ORT629 MultiDisipliner Tedavi Yaklaşımlarıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Ortodonti (DR)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Ortodonti (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ORT629
Ders İsmi: MultiDisipliner Tedavi Yaklaşımları
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ARZU ARI DEMİRKAYA
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. AHMET NEJAT ERVERDİ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ortodontide implantoloji ve mini vida uygulamaları, ortodonti-periodontoloji, ortodonti-protez ortodonti-restoratif iş birliğiyle çözümlenecek vakaların tanısı ve tedavi yetisini kazandırmak.
Dersin İçeriği: Multidisipliner tanı-tedavi yaklaşım ve uygulamaları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Yetişkinlerde ortodontik tedavi endikasyonlarının tanımlanması Yetişkinlerde ortodontik tedavinin spesifik yönlerinin tanımlanması
2) Erişkin hastalarda uygulanan kapsamlı veya yardımcı (pre-protetik, periodontal sorunlu hastalarda) ortodontik tedavi uygulamalarını öğrenir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Erişkin hastalarda uygulanan kapsamlı veya yardımcı (pre-protetik, periodontal sorunlu hastalarda) ortodontik tedavileri uygular
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Yetişkin hastaların tanısında pratisyen diş hekimleri ve diğer uzmanlık alanları ile işbirliği yapılması Yetişkin hastaların tedavi planlamasında diş hekimileri ve diğer uzmanlık alanları ile işbirliği yapılması
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ortodontide Doku Reaksiyonları (Diş hareketlerinin biyoloji, histolojisi ve biyokimyası) 1) Proffit WR, Fields HW, Sarver DM. Contemporary Orthodontics, 5th ed. The CV Mosby Company, 2012. 2) Graber L, Vanarsdall R, Vig K, Huang G. Orthodontics,Current Principles and Techniques,6th ed, The CV Mosby Comp, 2016.
2) Sistemik hastalıklar ve ilaçların diş hareketlerine etkileri 1) Proffit WR, Fields HW, Sarver DM. Contemporary Orthodontics, 5th ed. The CV Mosby Company, 2012. 2) Graber L, Vanarsdall R, Vig K, Huang G. Orthodontics,Current Principles and Techniques,6th ed, The CV Mosby Comp, 2016.
3) Ortodontik tedavinin komplikasyonları 1) Proffit WR, Fields HW, Sarver DM. Contemporary Orthodontics, 5th ed. The CV Mosby Company, 2012. 2) Graber L, Vanarsdall R, Vig K, Huang G. Orthodontics,Current Principles and Techniques,6th ed, The CV Mosby Comp, 2016.
4) Gömülü dişler ve tedavi yaklaşımları 1) Proffit WR, Fields HW, Sarver DM. Contemporary Orthodontics, 5th ed. The CV Mosby Company, 2012. 2) Graber L, Vanarsdall R, Vig K, Huang G. Orthodontics,Current Principles and Techniques,6th ed, The CV Mosby Comp, 2016.
5) Gömülü dişler ve tedavi yaklaşımları 1) Proffit WR, Fields HW, Sarver DM. Contemporary Orthodontics, 5th ed. The CV Mosby Company, 2012. 2) Graber L, Vanarsdall R, Vig K, Huang G. Orthodontics,Current Principles and Techniques,6th ed, The CV Mosby Comp, 2016.
6) Erişkin ortodontisi kapsamında uygulanan tedaviler 1) Proffit WR, Fields HW, Sarver DM. Contemporary Orthodontics, 5th ed. The CV Mosby Company, 2012. 2) Graber L, Vanarsdall R, Vig K, Huang G. Orthodontics,Current Principles and Techniques,6th ed, The CV Mosby Comp, 2016.
7) Obstruktif uyku apne sendromu 1) Proffit WR, Fields HW, Sarver DM. Contemporary Orthodontics, 5th ed. The CV Mosby Company, 2012. 2) Graber L, Vanarsdall R, Vig K, Huang G. Orthodontics,Current Principles and Techniques,6th ed, The CV Mosby Comp, 2016.
8) Estetik amaçlı ortodonti uygulamaları 1) Proffit WR, Fields HW, Sarver DM. Contemporary Orthodontics, 5th ed. The CV Mosby Company, 2012. 2) Graber L, Vanarsdall R, Vig K, Huang G. Orthodontics,Current Principles and Techniques,6th ed, The CV Mosby Comp, 2016.
9) Diş eksikliklerinde ortodontik tedavi yaklaşımları 1) Proffit WR, Fields HW, Sarver DM. Contemporary Orthodontics, 5th ed. The CV Mosby Company, 2012. 2) Graber L, Vanarsdall R, Vig K, Huang G. Orthodontics,Current Principles and Techniques,6th ed, The CV Mosby Comp, 2016.
10) Periodontal problemli hastalarda yapılan ortodontik uygulamalar 1) Proffit WR, Fields HW, Sarver DM. Contemporary Orthodontics, 5th ed. The CV Mosby Company, 2012. 2) Graber L, Vanarsdall R, Vig K, Huang G. Orthodontics,Current Principles and Techniques,6th ed, The CV Mosby Comp, 2016.
11) Ortodontik tedavi sırasında uygulanan minör cerrahi işlemler 1) Proffit WR, Fields HW, Sarver DM. Contemporary Orthodontics, 5th ed. The CV Mosby Company, 2012. 2) Graber L, Vanarsdall R, Vig K, Huang G. Orthodontics,Current Principles and Techniques,6th ed, The CV Mosby Comp, 2016.
12) Restoratif tedavi ihtiyacı olan hastalarda yapılan ortodontik uygulamalar 1) Proffit WR, Fields HW, Sarver DM. Contemporary Orthodontics, 5th ed. The CV Mosby Company, 2012. 2) Graber L, Vanarsdall R, Vig K, Huang G. Orthodontics,Current Principles and Techniques,6th ed, The CV Mosby Comp, 2016.
13) Erişkin ortodontisinde kullanılan materyal ve teknikler 1) Proffit WR, Fields HW, Sarver DM. Contemporary Orthodontics, 5th ed. The CV Mosby Company, 2012. 2) Graber L, Vanarsdall R, Vig K, Huang G. Orthodontics,Current Principles and Techniques,6th ed, The CV Mosby Comp, 2016.
14) Erişkin ortodontisinin biyomekanik farklılıkları ve retansiyon 1) Proffit WR, Fields HW, Sarver DM. Contemporary Orthodontics, 5th ed. The CV Mosby Company, 2012. 2) Graber L, Vanarsdall R, Vig K, Huang G. Orthodontics,Current Principles and Techniques,6th ed, The CV Mosby Comp, 2016.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Contemporary Orthodontics, Proffit WR et al. 3rd ed. Mosby, St. Louis, Missouri, 2000 Orthodontics: Current Principles and Techniques, Graber TM, Vanarsdall RL, 4th ed. Mosby, St. Louis Missouri, 2005
Diğer Kaynaklar: Contemporary Orthodontics, Proffit WR et al. 3rd ed. Mosby, St. Louis, Missouri, 2000 Orthodontics: Current Principles and Techniques, Graber TM, Vanarsdall RL, 4th ed. Mosby, St. Louis Missouri, 2005

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

1

2

2

Program Kazanımları
1) Dişsel ve iskeletsel anomalilerde tanı koyabilmek, etyoloji saptayabilmek ve sınıflayabilmek. Ortodontik tedavi yöntemleri konusunda teorik ve pratik bilgi edinebilmek. Tanı ve tedavi öngörüsü için gerekli sefalometrik analizleri ve yumuşak doku analizlerini kendi başına yapabilmek ve yorumlayabilmek Tanısını koyduğu vakalara uygun tedavi planlamaları yapabilmek.
2) Ortodontik vakaları çağdaş hareketli ve sabit ortodontik tedavi yöntemleriyle tedavi edebilecek bilgi birikimine ve klinik deneyime sahip olabilmek. Şiddetli iskeletsel deformiteye sahip hastaların ortognatik cerrahi planlamalarını ve ameliyat hazırlıklarını yapabilmek, ameliyatı gerçekleştirecek cerrahlarla koordinasyon içinde çalışabilmek. Dudak-damak yarıklı hastaların tedavisini koordine eden interdisipliner çalışma gruplarında görev alabilmek, bu hastaların bebeklikten erişkinliğe kadar olan tüm ortodontik ihtiyaçlarına yanıt verebilecek donanıma sahip olabilmek. Temporomandibuler eklem patolojilerinin ayırıcı tanısı ve bunlara yönelik tedaviler konusunda bilgi ve deneyim kazanabilmek. Literatür tarayarak gerekli kaynaklara ulaşabilmek, kazandığı teknik ve teorik bilgi ve beceri birikimini kullanarak laboratuar veya klinik deneyler planlayabilmek, danışmanının gözetimi altında tez ya da bir projede görev alabilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dişsel ve iskeletsel anomalilerde tanı koyabilmek, etyoloji saptayabilmek ve sınıflayabilmek. Ortodontik tedavi yöntemleri konusunda teorik ve pratik bilgi edinebilmek. Tanı ve tedavi öngörüsü için gerekli sefalometrik analizleri ve yumuşak doku analizlerini kendi başına yapabilmek ve yorumlayabilmek Tanısını koyduğu vakalara uygun tedavi planlamaları yapabilmek. 5
2) Ortodontik vakaları çağdaş hareketli ve sabit ortodontik tedavi yöntemleriyle tedavi edebilecek bilgi birikimine ve klinik deneyime sahip olabilmek. Şiddetli iskeletsel deformiteye sahip hastaların ortognatik cerrahi planlamalarını ve ameliyat hazırlıklarını yapabilmek, ameliyatı gerçekleştirecek cerrahlarla koordinasyon içinde çalışabilmek. Dudak-damak yarıklı hastaların tedavisini koordine eden interdisipliner çalışma gruplarında görev alabilmek, bu hastaların bebeklikten erişkinliğe kadar olan tüm ortodontik ihtiyaçlarına yanıt verebilecek donanıma sahip olabilmek. Temporomandibuler eklem patolojilerinin ayırıcı tanısı ve bunlara yönelik tedaviler konusunda bilgi ve deneyim kazanabilmek. Literatür tarayarak gerekli kaynaklara ulaşabilmek, kazandığı teknik ve teorik bilgi ve beceri birikimini kullanarak laboratuar veya klinik deneyler planlayabilmek, danışmanının gözetimi altında tez ya da bir projede görev alabilmek. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Soru cevap/ Tartışma
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 170