İnşaat Mühendisliği (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | CE522 | ||||||||
Ders İsmi: | Drenaj Yapılarında Geotekstiller | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SAEID ZARDARI | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Geosentetiklerin mühendislik uygulamalarındaki kullanımı bütün dünyada hızlı bir şekilde artmaktadır. Bu uygulamaların büyük bir çoğunluğu Geoteknik Mühendisliği ile ilgilidir. Bu nedenle, yeni malzemelerin ve teknolojilerin öğrencilere sunularak bilgilerinin arttırılmasına ihtiyaç vardır. Bu dersin amacı geotekstiller, geogridler, geohücreler, geomembranlar, geosentetik kil örtüler, geoköpükler ve geokompozitler vasıtasıyla geosentetikler hakkında gerekli kavramları sağlamaktır. Bu nedenle ders ilk olarak geosentetiklerin temel tanımlarıyla başlayacaktır. Sonrasında, geosentetiklerin Geoteknik Mühendisliğindeki yararlı kullanımları tasarım açısından ele alınacaktır. |
Dersin İçeriği: | geotekstiller, geogridler, geohücreler, geomembranlar, geosentetik kil örtüler, geoköpükler ve geokompozitler |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Geosentetiklerin temel tanımı ,Geosentetik tiplerine genel bakış | -Ders Notları/ Lecture Notes |
2) | Geotekstillerle tasarım ilkeleri, Tasarım yöntemleri, Geotekstil fonksiyonları ve mekanizmaları, Geotekstil özellikleri ve deney yöntemleri | -Ders Notları/ Lecture Notes |
3) | Geotekstillerle tasarım ilkeleri (devam), İzin verilene karşılık nihai geotekstil özellikleri , Ayrıştırma için tasarım, Yol güçlendirmesi için tasarım, Zemin güçlendirmesi için tasarım | -Ders Notları/ Lecture Notes |
4) | Geotekstillerle tasarım ilkeleri (devam), Filtrasyon için tasarım, Drenaj için tasarım , Çoklu fonksiyonlar için tasarım, Geotekstil kullanılarak yapım yöntemleri ve teknikleri için tasarım | -Ders Notları/ Lecture Notes |
5) | Geogridlerle tasarım ilkeleri, Geogrid özellikleri ve deney yöntemleri, Geogridle güçlendirme tasarımı, Tasarım kritiği ve yapım yöntemleri | -Ders Notları/ Lecture Notes |
6) | Geonetlerle tasarım ilkeleri, Geonet özellikleri ve deney yöntemleri, Geonetle drenaj tasarımı, Tasarım kritiği ve yapım yöntemleri | -Ders Notları/ Lecture Notes |
7) | Geomembranlarla tasarım ilkeleri, Geomembran özellikleri ve deney yöntemleri, Sıvı tutma kaplamaları | -Ders Notları/ Lecture Notes |
8) | Geomembranlarla tasarım ilkeleri (devam), Yarı katı ve rezervuarlar için örtüler , Su nakil (kanal) kaplamaları, Çöp depolama alanı kaplamaları | -Ders Notları/ Lecture Notes |
9) | Ara Sınav | -Ders Notları/ Lecture Notes |
10) | Geomembranlarla tasarım ilkeleri (devam), Çöp depolama alanı örtüleri, Islak (biyoreaktör) depolama kaplamaları, Yeraltı depolama tankları, Hidrolik ve Geoteknik uygulamalar, Geomembran dikişler, Detaylar ve çeşitli öğeler | -Ders Notları/ Lecture Notes |
11) | Geosentetik kil örtülerle (GKÖler) tasarım ilkeleri, GKÖ özellikleri ve deney yöntemleri, GKÖlerle tasarım, Tasarım kritiği ve yapım yöntemleri | Ders Notları/ Lecture Notes- |
12) | Geoborularla tasarım ilkeleri, Geoboru özellikleri ve deney yöntemleri, Teorik kavramlar, Tasarım uygulamaları, Tasarım kritiği ve yapım yöntemleri | -Ders Notları/ Lecture Notes |
13) | Geokompozitlerle tasarım ilkeleri, Ayrıştırmada geokompozitler, Güçlendirmede geokompozitler | -Ders Notları/ Lecture Notes |
14) | Filtrasyonda geokompozitler, Drenajda geokompozitler, Atık depolamada geokompozitler | -Ders Notları/ Lecture Notes |
Ders Notları / Kitaplar: | Koerner, R.M. (2005). Designing with Geosynthetics. Pearson Prentice Hall, New Jersey. Shukla, S.K. and Shukla S. (2002). Geosynthetics and their Applications. Thomas Telford Publishing, London. |
Diğer Kaynaklar: | Shukla, S.K. and Yin, J-H. (2006). Fundamentals of Geosynthetic Engineering. Taylor & Francis Group, London. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) İnşaat Mühendisliğinin çok disiplinli geniş kapsamını ve ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tanımlar. | ||||||
2) İnşaat Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını tekrarlar. | ||||||
3) İnşaat Mühendisliği alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır bilgiyi değerlendirir ve uygular. | ||||||
4) Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler. | ||||||
5) Teknoloji alanında kullanılan yöntem ve yazılımlar ile iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
6) Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve uygular. | ||||||
7) Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, inşaat mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnşaat Mühendisliğinin çok disiplinli geniş kapsamını ve ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tanımlar. | 3 |
2) | İnşaat Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını tekrarlar. | 3 |
3) | İnşaat Mühendisliği alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır bilgiyi değerlendirir ve uygular. | 3 |
4) | Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler. | 3 |
5) | Teknoloji alanında kullanılan yöntem ve yazılımlar ile iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 3 |
6) | Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve uygular. | 3 |
7) | Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, inşaat mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | 3 |
Alan Çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 18 | 252 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 298 |