MSHK115 İngilizce Dil Kullanımı Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MSHK115
Ders İsmi: İngilizce Dil Kullanımı I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
6 0 6 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ZEYNEP GÜLER
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. HANEN NAZ ANDAÇ
Öğr.Gör. VOLGA KURBANZADE
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders öğrencilerin okuma ve düşünme becerilerini geliştirmek ve kelime hazinelerini zenginleştirmeyi hedeflemektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders başlangıç düzeyindeki öğrencilerin konuşma ve okuma becerilerini geliştirmek için planlanmıştır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Metnin ana fikrini tanımlayabilecek
2) Spesifik detayları tanımlayabilecek
3) Ana fikri, destekleyici fikirlerden ayırt edebilecek
4) Metindeki bilgilere dayalı olarak tahmin ve anlam çıkartabilecek
5) Aşina olmadıkları kelimelerin anlamlarını çıkartabilecekler
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Haftası
2) UNIT 1 -Bölüm 1 - LEARNING SOMETHING - Mayda yüzmeyi öğreniyor (sayfa 2- 8) -Okumaya hazırlık: Sınıfla sorular hakkında konuşmak -Okuma: Ana fikir ve detaylar için okuma -Kelime Bilgisi: Hedef kelimeleri öğrenme ve anlama
3) LEARNING SOMETHING NEW Bölüm 1 - Mayda yüzmeyi öğreniyor (sayfa 2- 8) -Okuma becerisini geliştirme: konu ve ana fikir / detayları hatırlama -Okumayı özetleme -Eleştirel düşünme: tartışma -Yazma: Kendin hakkında cümle yazma / dikte çalışması yapma / hedef kelimeleri kullanma
4) LEARNING SOMETHING NEW Bölüm 2 - Film çekmeyi öğrenme (sayfa 9-16) -Okumaya hazırlık: Sorular hakkında konuşma -Okuma: anlamak için okuma / hızlı kavrama kontrolü -Becerilerini geliştirme: Konu ve ana fikir / detayları hatırlama / okumayı özetleme. -Eleştirel düşünme: tartışma -Yazma: en çok sevilen insanlar ve nesneler hakkında yazma -Kelime keşfetme: hedef kelimeler hakkında düşünmek /hedef kelimeleri anlama
5) LEARNING SOMETHING NEW Bölüm 3 - Herşeye vakit bulma (sayfa 17-23) -Okumaya hazırlık: Sorular hakkında konuşma -Reading: Anlamak için okumak / Dan neyi yapmayı öğreniyor? / hızlı kavrama kontrolü -Becerilerini geliştirme: Konu ve ana fikir / tarama / okumayı özetleme -Eleştirel düşünme: tartışma -Yazma: Haftasonun hakkında ‘I have to – I like to’ kalıplarıyla dört veya daha fazla cümle yazmak.
6) LEARNING SOMETHING NEW -Tekrar haftası
7) I AM HUNGRY! ARE YOU? Bölüm 4 Yemek eleştirmeninin işi nedir? (sayfa 30-36) -Okumaya hazırlık: Sorular hakkında konuşma -Okuma: Anlamak için okuma: Yemek eleştirmeninin işi nedir ?/ hızlı kavrama kontrolü -Becerilerini geliştirme: Konu ve ana fikir / Detayları hatırlama / okumayı özetleme. -Eleştirel düşünme: tartışma -Yazma: Sevdiğin bir restoranı düşünüp, partnerinle soru-cevap yapma
8) I AM HUNGRY! ARE YOU? Bölüm 5 Kim mısır gevreği sever? (sayfa 37-44) -Okumaya hazırlık : Sorular hakkında konuşma -Okuma: Anlamak için okuma: ABD’de kimler mısır gevreği yiyor ?/hızlı kavrama kontrolü -Becerilerini geliştirme: Konu ve ana fikir / Detayları hatırlama / okumayı özetle -Eleştirel düşünme: tartışma -Yazma pratiği
9) VİZE SINAVI
10) I AM HUNGRY! ARE YOU? Bölüm 6 Sağlıklı Beslenme (sayfa 44-51) -Okumaya hazırlık: Sorular hakkında konuşma -Okuma: Anlama için okuma: Myplate kılavuzu ne diyor? / hızlı anlama kontrolü -Becerilerini geliştirme: Tarama/ Zamir referansları / okumayı özetleme -Eleştirel Düşünme: tartışma -Yazma: Sevdiğin ve Sevmediğin yiyecekler hakkında yazma
11) HAVING FUN Bölüm 7 Kolay bir oyun (sayfa 62-68) -Okumaya hazırlık : Oyunlar hakkında ki sorular hakkında konuşma -Okuma: Anlamak için okuma / Taş, Kağıt, Makas oyunu nasıl oynanır / hızlı anlama kontrolü -Becerilerini geliştirme: Konu ve ana fikir / Tarama / Bir şema/grafik kullanma -Eleştirel düşünme: tartışma -Yazma: Dinleme ve yazma pratiği
12) HAVING FUN Bölüm 8 Yeni ve farklı bir spor (sayfa 69-75) -Okumaya hazırlık: Oyunlar hakkında ki sorular hakkında konuşma. -Okuma: Anlamak için okuma / Ultimate diğer sprolardan nasıl farklı? / hızlı anlama kontrolü -Becerilerini geliştirme: Konu ve ana fikir / Detaylar verme / Okumayı özetleme -Eleştirel düşünme: tartışma -Yazma: Dinleme ve yazma pratiği -Kelime keşfetme: hedef kelimeler hakkında düşünmek /hedef kelimeleri anlama
13) HAVING FUN Bölüm 9 Koleksiyoncular (sayfa 76-83) -Okumaya hazırlık: Oyunlar hakkında ki sorular hakkında konuşma. -Okuma: Anlamak için okuma / Ne tür insanlar birşeyler biriktirmeyi sever? / hızlı anlama kontrolü -Becerilerini geliştirme: Konu ve ana fikir / Örnekler bulma / Detaylar verme -Eleştirel düşünme: tartışma -Yazma: Dinleme ve yazma pratiği Kelime keşfetme: hedef kelimeler hakkında düşünmek /hedef kelimeleri anlama
14) HAVING FUN -Tekrar
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: PASSWORD 1 – 3rd Edition – PEARSON –Linda Butler
Diğer Kaynaklar: Internet & MyEnglishLab

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Sivil Havacılık Sektöründe Faaliyet Gösteren Tüm Kurumları Tanır. Temel Konuları, Kuralları, İlkeleri Bilir,
2) Sivil Havacılık Sektöründe Kendi Görev Alanları İle İlgili Uygulamaları Yapar.
3) Alanı İle İlgili Konularda Sahip Olduğu Temel Bilgi Ve Beceriler Düzeyinde Düşüncelerini Yazılı Ve Sözlü İletişim Yoluyla Aktarabilir
4) Öğrenimini Dikey Geçiş Yapmak Sureti İle İleri Düzeye Taşıyabilir.
5) Alanı İle İlgili Verilerin Toplanması, Uygulanması Ve Sonuçlarının Duyurulması Aşamalarında Toplumsal, Bilimsel, Kültürel Ve Etik Değerlere Sahip Olur.
6) Kendi Görev Alanıyla İlgili Olarak Tekniker Düzeyinde Bağımsız Çalışabilme Sorumluluk Alabilme Yetkisine Sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sivil Havacılık Sektöründe Faaliyet Gösteren Tüm Kurumları Tanır. Temel Konuları, Kuralları, İlkeleri Bilir, 1
2) Sivil Havacılık Sektöründe Kendi Görev Alanları İle İlgili Uygulamaları Yapar. 1
3) Alanı İle İlgili Konularda Sahip Olduğu Temel Bilgi Ve Beceriler Düzeyinde Düşüncelerini Yazılı Ve Sözlü İletişim Yoluyla Aktarabilir 5
4) Öğrenimini Dikey Geçiş Yapmak Sureti İle İleri Düzeye Taşıyabilir. 5
5) Alanı İle İlgili Verilerin Toplanması, Uygulanması Ve Sonuçlarının Duyurulması Aşamalarında Toplumsal, Bilimsel, Kültürel Ve Etik Değerlere Sahip Olur. 5
6) Kendi Görev Alanıyla İlgili Olarak Tekniker Düzeyinde Bağımsız Çalışabilme Sorumluluk Alabilme Yetkisine Sahiptir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 6 84
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ödevler 14 1 14
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 170