Hukuk | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HUK442 | ||||||||
Ders İsmi: | İcra ve İflas Hukuku | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ÇİĞDEM YAZICI | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | -İcra hukukunun anlamını, amacını ve ilkelerini kavrayabilme yetisi kazandırmak, -İcra hukuku açısından alacaklı ve borçlu kavramlarını anlayabilme yetisi kazandırmak, -İcra yoluna başvuran alacaklının haklarını koruyabilme konusunda bilgilendirmek, -Silahların eşitliği ilkesi gereğince icra takibine başvuran alacaklının ve takip borçlusunun haklarını değerlendirebilme yetisi kazandırmak, -İlamsız ve ilamlı icra yollarını öğrenme ve uygulayabilmeyi öğretmek, -Haczedilebilecek eşyaları tespit edebilme ve haczi uygulayabilmeyi öğretmek, -Haczin sonunda paraya çevirme işlemini yapabilmeyi öğretmek, -Haczin sonunda alacaklının alacağına kavuşabilmesini tespit edebilme ve borçlunun aşırı mağdur olmasını engellemeyi öğretmek, -İcra organlarının görevlerini tespit edebilmeyi öğretmek, -İcra hukuku ile İflas hukuku arasındaki farklılıkları ortaya koyabilme yetisi kazandırmak, -İflas hukuku açısından alacaklı ve borçlu kavramlarını öğretmek, -İflas çeşitlerini ve her bir türünün esaslarını öğretmek, -İflasın sonuçlarını öğretmek, -Konkordatoyu ve çeşitlerini öğretmek, -Konkordatonun niteliği ve sonuçlarını değerlendirebilme yetisi kazandırmak, -Sermaye şirketlerinin uzlaşma yolu ile yeniden yapılandırılmasını öğretmek, -Alacaklının alacağına kavuşmasını engelleyen tasarruflara karşı yapılacakları öğretmek. |
Dersin İçeriği: | İlamsız ve ilamlı icranın genel esasları ile hukukumuzdaki kurallar ile alacaklı ve borçlunun takip işlemlerine karşı başvurabileceği hukuki çareler öğretilir. İkinci dönem ise özel takip yolları ile iflas ve konkordato hukukunun, sermaye şirketleri ve kooperatiflerin uzlaşma yoluyla yeniden yapılandırılması ve iptal davalarının bir bütün olarak incelenmesi ve değerlendirilmesi öğretilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Cebri icra hukukunun tarihsel gelişimi, kavramı ve amacı tespit edilir. | Sonraki hafta konularının kitaptan okunması. |
2) | İcra hukukundaki taraflar belirlenir. | Sonraki hafta konularının kitaptan okunması. |
3) | Cebri icra çeşitleri öğrenciye şematik şekilde açıklanır. | Sonraki hafta konularının kitaptan okunması. |
4) | İcra organlarının görev ve yetkileri tespit edilir. | Sonraki hafta konularının kitaptan okunması. |
5) | İcra harç ve giderleri belirlenir. | Sonraki hafta konularının kitaptan okunması. |
6) | İcra takibinin tarafları belirlenir. | Sonraki hafta konularının kitaptan okunması. |
7) | İcra takibinin nerede ve hangi yerde yapılacağı sorunu tespit edilir. | Sonraki hafta konularının kitaptan okunması. |
8) | Takibe karşı borçlunun itiraz edebilmesi durumu açıklanır. | Sonraki hafta konularının kitaptan okunması. |
9) | İtirazın hükümden düşürülmesini isteyen alacaklıların başvurabileceği yollar açıklanır. | Sonraki hafta konularının kitaptan okunması. |
10) | Borçlunun borçlu olmadığının tespitine ilişkin açabileceği davalar ile mal bey-anında bulunma zorunluluğu anlatılır. | Sonraki hafta konularının kitaptan okunması. |
11) | Kesinleşen icra takibinin üzerine alacaklının haciz talebinde bulunabilmesi, haczin konusu açıklanır. | Sonraki hafta konularının kitaptan okunması. |
12) | Haciz sonucunda alacaklının alacağına kavuşması açıklanır. | Sonraki hafta konularının kitaptan okunması. |
13) | Takip konusunun kambiyo senedi olması halinde başvurulacak icra takip türü hakkında açıklamalar yapılır. | Sonraki hafta konularının kitaptan okunması. |
14) | Haczedilen malların taşınır veya taşınmaz olmasına göre satış prosedürünün anlatılır. | Pratik çalışma |
15) | Vize sınavı | |
16) | Vize sınavı | |
17) | Haczedilen malın satışı anlatılır. | Sonraki hafta konularının kitaptan okunması. |
18) | Haczedilen malın taşınır veya taşınmaz olup olmamasına göre satışının nasıl olacağı açıklanır. | Sonraki hafta konularının kitaptan okunması. |
19) | Satış sonucunda elde edilecek paranın nasıl paylaştırılacağının öğrenciye şematik şekilde açıklanır. | Sonraki hafta konularının kitaptan okunması. |
20) | Özel takip türleri anlatılır. | Sonraki hafta konularının kitaptan okunması. |
21) | Mahkeme ilamının icra takibinin konusu olup olmayacağı hususu tartışılır. | Sonraki hafta konularının kitaptan okunması. |
22) | Rehinli malın icra takibinin konusu olması anlatılır. | Sonraki hafta konularının kitaptan okunması. |
23) | İcra takibinden önce veya başladıktan sonra alacaklının alacağına kavuşmasını teminat altına alan geçici hukuki koruma tedbiri açıklanır. | Sonraki hafta konularının kitaptan okunması. |
24) | İflas hukukunun konusu ve temel kavramları, iflas hukukunun temel esasları belirlenir, amacı tespit edilir. | Sonraki hafta konularının kitaptan okunması. |
25) | İflasa tabi olan kişiler açıklanır. | Sonraki hafta konularının kitaptan okunması. |
26) | Sermaye Şirketlerinin İflası açıklanır. | Sonraki hafta konularının kitaptan okunması. |
27) | İflasın hukuki sonuçları öğretilir. | Sonraki hafta konularının kitaptan okunması. |
28) | İflasın tasfiyesi, iflas masası ve iflas idaresi kurumları açıklanır. | Sonraki hafta konularının kitaptan okunması. |
29) | Konkordato hakkında genel bilgiler açıklanır. Konkordato çeşitlerinin öğrenciye şematik olarak açıklanır. | Sonraki hafta konularının kitaptan okunması. |
30) | Alacaklının alacağına kavuşmasını engelleyen borçlunun yaptığı tasarrufların iptal edilebilmesi anlatılır. | Pratik çalışma |
31) | Final sınavı | |
32) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | -PEKCANITEZ, Hakan /SUNGURTEKİN-ÖZKAN, Meral/ ÖZEKES, Muhammed/ ATALAY, Oğuz: İcra-İflas Hukuku. |
Diğer Kaynaklar: | -Güncel İcra ve İflas Kanunu |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||
1) Çeşitli hukuk disiplinlerine ilişkin kavram ve kurumları ve bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar. | |||||||||||||||||
2) Mevzuat metinleri, yargı kararları ve bilimsel kaynaklardan hareketle hukuk uygulamasında karşılaşılan sorunları çözer. | |||||||||||||||||
3) Hukuk uygulamasında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||||||||||||||
4) Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||||||||||||||
5) Hukukla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini gerekçeli olarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |||||||||||||||||
6) Somut uyuşmazlıkların adil biçimde çözülmesini sağlamaya çalışma, hukuki düzenlemeleri takip etme ve bu çerçevede yargılama sürecinde yer alabilecek alt yapıya sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çeşitli hukuk disiplinlerine ilişkin kavram ve kurumları ve bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar. | 5 |
2) | Mevzuat metinleri, yargı kararları ve bilimsel kaynaklardan hareketle hukuk uygulamasında karşılaşılan sorunları çözer. | 5 |
3) | Hukuk uygulamasında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 5 |
4) | Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 5 |
5) | Hukukla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini gerekçeli olarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 5 |
6) | Somut uyuşmazlıkların adil biçimde çözülmesini sağlamaya çalışma, hukuki düzenlemeleri takip etme ve bu çerçevede yargılama sürecinde yer alabilecek alt yapıya sahiptir. | 5 |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 28 | 112 | 3136 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 3140 |