Ortodonti (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | ORT623 | ||||||||
Ders İsmi: | Kitap Kulubü III | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ARZU ARI DEMİRKAYA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ARZU ARI DEMİRKAYA |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ortodonti alanındaki önemli kaynaklar ve yeni gelişmeler hakkında detaylı basılı kaynaklardan literatür taraması yapılması ve alışkanlık haline getirilmesi |
Dersin İçeriği: | Detaylı basılı kaynaklardan literatür taraması ve ardından konunun sunulması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kitabın seçilmesi | Proffit, W.R. (2000) Contemporary orthodontics. 6rd Edition, Mosby |
2) | İlgiili kitap bölümlerinin okunması ve tartışması | Proffit, W.R. (2000) Contemporary orthodontics. 6rd Edition, Mosby |
3) | İlgiili kitap bölümlerinin okunması ve tartışması | Proffit, W.R. (2000) Contemporary orthodontics. 6rd Edition, Mosby |
4) | İlgiili kitap bölümlerinin okunması ve tartışması | Proffit, W.R. (2000) Contemporary orthodontics. 6rd Edition, Mosby |
5) | İlgiili kitap bölümlerinin okunması ve tartışması | Proffit, W.R. (2000) Contemporary orthodontics. 6rd Edition, Mosby |
6) | İlgiili kitap bölümlerinin okunması ve tartışması | Proffit, W.R. (2000) Contemporary orthodontics. 6rd Edition, Mosby |
6) | İlgiili kitap bölümlerinin okunması ve tartışması | Proffit, W.R. (2000) Contemporary orthodontics. 6rd Edition, Mosby |
7) | İlgiili kitap bölümlerinin okunması ve tartışması | Proffit, W.R. (2000) Contemporary orthodontics. 6rd Edition, Mosby |
8) | İlgiili kitap bölümlerinin okunması ve tartışması | Skeletal Anchorage in Orthodontic Treatment of Class II Malocclusion - Elsevier |
9) | İlgiili kitap bölümlerinin okunması ve tartışması | Skeletal Anchorage in Orthodontic Treatment of Class II Malocclusion - Elsevier |
10) | İlgiili kitap bölümlerinin okunması ve tartışması | Skeletal Anchorage in Orthodontic Treatment of Class II Malocclusion - Elsevier |
11) | İlgiili kitap bölümlerinin okunması ve tartışması | Skeletal Anchorage in Orthodontic Treatment of Class II Malocclusion - Elsevier |
12) | İlgiili kitap bölümlerinin okunması ve tartışması | Skeletal Anchorage in Orthodontic Treatment of Class II Malocclusion - Elsevier |
13) | İlgiili kitap bölümlerinin okunması ve tartışması | Skeletal Anchorage in Orthodontic Treatment of Class II Malocclusion - Elsevier |
14) | İlgiili kitap bölümlerinin okunması ve tartışması | Skeletal Anchorage in Orthodontic Treatment of Class II Malocclusion - Elsevier |
Ders Notları / Kitaplar: | Proffit, W.R. (2000) Contemporary orthodontics. 6rd Edition, Mosby Skeletal Anchorage in Orthodontic Treatment of Class II Malocclusion - Elsevier |
Diğer Kaynaklar: | Proffit, W.R. (2000) Contemporary orthodontics. 6rd Edition, Mosby Skeletal Anchorage in Orthodontic Treatment of Class II Malocclusion - Elsevier |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
---|---|---|
Program Kazanımları | ||
1) Dişsel ve iskeletsel anomalilerde tanı koyabilmek, etyoloji saptayabilmek ve sınıflayabilmek. Ortodontik tedavi yöntemleri konusunda teorik ve pratik bilgi edinebilmek. Tanı ve tedavi öngörüsü için gerekli sefalometrik analizleri ve yumuşak doku analizlerini kendi başına yapabilmek ve yorumlayabilmek Tanısını koyduğu vakalara uygun tedavi planlamaları yapabilmek. | ||
2) Ortodontik vakaları çağdaş hareketli ve sabit ortodontik tedavi yöntemleriyle tedavi edebilecek bilgi birikimine ve klinik deneyime sahip olabilmek. Şiddetli iskeletsel deformiteye sahip hastaların ortognatik cerrahi planlamalarını ve ameliyat hazırlıklarını yapabilmek, ameliyatı gerçekleştirecek cerrahlarla koordinasyon içinde çalışabilmek. Dudak-damak yarıklı hastaların tedavisini koordine eden interdisipliner çalışma gruplarında görev alabilmek, bu hastaların bebeklikten erişkinliğe kadar olan tüm ortodontik ihtiyaçlarına yanıt verebilecek donanıma sahip olabilmek. Temporomandibuler eklem patolojilerinin ayırıcı tanısı ve bunlara yönelik tedaviler konusunda bilgi ve deneyim kazanabilmek. Literatür tarayarak gerekli kaynaklara ulaşabilmek, kazandığı teknik ve teorik bilgi ve beceri birikimini kullanarak laboratuar veya klinik deneyler planlayabilmek, danışmanının gözetimi altında tez ya da bir projede görev alabilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dişsel ve iskeletsel anomalilerde tanı koyabilmek, etyoloji saptayabilmek ve sınıflayabilmek. Ortodontik tedavi yöntemleri konusunda teorik ve pratik bilgi edinebilmek. Tanı ve tedavi öngörüsü için gerekli sefalometrik analizleri ve yumuşak doku analizlerini kendi başına yapabilmek ve yorumlayabilmek Tanısını koyduğu vakalara uygun tedavi planlamaları yapabilmek. | 4 |
2) | Ortodontik vakaları çağdaş hareketli ve sabit ortodontik tedavi yöntemleriyle tedavi edebilecek bilgi birikimine ve klinik deneyime sahip olabilmek. Şiddetli iskeletsel deformiteye sahip hastaların ortognatik cerrahi planlamalarını ve ameliyat hazırlıklarını yapabilmek, ameliyatı gerçekleştirecek cerrahlarla koordinasyon içinde çalışabilmek. Dudak-damak yarıklı hastaların tedavisini koordine eden interdisipliner çalışma gruplarında görev alabilmek, bu hastaların bebeklikten erişkinliğe kadar olan tüm ortodontik ihtiyaçlarına yanıt verebilecek donanıma sahip olabilmek. Temporomandibuler eklem patolojilerinin ayırıcı tanısı ve bunlara yönelik tedaviler konusunda bilgi ve deneyim kazanabilmek. Literatür tarayarak gerekli kaynaklara ulaşabilmek, kazandığı teknik ve teorik bilgi ve beceri birikimini kullanarak laboratuar veya klinik deneyler planlayabilmek, danışmanının gözetimi altında tez ya da bir projede görev alabilmek. | 3 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Seminer | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 58 |