Ortodonti (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | ORT611 | ||||||||
Ders İsmi: | Edgewise III (MBT ve Kapaklı Sistemler) | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ARZU ARI DEMİRKAYA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. CENK CEYLANOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | MBT ve Kapaklı braket sistemlerinın özelliklerini tanıtmak. |
Dersin İçeriği: | - |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tedavi hedefleri ve ideal kavramı | McLaughlin, R.P., Bennett, J.C. and Trevisi, H.J. (2001) Systemized orthodontic treatment mechanics. |
2) | Tedavi yöntemi | McLaughlin, R.P., Bennett, J.C. and Trevisi, H.J. (2001) Systemized orthodontic treatment mechanics. |
3) | Ortodontik braket tasarımı ve diş hareketlerinin kontrolü | McLaughlin, R.P., Bennett, J.C. and Trevisi, H.J. (2001) Systemized orthodontic treatment mechanics. |
4) | Önerilen braketler ve tüpler | McLaughlin, R.P., Bennett, J.C. and Trevisi, H.J. (2001) Systemized orthodontic treatment mechanics. |
5) | Braket ve tüplerin olağandışı farklı kullanımları | McLaughlin, R.P., Bennett, J.C. and Trevisi, H.J. (2001) Systemized orthodontic treatment mechanics. |
6) | Olguda sabit aygıtın hazırlanması | McLaughlin, R.P., Bennett, J.C. and Trevisi, H.J. (2001) Systemized orthodontic treatment mechanics. |
7) | Ark telleri ve ark formu | McLaughlin, R.P., Bennett, J.C. and Trevisi, H.J. (2001) Systemized orthodontic treatment mechanics. |
8) | Ankraj kontrolü | McLaughlin, R.P., Bennett, J.C. and Trevisi, H.J. (2001) Systemized orthodontic treatment mechanics. |
9) | Çekimsiz tedavi | McLaughlin, R.P., Bennett, J.C. and Trevisi, H.J. (2001) Systemized orthodontic treatment mechanics. |
10) | Birinci küçük azı çekimi tedavisi | McLaughlin, R.P., Bennett, J.C. and Trevisi, H.J. (2001) Systemized orthodontic treatment mechanics. |
11) | İkinci küçük azı dişi çekimi tedavisi | McLaughlin, R.P., Bennett, J.C. and Trevisi, H.J. (2001) Systemized orthodontic treatment mechanics. |
12) | Olgunun bitirilmesi | McLaughlin, R.P., Bennett, J.C. and Trevisi, H.J. (2001) Systemized orthodontic treatment mechanics. |
13) | Sabit ortodontik aygıtın çıkarılması ve pekiştirme aygıtının yerleştirilmesi | McLaughlin, R.P., Bennett, J.C. and Trevisi, H.J. (2001) Systemized orthodontic treatment mechanics. |
14) | Pekiştirme, geriye dönüş ve tedavi sonrası değişiklikler | McLaughlin, R.P., Bennett, J.C. and Trevisi, H.J. (2001) Systemized orthodontic treatment mechanics. |
Ders Notları / Kitaplar: | McLaughlin, R.P., Bennett, J.C. and Trevisi, H.J. (2001) Systemized orthodontic treatment mechanics. |
Diğer Kaynaklar: | McLaughlin, R.P., Bennett, J.C. and Trevisi, H.J. (2001) Systemized orthodontic treatment mechanics. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
---|---|
Program Kazanımları | |
1) Dişsel ve iskeletsel anomalilerde tanı koyabilmek, etyoloji saptayabilmek ve sınıflayabilmek. Ortodontik tedavi yöntemleri konusunda teorik ve pratik bilgi edinebilmek. Tanı ve tedavi öngörüsü için gerekli sefalometrik analizleri ve yumuşak doku analizlerini kendi başına yapabilmek ve yorumlayabilmek Tanısını koyduğu vakalara uygun tedavi planlamaları yapabilmek. | |
2) Ortodontik vakaları çağdaş hareketli ve sabit ortodontik tedavi yöntemleriyle tedavi edebilecek bilgi birikimine ve klinik deneyime sahip olabilmek. Şiddetli iskeletsel deformiteye sahip hastaların ortognatik cerrahi planlamalarını ve ameliyat hazırlıklarını yapabilmek, ameliyatı gerçekleştirecek cerrahlarla koordinasyon içinde çalışabilmek. Dudak-damak yarıklı hastaların tedavisini koordine eden interdisipliner çalışma gruplarında görev alabilmek, bu hastaların bebeklikten erişkinliğe kadar olan tüm ortodontik ihtiyaçlarına yanıt verebilecek donanıma sahip olabilmek. Temporomandibuler eklem patolojilerinin ayırıcı tanısı ve bunlara yönelik tedaviler konusunda bilgi ve deneyim kazanabilmek. Literatür tarayarak gerekli kaynaklara ulaşabilmek, kazandığı teknik ve teorik bilgi ve beceri birikimini kullanarak laboratuar veya klinik deneyler planlayabilmek, danışmanının gözetimi altında tez ya da bir projede görev alabilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dişsel ve iskeletsel anomalilerde tanı koyabilmek, etyoloji saptayabilmek ve sınıflayabilmek. Ortodontik tedavi yöntemleri konusunda teorik ve pratik bilgi edinebilmek. Tanı ve tedavi öngörüsü için gerekli sefalometrik analizleri ve yumuşak doku analizlerini kendi başına yapabilmek ve yorumlayabilmek Tanısını koyduğu vakalara uygun tedavi planlamaları yapabilmek. | 3 |
2) | Ortodontik vakaları çağdaş hareketli ve sabit ortodontik tedavi yöntemleriyle tedavi edebilecek bilgi birikimine ve klinik deneyime sahip olabilmek. Şiddetli iskeletsel deformiteye sahip hastaların ortognatik cerrahi planlamalarını ve ameliyat hazırlıklarını yapabilmek, ameliyatı gerçekleştirecek cerrahlarla koordinasyon içinde çalışabilmek. Dudak-damak yarıklı hastaların tedavisini koordine eden interdisipliner çalışma gruplarında görev alabilmek, bu hastaların bebeklikten erişkinliğe kadar olan tüm ortodontik ihtiyaçlarına yanıt verebilecek donanıma sahip olabilmek. Temporomandibuler eklem patolojilerinin ayırıcı tanısı ve bunlara yönelik tedaviler konusunda bilgi ve deneyim kazanabilmek. Literatür tarayarak gerekli kaynaklara ulaşabilmek, kazandığı teknik ve teorik bilgi ve beceri birikimini kullanarak laboratuar veya klinik deneyler planlayabilmek, danışmanının gözetimi altında tez ya da bir projede görev alabilmek. | 5 |
Anlatım | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sunum | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 142 |