Dersin Amacı: |
İnsan anatomisini sistematik ve fonksiyonel olarak öğretmeyi ve bu alana ilişkin bilgi beceri ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği: |
Anatomi tanimi, genel terminoloji ve sistematik insan anatomisi. Iskelet Sistemi, Kemik tipleri-Neurocranium, viscerocranium, hyoid-Vertebralar-thorax, Apendiktiler iskelet, Pectoral; claviculae-scapulae. Ust Extremite- humerus-ulna-radius-carpaller -metacarpaller-phalanxlar-pelvic yapi, Plexus Brachialis, alt Extremite-femur-patella-tibia-fibula. Plexus Lumbo Sacralis, eklemlerin sınıflandırılması, yaslanma ve Eklemler. Iskelet Kaslari nasil hareket eder -yiiz, göz, dil ve boyun kaslan. Larynx, bas,abdomen, thorax kaslan. Humerus, radius, ulna, bilek, el kaslart. Abdominal duvar kaslari. Pectoral bélge kaslari. Femur, tibia, fibula ve ayak kaslari. Pelvis ve perine kaslar. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Anatomi Terminolojisi, Anatomiye Giriş |
Literatür Okuma, Araştırma |
2) |
Kemikler |
Literatür Okuma, Araştırma |
3) |
Kemikler |
Literatür Okuma, Araştırma |
4) |
Eklemler |
Literatür Okuma, Araştırma |
5) |
Baş Boyun ve Üst Ekstremite Kasları |
Literatür Okuma, Araştırma |
6) |
Gövde ve Alt Ekstremite Kasları |
Literatür Okuma, Araştırma |
7) |
Dolaşım Sistemi |
Literatür Okuma, Araştırma |
8) |
VİZE HAFTASI |
- |
9) |
Sindirim Sistemi |
Literatür Okuma, Araştırma |
10) |
Sindirim Sistemi |
Literatür Okuma, Araştırma |
11) |
Solunum Sistemi |
Literatür Okuma, Araştırma |
12) |
Erkek ve Kadın Genital Sistem |
Literatür Okuma, Araştırma |
13) |
Üriner ve Endokrin Sistem |
Literatür Okuma, Araştırma |
14) |
Sinir Sistemi, Özel Duyu Organları |
Literatür Okuma, Araştırma |
15) |
FİNAL SINAVI |
- |
Ders Notları / Kitaplar: |
Taner D (2000) Fonksiyonel Anatomi: Ekstremiteler ve Sırt Bölgesi, Ankara: PALME
Sancak B, Cumhur M (1999) Fonksiyonel Anatomi: Baş-Boyun ve İç Organlar, Ankara: METU PRESS
Ozan H (2004) Anatomi, Ankara NOBEL
Snell RS (1998) Clinical Anatomy for Medical Students, Washington: LIPPINCOT-WILLIAMS&WILKINS
Clancy J, McVicar AJ (2002) Physiology & Anatomy: A h-Homeostatic Approach, London ARNOLD
|
Diğer Kaynaklar: |
Taner D (2000) Fonksiyonel Anatomi: Ekstremiteler ve Sırt Bölgesi, Ankara: PALME
Sancak B, Cumhur M (1999) Fonksiyonel Anatomi: Baş-Boyun ve İç Organlar, Ankara: METU PRESS
Ozan H (2004) Anatomi, Ankara NOBEL
Snell RS (1998) Clinical Anatomy for Medical Students, Washington: LIPPINCOT-WILLIAMS&WILKINS
Clancy J, McVicar AJ (2002) Physiology & Anatomy: A h-Homeostatic Approach, London ARNOLD
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. |
5 |
2) |
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. |
2 |
3) |
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. |
2 |
4) |
Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. |
4 |
5) |
Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. |
3 |
6) |
Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. |
3 |
7) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. |
3 |
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. |
1 |
9) |
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. |
1 |
10) |
Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir |
1 |
11) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
1 |
12) |
Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
1 |