İnşaat Mühendisliği (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | CE573 | ||||||||
Ders İsmi: | Trafik Mühendisliği I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SELİM DÜNDAR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. SELİM DÜNDAR |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Güncel trafik sorunlarına çözümler geliştirmek |
Dersin İçeriği: | Trafik akımının temel değişkenleri. Trafik akımının temel ilişkileri. Trafik akım modelleri. Hareketli gözlemci yöntemi. Noktasal ölçümler. Kısa bir kesim boyunca yapılan ölçümler. Uzun bir kesim boyunca yapılan ölçümler. Otomatik ölçüm sistemleri. Yolculuk süresi veri toplama. Taşıt geliş modelleri. Taşıt takip modelleri. Şerit değiştirme modelleri. Mikroskobik trafik simülasyonu. Trafik akımı simülasyonu. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Trafik mühendisliğine giriş | |
2) | Trafik akımının temel değişkenleri | |
3) | Trafik akımının temel ilişkileri | |
4) | Trafik akım modelleri | |
5) | Hareketli gözlemci yöntemi | |
6) | Noktasal ölçümler | |
7) | Kısa bir kesim boyunca yapılan ölçümler | |
8) | Uzun bir kesim boyunca yapılan ölçümler | |
9) | Otomatik ölçüm sistemleri: yola müdahale gerektiren teknolojiler | |
10) | Otomatik ölçüm sistemleri: Yola müdahale gerektirmeyen teknolojiler | |
11) | Yolculuk süresi veri toplama. | |
11) | Taşıt geliş modelleri | |
12) | Taşıt takip modelleri | |
13) | Şerit değiştirme modelleri | |
14) | Mikroskobik trafik simülasyonu. Trafik akımı simülasyonu. |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları |
Diğer Kaynaklar: | Yok |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) İnşaat Mühendisliğinin çok disiplinli geniş kapsamını ve ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tanımlar. | ||||||
2) İnşaat Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını tekrarlar. | ||||||
3) İnşaat Mühendisliği alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır bilgiyi değerlendirir ve uygular. | ||||||
4) Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler. | ||||||
5) Teknoloji alanında kullanılan yöntem ve yazılımlar ile iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
6) Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve uygular. | ||||||
7) Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, inşaat mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnşaat Mühendisliğinin çok disiplinli geniş kapsamını ve ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tanımlar. | 3 |
2) | İnşaat Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını tekrarlar. | 3 |
3) | İnşaat Mühendisliği alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır bilgiyi değerlendirir ve uygular. | 3 |
4) | Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler. | 3 |
5) | Teknoloji alanında kullanılan yöntem ve yazılımlar ile iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 3 |
6) | Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve uygular. | 3 |
7) | Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, inşaat mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | 3 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Proje | 1 | 100 | 100 |
Final | 1 | 100 | 100 |
Toplam İş Yükü | 340 |