ORT623 Kitap Kulubü IIIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Ortodonti (DR)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Ortodonti (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ORT623
Ders İsmi: Kitap Kulubü III
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 0 1 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ARZU ARI DEMİRKAYA
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. ARZU ARI DEMİRKAYA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ortodonti alanındaki önemli kaynaklar ve yeni gelişmeler hakkında detaylı basılı kaynaklardan literatür taraması yapılması ve alışkanlık haline getirilmesi
Dersin İçeriği: Detaylı basılı kaynaklardan literatür taraması ve ardından konunun sunulması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Ortodonti alanındaki önemli kaynaklar ve yeni gelişmeler hakkında detaylı basılı kaynaklardan literatür taraması yapabilmek, bilgi ve donanımını güncel tutabilmek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Güncel bilgileri tarama yetisi kazanma
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kitabın seçilmesi Proffit, W.R. (2000) Contemporary orthodontics. 6rd Edition, Mosby
2) İlgiili kitap bölümlerinin okunması ve tartışması Proffit, W.R. (2000) Contemporary orthodontics. 6rd Edition, Mosby
3) İlgiili kitap bölümlerinin okunması ve tartışması Proffit, W.R. (2000) Contemporary orthodontics. 6rd Edition, Mosby
4) İlgiili kitap bölümlerinin okunması ve tartışması Proffit, W.R. (2000) Contemporary orthodontics. 6rd Edition, Mosby
5) İlgiili kitap bölümlerinin okunması ve tartışması Proffit, W.R. (2000) Contemporary orthodontics. 6rd Edition, Mosby
6) İlgiili kitap bölümlerinin okunması ve tartışması Proffit, W.R. (2000) Contemporary orthodontics. 6rd Edition, Mosby
6) İlgiili kitap bölümlerinin okunması ve tartışması Proffit, W.R. (2000) Contemporary orthodontics. 6rd Edition, Mosby
7) İlgiili kitap bölümlerinin okunması ve tartışması Proffit, W.R. (2000) Contemporary orthodontics. 6rd Edition, Mosby
8) İlgiili kitap bölümlerinin okunması ve tartışması Skeletal Anchorage in Orthodontic Treatment of Class II Malocclusion - Elsevier
9) İlgiili kitap bölümlerinin okunması ve tartışması Skeletal Anchorage in Orthodontic Treatment of Class II Malocclusion - Elsevier
10) İlgiili kitap bölümlerinin okunması ve tartışması Skeletal Anchorage in Orthodontic Treatment of Class II Malocclusion - Elsevier
11) İlgiili kitap bölümlerinin okunması ve tartışması Skeletal Anchorage in Orthodontic Treatment of Class II Malocclusion - Elsevier
12) İlgiili kitap bölümlerinin okunması ve tartışması Skeletal Anchorage in Orthodontic Treatment of Class II Malocclusion - Elsevier
13) İlgiili kitap bölümlerinin okunması ve tartışması Skeletal Anchorage in Orthodontic Treatment of Class II Malocclusion - Elsevier
14) İlgiili kitap bölümlerinin okunması ve tartışması Skeletal Anchorage in Orthodontic Treatment of Class II Malocclusion - Elsevier

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Proffit, W.R. (2000) Contemporary orthodontics. 6rd Edition, Mosby
Skeletal Anchorage in Orthodontic Treatment of Class II Malocclusion - Elsevier
Diğer Kaynaklar: Proffit, W.R. (2000) Contemporary orthodontics. 6rd Edition, Mosby
Skeletal Anchorage in Orthodontic Treatment of Class II Malocclusion - Elsevier

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Dişsel ve iskeletsel anomalilerde tanı koyabilmek, etyoloji saptayabilmek ve sınıflayabilmek. Ortodontik tedavi yöntemleri konusunda teorik ve pratik bilgi edinebilmek. Tanı ve tedavi öngörüsü için gerekli sefalometrik analizleri ve yumuşak doku analizlerini kendi başına yapabilmek ve yorumlayabilmek Tanısını koyduğu vakalara uygun tedavi planlamaları yapabilmek.
2) Ortodontik vakaları çağdaş hareketli ve sabit ortodontik tedavi yöntemleriyle tedavi edebilecek bilgi birikimine ve klinik deneyime sahip olabilmek. Şiddetli iskeletsel deformiteye sahip hastaların ortognatik cerrahi planlamalarını ve ameliyat hazırlıklarını yapabilmek, ameliyatı gerçekleştirecek cerrahlarla koordinasyon içinde çalışabilmek. Dudak-damak yarıklı hastaların tedavisini koordine eden interdisipliner çalışma gruplarında görev alabilmek, bu hastaların bebeklikten erişkinliğe kadar olan tüm ortodontik ihtiyaçlarına yanıt verebilecek donanıma sahip olabilmek. Temporomandibuler eklem patolojilerinin ayırıcı tanısı ve bunlara yönelik tedaviler konusunda bilgi ve deneyim kazanabilmek. Literatür tarayarak gerekli kaynaklara ulaşabilmek, kazandığı teknik ve teorik bilgi ve beceri birikimini kullanarak laboratuar veya klinik deneyler planlayabilmek, danışmanının gözetimi altında tez ya da bir projede görev alabilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dişsel ve iskeletsel anomalilerde tanı koyabilmek, etyoloji saptayabilmek ve sınıflayabilmek. Ortodontik tedavi yöntemleri konusunda teorik ve pratik bilgi edinebilmek. Tanı ve tedavi öngörüsü için gerekli sefalometrik analizleri ve yumuşak doku analizlerini kendi başına yapabilmek ve yorumlayabilmek Tanısını koyduğu vakalara uygun tedavi planlamaları yapabilmek. 4
2) Ortodontik vakaları çağdaş hareketli ve sabit ortodontik tedavi yöntemleriyle tedavi edebilecek bilgi birikimine ve klinik deneyime sahip olabilmek. Şiddetli iskeletsel deformiteye sahip hastaların ortognatik cerrahi planlamalarını ve ameliyat hazırlıklarını yapabilmek, ameliyatı gerçekleştirecek cerrahlarla koordinasyon içinde çalışabilmek. Dudak-damak yarıklı hastaların tedavisini koordine eden interdisipliner çalışma gruplarında görev alabilmek, bu hastaların bebeklikten erişkinliğe kadar olan tüm ortodontik ihtiyaçlarına yanıt verebilecek donanıma sahip olabilmek. Temporomandibuler eklem patolojilerinin ayırıcı tanısı ve bunlara yönelik tedaviler konusunda bilgi ve deneyim kazanabilmek. Literatür tarayarak gerekli kaynaklara ulaşabilmek, kazandığı teknik ve teorik bilgi ve beceri birikimini kullanarak laboratuar veya klinik deneyler planlayabilmek, danışmanının gözetimi altında tez ya da bir projede görev alabilmek. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Seminer
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sunum / Seminer 14 2 28
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 58