MSHK113 Genel İngilizce Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MSHK113
Ders İsmi: Genel İngilizce I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
6 0 6 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ZEYNEP GÜLER
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. NECMETTİN KOÇ
Öğr.Gör. CEM AKSİNER
Öğr.Gör. NESLİ YAĞMUR AVUTMAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek.
Dersin İçeriği: Bu ders başlangıç düzeyindeki öğrenciler için planlanmıştır. Öğrenciler bu derste yeni kelimeler, ifade biçimleri, fikirler ve her ünitenin konusu doğrultusunda ilgili dilbilgisi yapılarını edinecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Metnin ana fikrini tanımlayabilecek
2) Spesifik detayları tanımlayabilecek
3) Ana fikri, destekleyici fikirlerden ayırt edebilecek
4) Fikirlerden gerçekleri ayırt edebilecek
5) Metindeki bilgilere dayalı olarak tahmin ve anlam çıkartabilecek
6) Aşina olmadıkları kelimelerin anlamlarını çıkartabilecekler
7) Metindeki bilgiler ile ilgili Özet çıkartabilecek /Sonuç çıkartabileceklerdir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) KİTAPÇIK
2) - resmi ve gayriresmi karşılamaları ayırt edebilme - basit kalıplarla karşılama ifadelerini kullanabilme - insanların nerede olduğunu sorabilme - büyük küçük harf duyarlılığına bağlı yazabilme - basit bilgilendirme materyallerini anlayabilme Present simple: be – geniş zaman “olmak “ fiili This/That/These/Those Countries - ülkeler Nationalities- milliyetler Objects- nesneler Tourist places- turistik yerler
3) - bilgilenme için basit soru sorabilme -basit sosyal diyalogları anlayabilme ve takip edebilme -ücret, zaman ve yer gibi bilgileri ayrıt edebilme -ücret sorma, istenen şeyi belirtme ifadelerini ve basit alışveriş ifadeleri kullanabilme -Kişisel detayları vererek basit formları doldurabilme Present simple: - geniş zaman Possessives – aidiyet belirten sıfatlar Making requests – ricada bulunma Countries - ülkeler Nationalities- milliyetler Objects- nesneler Tourist places- turistik yerler
4) YAŞAM TARZI -basit mektuplarda, broşülerde ve makalelerde spesifik bilgiyi saptayabilme -meslek ve boş zamanlar hakkında soru sorabilme - and, but, so and then gibi basit bağlayıcıları kullanabilme -basit sosyal diyalogları anlayabilme ve takip edebilme -Alışkanlık ve rutin aktiviteleri açıklayabilme Present simple: I/We/You/They – geniş zaman He/She/It Activities - aktiviteler Daily routines – günlük rutinler Jobs - meslekler The time- zaman kavramı, saatler
5) YAŞAM TARZI -konuyu anlamaya yönelik basit sorular sorabilme -basit mektuplarda, broşülerde ve makalelerde spesifik bilgiyi saptayabilme -taleplerle ilgilenebilme ve gerçeklere dayanan bilgi aktarabilme -arkadaşlara kısa ve basit e-mail ya da not yazabilme Asking for information – bilgi edinme Activities- aktiviteler Daily routines – günlük rutinler Jobs - meslekler The time- zaman kavramı, saatler
6) İNSANLAR -basit ve kısa bilginin genel anlamını anlayabilme - insanlar hakkında basit sorulara cevap verebilme -kısa ve basit sosyal diyalogları takip edebilme -işleri ve boş vakitleri hakkında sorulara cevap Have got/Has got – sahip olma yapısı Time expressions – zaman ifadeleri Adverbs of frequency – sıklık belirten zaflar Family - aile Personality – kişilik
7) İNSANLAR -nerede yaşadıklarına dair ve aileleriyle ilgili basit cümleler yazabilme -sunumları anlayabilme ve önemli noktaları tespit edebilme - mektuplarda, broşürlerde ve makalelerde spesifik bilgiyi bulabilme - gündelik konular hakkında uzun tasvir yapabilme - yerler, insanlar veya nesneler hakkında basit kısa tasvirler yazabilme Adverbs of frequency – sıklık belirten zarflar Making arrangements Family - aile Personality – kişilik Time expressions – zaman ifadeleri
8) Vize sınavı
9) YERLER -basit bilgilendirmelerde genel anlamı anlayabilme -tanıdıkları insanlar hakkında basit sorulara cevap verebilme -basit sosyal diyalogları anlayabilme ve takip edebilme -meslekleri ve boş zamanları ile ilgili sorulara cevap verebilme There is/There are Rooms and furniture – evin bölümleri ve eşyalar Places in towns – şehirdeki yerler Prepositions – edat Things to buy- alışveriş, satın alınacak şeyler
10) YERLER - aileleri ve nerede yaşadıklarına dair bilgiler verebilme - önemli noktaların altını çizen açık sunumlar yapabilme - mektuplarda broşürlerde ve makalelerde spesifik bilgiyi bulabilme - gündelik konularla ilgili uzun tasvirler verebilir. - yerler, insanlar ve nesnelerle iligili basit kısa tasvir yazabilme - mümkün durumları anlayabilme Shopping - alışveriş Rooms and furniture – evin bölümleri ve eşyalar Places in towns – şehirdeki yerler Prepositions – edat Things to buy- alışveriş, satın alınacak şeyler
11) YİYECEK - tellafuz edilmiş ve yavaş bir konuşmayı takip edebilme - alışkanlıklar ve gündelik rutinlerle ilgili soru sorup cevaplayabilme -kısa basit bilgilendirmelerin genel anlamını anlayabilme - uzun metinlerde basit ve mantıklı paragraf boşlukları verebilme Countable nouns/Uncountable nouns – sayılabilir sayılamaz isimler Food/Drink – yeme içme Restaurant – lokanta Verbs - fiiller
12) YİYECEK - basit sosyal diyalogları anlayabilme ve takip edebilme - yemek siparişini basit ifadelerle verebilme - benzer konularla alakalı kelimeleri tanımlayabilme - bilindik gündelik konuları tartışabilme How much/How many – nekadar kaçtane Quantifiers- miktar belirticiler Ordering at a restaurant – lokantada sipariş vermek Food/Drink – yeme içme Restaurant – lokanta Verbs - fiiller
13) GEÇMİŞ - rutin işlerde iletişim kurabilme - basit bilgilendirmede genel anlamı anlayabilme - geçmiş aktivitelerle ilgili soruları cevaplayabilme - geçmiş olay ve aktivitelerle ilgili basit tasvir yazabilme - basit sosyal diyalogları anlayabilme ve takip edebilme Was/Were Dates/Times – tarih - zaman Date and time phrases – tarih ve zaman Activities
14) GEÇMİŞ -meslekler ve boş zamanlarıyla ilgili sorular sorabilme ve cevaplayabilme - başkasının hayat ve rutiniyle ilgili cümleler yazabilme - basit cümlelerle yerleri zamanları ve nesneleri tasvir edebilme - basit ifadelere tepki verebilme ve soruları cevaplayabilme Past simple Asking follow up questions Dates Times Date and time phrases – tarih ve zaman Activities
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: SPEAK OUT ELEMENTARY – 2nd Edition – PEARSON –Frances Eales & Steve Oakes
Diğer Kaynaklar: internet & MyEnglishLab

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Sivil Havacılık Sektöründe Faaliyet Gösteren Tüm Kurumları Tanır. Temel Konuları, Kuralları, İlkeleri Bilir,
2) Sivil Havacılık Sektöründe Kendi Görev Alanları İle İlgili Uygulamaları Yapar.
3) Alanı İle İlgili Konularda Sahip Olduğu Temel Bilgi Ve Beceriler Düzeyinde Düşüncelerini Yazılı Ve Sözlü İletişim Yoluyla Aktarabilir
4) Öğrenimini Dikey Geçiş Yapmak Sureti İle İleri Düzeye Taşıyabilir.
5) Alanı İle İlgili Verilerin Toplanması, Uygulanması Ve Sonuçlarının Duyurulması Aşamalarında Toplumsal, Bilimsel, Kültürel Ve Etik Değerlere Sahip Olur.
6) Kendi Görev Alanıyla İlgili Olarak Tekniker Düzeyinde Bağımsız Çalışabilme Sorumluluk Alabilme Yetkisine Sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sivil Havacılık Sektöründe Faaliyet Gösteren Tüm Kurumları Tanır. Temel Konuları, Kuralları, İlkeleri Bilir, 1
2) Sivil Havacılık Sektöründe Kendi Görev Alanları İle İlgili Uygulamaları Yapar. 1
3) Alanı İle İlgili Konularda Sahip Olduğu Temel Bilgi Ve Beceriler Düzeyinde Düşüncelerini Yazılı Ve Sözlü İletişim Yoluyla Aktarabilir 5
4) Öğrenimini Dikey Geçiş Yapmak Sureti İle İleri Düzeye Taşıyabilir. 5
5) Alanı İle İlgili Verilerin Toplanması, Uygulanması Ve Sonuçlarının Duyurulması Aşamalarında Toplumsal, Bilimsel, Kültürel Ve Etik Değerlere Sahip Olur. 5
6) Kendi Görev Alanıyla İlgili Olarak Tekniker Düzeyinde Bağımsız Çalışabilme Sorumluluk Alabilme Yetkisine Sahiptir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 6 84
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ödevler 14 1 14
Küçük Sınavlar 2 1 2
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 172