiyaçlarına yanıt verebilecek donanıma sahip olabilmek. Temporomandibuler eklem patolojilerinin ayırıcı tanısı ve bunlara yönelik tedaviler konusunda bilgi ve deneyim kazanabilmek. Literatür tarayarak gerekli kaynaklara ulaşabilmek, kazandığı teknik ve teorik bilgi ve beceri birikimini kullanarak laboratuar veya klinik deneyler planlayabilmek, danışmanının gözetimi altında tez ya da bir projede görev alabilmek. | 4 |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sunum | |
Örnek olay sunma | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Uygulama | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 142 |