ORT611 Edgewise III (MBT ve Kapaklı Sistemler)İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Ortodonti (DR)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Ortodonti (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ORT611
Ders İsmi: Edgewise III (MBT ve Kapaklı Sistemler)
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ARZU ARI DEMİRKAYA
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. CENK CEYLANOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: MBT ve Kapaklı braket sistemlerinın özelliklerini tanıtmak.
Dersin İçeriği: -

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Ortodontik materyallerin tanıtılması ve özelliklerinin öğretilmesi.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tedavi hedefleri ve ideal kavramı McLaughlin, R.P., Bennett, J.C. and Trevisi, H.J. (2001) Systemized orthodontic treatment mechanics.
2) Tedavi yöntemi McLaughlin, R.P., Bennett, J.C. and Trevisi, H.J. (2001) Systemized orthodontic treatment mechanics.
3) Ortodontik braket tasarımı ve diş hareketlerinin kontrolü McLaughlin, R.P., Bennett, J.C. and Trevisi, H.J. (2001) Systemized orthodontic treatment mechanics.
4) Önerilen braketler ve tüpler McLaughlin, R.P., Bennett, J.C. and Trevisi, H.J. (2001) Systemized orthodontic treatment mechanics.
5) Braket ve tüplerin olağandışı farklı kullanımları McLaughlin, R.P., Bennett, J.C. and Trevisi, H.J. (2001) Systemized orthodontic treatment mechanics.
6) Olguda sabit aygıtın hazırlanması McLaughlin, R.P., Bennett, J.C. and Trevisi, H.J. (2001) Systemized orthodontic treatment mechanics.
7) Ark telleri ve ark formu McLaughlin, R.P., Bennett, J.C. and Trevisi, H.J. (2001) Systemized orthodontic treatment mechanics.
8) Ankraj kontrolü McLaughlin, R.P., Bennett, J.C. and Trevisi, H.J. (2001) Systemized orthodontic treatment mechanics.
9) Çekimsiz tedavi McLaughlin, R.P., Bennett, J.C. and Trevisi, H.J. (2001) Systemized orthodontic treatment mechanics.
10) Birinci küçük azı çekimi tedavisi McLaughlin, R.P., Bennett, J.C. and Trevisi, H.J. (2001) Systemized orthodontic treatment mechanics.
11) İkinci küçük azı dişi çekimi tedavisi McLaughlin, R.P., Bennett, J.C. and Trevisi, H.J. (2001) Systemized orthodontic treatment mechanics.
12) Olgunun bitirilmesi McLaughlin, R.P., Bennett, J.C. and Trevisi, H.J. (2001) Systemized orthodontic treatment mechanics.
13) Sabit ortodontik aygıtın çıkarılması ve pekiştirme aygıtının yerleştirilmesi McLaughlin, R.P., Bennett, J.C. and Trevisi, H.J. (2001) Systemized orthodontic treatment mechanics.
14) Pekiştirme, geriye dönüş ve tedavi sonrası değişiklikler McLaughlin, R.P., Bennett, J.C. and Trevisi, H.J. (2001) Systemized orthodontic treatment mechanics.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: McLaughlin, R.P., Bennett, J.C. and Trevisi, H.J. (2001) Systemized orthodontic treatment mechanics.
Diğer Kaynaklar: McLaughlin, R.P., Bennett, J.C. and Trevisi, H.J. (2001) Systemized orthodontic treatment mechanics.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Dişsel ve iskeletsel anomalilerde tanı koyabilmek, etyoloji saptayabilmek ve sınıflayabilmek. Ortodontik tedavi yöntemleri konusunda teorik ve pratik bilgi edinebilmek. Tanı ve tedavi öngörüsü için gerekli sefalometrik analizleri ve yumuşak doku analizlerini kendi başına yapabilmek ve yorumlayabilmek Tanısını koyduğu vakalara uygun tedavi planlamaları yapabilmek.
2) Ortodontik vakaları çağdaş hareketli ve sabit ortodontik tedavi yöntemleriyle tedavi edebilecek bilgi birikimine ve klinik deneyime sahip olabilmek. Şiddetli iskeletsel deformiteye sahip hastaların ortognatik cerrahi planlamalarını ve ameliyat hazırlıklarını yapabilmek, ameliyatı gerçekleştirecek cerrahlarla koordinasyon içinde çalışabilmek. Dudak-damak yarıklı hastaların tedavisini koordine eden interdisipliner çalışma gruplarında görev alabilmek, bu hastaların bebeklikten erişkinliğe kadar olan tüm ortodontik ihtiyaçlarına yanıt verebilecek donanıma sahip olabilmek. Temporomandibuler eklem patolojilerinin ayırıcı tanısı ve bunlara yönelik tedaviler konusunda bilgi ve deneyim kazanabilmek. Literatür tarayarak gerekli kaynaklara ulaşabilmek, kazandığı teknik ve teorik bilgi ve beceri birikimini kullanarak laboratuar veya klinik deneyler planlayabilmek, danışmanının gözetimi altında tez ya da bir projede görev alabilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dişsel ve iskeletsel anomalilerde tanı koyabilmek, etyoloji saptayabilmek ve sınıflayabilmek. Ortodontik tedavi yöntemleri konusunda teorik ve pratik bilgi edinebilmek. Tanı ve tedavi öngörüsü için gerekli sefalometrik analizleri ve yumuşak doku analizlerini kendi başına yapabilmek ve yorumlayabilmek Tanısını koyduğu vakalara uygun tedavi planlamaları yapabilmek. 3
2) Ortodontik vakaları çağdaş hareketli ve sabit ortodontik tedavi yöntemleriyle tedavi edebilecek bilgi birikimine ve klinik deneyime sahip olabilmek. Şiddetli iskeletsel deformiteye sahip hastaların ortognatik cerrahi planlamalarını ve ameliyat hazırlıklarını yapabilmek, ameliyatı gerçekleştirecek cerrahlarla koordinasyon içinde çalışabilmek. Dudak-damak yarıklı hastaların tedavisini koordine eden interdisipliner çalışma gruplarında görev alabilmek, bu hastaların bebeklikten erişkinliğe kadar olan tüm ortodontik ihtiyaçlarına yanıt verebilecek donanıma sahip olabilmek. Temporomandibuler eklem patolojilerinin ayırıcı tanısı ve bunlara yönelik tedaviler konusunda bilgi ve deneyim kazanabilmek. Literatür tarayarak gerekli kaynaklara ulaşabilmek, kazandığı teknik ve teorik bilgi ve beceri birikimini kullanarak laboratuar veya klinik deneyler planlayabilmek, danışmanının gözetimi altında tez ya da bir projede görev alabilmek. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Soru cevap/ Tartışma
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 14 2 28
Uygulama 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 142