Ortodonti (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | ORT625 | ||||||||
Ders İsmi: | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ARZU ARI DEMİRKAYA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. BANU MERT |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bilim ve teorinin öneminden yola çıkılarak, sağlık alanına yönelik bir araştırmanın başından sonuna kadar hangi aşamalardan geçtiği detaylı olarak incelemek, birbirine bir zincirin halkaları şeklinde bağlı olan araştırma süreçleri teorik ve uygulamalı olarak anlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Tanışma Ve Araştırma Yöntemlerine Giriş, Bilimsel Araştırma Yöntemleri Hakkında Genel Bilgiler, Araştırmanın Planlanması Aşamaları Ve Yürütülmesi, Sağlık Alanında Araştırma Yöntemleri, Niteliksel Araştirma Yöntemleri (Odak Grup Çalişmalari,İçerik Analizi,Gözlem,Mülakat), Tanımlayıcı Araştırmalar (Vaka Raporları Ve Vaka Serileri,Korelasyon Araştırmaları), Analitik Araştırmalar (Kesitsel Araştirmalar,Anket Yöntemi), Analitik Araştırmalar (Vaka-Kontrol Araştırmaları), Analitik Araştirmalar (Kohort/Uzunlamasina Araştirmalar), Deneysel Araştirmalar (Müdahele Araştırmaları)(Klinik Denemeler), Sistematik Derleme Ve Meta-Analizi Araştırmaları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma Ve Araştırma Yöntemlerine Giriş, Bilimsel Araştırma Yöntemleri Hakkında Genel Bilgiler | Health Research Methodology: A Guide for Training in Research Methods A Guide for Training in Research Methods, second edition, World Health Organization Regional Office for the Western Pacific Manila, 2001 (internette .pdf mevcuttur). |
2) | Araştırmanın Planlanması Aşamaları Ve Yürütülmesi, Sağlık Alanında Araştırma Yöntemleri | Health Research Methodology: A Guide for Training in Research Methods A Guide for Training in Research Methods, second edition, World Health Organization Regional Office for the Western Pacific Manila, 2001 (internette .pdf mevcuttur). |
3) | Niteliksel Araştirma Yöntemleri (Odak Grup Çalişmalari,İçerik Analizi,Gözlem,Mülakat) | Health Research Methodology: A Guide for Training in Research Methods A Guide for Training in Research Methods, second edition, World Health Organization Regional Office for the Western Pacific Manila, 2001 (internette .pdf mevcuttur). |
4) | Tanımlayıcı Araştırmalar (Vaka Raporları Ve Vaka Serileri,Korelasyon Araştırmaları) | Health Research Methodology: A Guide for Training in Research Methods A Guide for Training in Research Methods, second edition, World Health Organization Regional Office for the Western Pacific Manila, 2001 (internette .pdf mevcuttur). |
5) | Analitik Araştırmalar (Kesitsel Araştirmalar,Anket Yöntemi) | Health Research Methodology: A Guide for Training in Research Methods A Guide for Training in Research Methods, second edition, World Health Organization Regional Office for the Western Pacific Manila, 2001 (internette .pdf mevcuttur). |
6) | Kesitsel Araştırma Yöntemi Devam | Health Research Methodology: A Guide for Training in Research Methods A Guide for Training in Research Methods, second edition, World Health Organization Regional Office for the Western Pacific Manila, 2001 (internette .pdf mevcuttur). |
7) | Analitik Araştırmalar (Vaka-Kontrol Araştırmaları) | Health Research Methodology: A Guide for Training in Research Methods A Guide for Training in Research Methods, second edition, World Health Organization Regional Office for the Western Pacific Manila, 2001 (internette .pdf mevcuttur). |
8) | Vaka-Kontrol Araştırmalarına Devam | Health Research Methodology: A Guide for Training in Research Methods A Guide for Training in Research Methods, second edition, World Health Organization Regional Office for the Western Pacific Manila, 2001 (internette .pdf mevcuttur). |
9) | Analitik Araştirmalar (Kohort/Uzunlamasina Araştirmalar) | Health Research Methodology: A Guide for Training in Research Methods A Guide for Training in Research Methods, second edition, World Health Organization Regional Office for the Western Pacific Manila, 2001 (internette .pdf mevcuttur). |
10) | Kohort/Uzunlamasına Çalışmalara Devam | Health Research Methodology: A Guide for Training in Research Methods A Guide for Training in Research Methods, second edition, World Health Organization Regional Office for the Western Pacific Manila, 2001 (internette .pdf mevcuttur). |
11) | Deneysel Araştirmalar (Müdahele Araştırmaları)(Klinik Denemeler) | Health Research Methodology: A Guide for Training in Research Methods A Guide for Training in Research Methods, second edition, World Health Organization Regional Office for the Western Pacific Manila, 2001 (internette .pdf mevcuttur). |
12) | Deneysel/Klinik Araştirmalara Devam | Health Research Methodology: A Guide for Training in Research Methods A Guide for Training in Research Methods, second edition, World Health Organization Regional Office for the Western Pacific Manila, 2001 (internette .pdf mevcuttur). |
13) | Sistematik Derleme Ve Meta-Analizi Araştırmaları | Health Research Methodology: A Guide for Training in Research Methods A Guide for Training in Research Methods, second edition, World Health Organization Regional Office for the Western Pacific Manila, 2001 (internette .pdf mevcuttur). |
14) | Sistematik Derleme Ve Meta-Analizi Araştırmaları | Health Research Methodology: A Guide for Training in Research Methods A Guide for Training in Research Methods, second edition, World Health Organization Regional Office for the Western Pacific Manila, 2001 (internette .pdf mevcuttur). |
Ders Notları / Kitaplar: | Health Research Methodology: A Guide for Training in Research Methods A Guide for Training in Research Methods, second edition, World Health Organization Regional Office for the Western Pacific Manila, 2001 (internette .pdf mevcuttur). |
Diğer Kaynaklar: | Health Research Methodology: A Guide for Training in Research Methods A Guide for Training in Research Methods, second edition, World Health Organization Regional Office for the Western Pacific Manila, 2001. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
---|---|---|
Program Kazanımları | ||
1) Dişsel ve iskeletsel anomalilerde tanı koyabilmek, etyoloji saptayabilmek ve sınıflayabilmek. Ortodontik tedavi yöntemleri konusunda teorik ve pratik bilgi edinebilmek. Tanı ve tedavi öngörüsü için gerekli sefalometrik analizleri ve yumuşak doku analizlerini kendi başına yapabilmek ve yorumlayabilmek Tanısını koyduğu vakalara uygun tedavi planlamaları yapabilmek. | ||
2) Ortodontik vakaları çağdaş hareketli ve sabit ortodontik tedavi yöntemleriyle tedavi edebilecek bilgi birikimine ve klinik deneyime sahip olabilmek. Şiddetli iskeletsel deformiteye sahip hastaların ortognatik cerrahi planlamalarını ve ameliyat hazırlıklarını yapabilmek, ameliyatı gerçekleştirecek cerrahlarla koordinasyon içinde çalışabilmek. Dudak-damak yarıklı hastaların tedavisini koordine eden interdisipliner çalışma gruplarında görev alabilmek, bu hastaların bebeklikten erişkinliğe kadar olan tüm ortodontik ihtiyaçlarına yanıt verebilecek donanıma sahip olabilmek. Temporomandibuler eklem patolojilerinin ayırıcı tanısı ve bunlara yönelik tedaviler konusunda bilgi ve deneyim kazanabilmek. Literatür tarayarak gerekli kaynaklara ulaşabilmek, kazandığı teknik ve teorik bilgi ve beceri birikimini kullanarak laboratuar veya klinik deneyler planlayabilmek, danışmanının gözetimi altında tez ya da bir projede görev alabilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dişsel ve iskeletsel anomalilerde tanı koyabilmek, etyoloji saptayabilmek ve sınıflayabilmek. Ortodontik tedavi yöntemleri konusunda teorik ve pratik bilgi edinebilmek. Tanı ve tedavi öngörüsü için gerekli sefalometrik analizleri ve yumuşak doku analizlerini kendi başına yapabilmek ve yorumlayabilmek Tanısını koyduğu vakalara uygun tedavi planlamaları yapabilmek. | 1 |
2) | Ortodontik vakaları çağdaş hareketli ve sabit ortodontik tedavi yöntemleriyle tedavi edebilecek bilgi birikimine ve klinik deneyime sahip olabilmek. Şiddetli iskeletsel deformiteye sahip hastaların ortognatik cerrahi planlamalarını ve ameliyat hazırlıklarını yapabilmek, ameliyatı gerçekleştirecek cerrahlarla koordinasyon içinde çalışabilmek. Dudak-damak yarıklı hastaların tedavisini koordine eden interdisipliner çalışma gruplarında görev alabilmek, bu hastaların bebeklikten erişkinliğe kadar olan tüm ortodontik ihtiyaçlarına yanıt verebilecek donanıma sahip olabilmek. Temporomandibuler eklem patolojilerinin ayırıcı tanısı ve bunlara yönelik tedaviler konusunda bilgi ve deneyim kazanabilmek. Literatür tarayarak gerekli kaynaklara ulaşabilmek, kazandığı teknik ve teorik bilgi ve beceri birikimini kullanarak laboratuar veya klinik deneyler planlayabilmek, danışmanının gözetimi altında tez ya da bir projede görev alabilmek. | 1 |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 14 | 2 | 28 |
Küçük Sınavlar | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 114 |