MSHK114 Genel İngilizce IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MSHK114
Ders İsmi: Genel İngilizce II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
6 0 6 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ZEYNEP GÜLER
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. CEM AKSİNER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek.
Dersin İçeriği: Bu ders başlangıç düzeyindeki öğrenciler için planlanmıştır. Öğrenciler bu derste yeni kelimeler, ifade biçimleri, fikirler ve her ünitenin konusu doğrultusunda ilgili dilbilgisi yapılarını edinecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Ana fikir, destekleyici ve sonuç cümleleri ile bir paragraf yazabilecek • Uygun kelime formlar ve kelime bilgisi üretebilecek • Uygun cümle yapıları kullanabilecek •Uygun dilbilgisi yapıları kullanabileceklerdir
2) • Metinle ilgili soruları cevaplamak için not alabilecekler ve aldıkları notları kullabileceklerdir •Alakalı bilgiyi alakasız olandan ayırt edebileceklerdir
3) Konuya odaklanabilecekler • Uygun kelime bilgisini üretebilecekler • Doğru dilbilgisi formlarını kullanabilecekler • Etkili stratejiler kullanarak sınıfta sözlü bir şekilde sunum yapabileceklerdir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tekrar haftası
2) TATİLLER - bir diyalogta konuşmacıların aynı fikirde olduğunu algılayabilme - iki insan veya iki nesne arasında basit karşılaştırma yapabilme -geçmiş zaman ve geçmişte ki aktivitelerle ilgili soru sorup cevaplayabilme - basit bilgilendirme de genel anlamı anlayabilme Comparatives/Superlatives – karşılaştırma sıfatları Travel adjectives – seyahat sıfatları Places- yerler
3) TATİLLER - tanıdık konularla alakalı içerik kelimeleri ve öbeklerini algılayabilme - basit hatlarıyla bir hikayeyi anlatabilme ya da bir şeyi tasvir edebilme - basit planlar ve maksatlar hakkında soru sorup cevaplayabilme - geçmiş zaman ve geçmiş aktivitelerle ilgili basit tasvirler yazabilme Giving directions – yön – yer tarifi Travel adjectives- seyahat sıfatları Places- yerler
4) ŞU AN - şu an gerçekleşen olay ve basit aktiviteleri tasvir edebilme - kişisel ilgi alanları ile ilgili basit cümleler yazabilme - gündelik basit konuşmaları anlayabilme - alışkanlıklar ve rutinlerle ilgili soru sorup cevaplayabilme - basit sosyal diyalogları anlayabilme ve takip edebilme Present continuous – şimdiki zaman Verbs+prepositions Appearance - görünüm Types of film- film çeşitleri
5) ŞU AN - fikir, anlaşma veya anlaşmazlığı kibarca ifade edebilme - mektuplarda, broşürlerde ve makalelerde spesifik bilgiyi bulabilme - öneri yapabilme ve önerilere tepki verebilme - basit hatlarıyla bir hikayeyi anlatabilme ya da bir şeyi tasvir edebilme Present simple – geniş zaman Recommending- tavsiye Appearance- görünüm Types of film- film türleri
6) TRANSPORT - kısa ve basit sosyal diyalogları takip edebilme - basit görevlerde iletişim kurabilme - basit bir özür dileyebilme ya da özrü kabul edebilme Can/can't Have to/ don't have to Adjectives Transport collocations – ulaştırmada kullanılan ikilemeler Excuses- mazeret, özür dileme
7) Vize sınavı
8) TRANSPORT - geçmişte ki basit olayları anlatabilme - basit mektuplarda, broşülerde ve makalelerde spesifik bilgiyi saptayabilme - basit notlar, mesajlar ve e-mailler yazabilme - günlük taleplerle ilgilenebilme Articles: a/an The No article Apoligising Adjectives – özür dileme sıfatları Transport collocations– ulaştırmada kullanılan ikilemeler Excuses - mazeret, özür dileme
9) PLANLAR -basit sosyal diyalogları anlayabilme ve takip edebilme - basit planlar ve maksatlar hakkında soru sorup cevaplayabilme - ayarlamaları ve planları tasvir edebilme -kuralları ve düzenlemeleri anlayabilme Be going to Would like to Will/ won't Plans- planlar Phrases with get- get ile kullanılan söylemler Art- sanat Culture- kültür
10) PLANLAR - öneride bulunabilme ve önerilere tepki verebilme - gündelik şeyler hakkında yazabilme - tanıdık konularla alakalı içerik kelimeleri ve öbeklerini algılayabilme - basit hatlarıyla bir hikayeyi anlatabilme ya da bir şeyi tasvir edebilme Might/ might not Making suggestions – önerilerde bulunma Plans- planlar Phrases with get - - get ile kullanılan söylemler Art - sanat Culture - kültür
11) SAĞLIK -Can recognise phrases and content words related to familiar topics - basit semptomlar hakkında soru sorabilme ve konuşabilme - bilgi alışverişiyle basit görevlerde iletişim kurabilme - basit bir dille tavsiye sorabilme Should/shouldn’t Adverbs Offering to help The body/health - vücut Communication - iletişim Verbs of movement – yer belirtme fiilleri
12) SAĞLIK - basit hatlarıyla bir hikayeyi anlatabilme ya da bir şeyi tasvir edebilme - and, but, so and then gibi basit bağlaçları kullanabilme - Teklif yapabilme ve teklif kabul edebilme - basit bağlayıcılarla geçmişteki bir olayı tasvir edebilme - kısa ve basit sosyal diyalogları takip edebilme Adverbs Offering to help The body/health - vücut Communication - iletişim Verbs of movement – yer belirtme fiilleri
13) TECRÜBELER -taleplerle ilgilenebilme ve gerçeklere dayanan bilgi aktarabilme - like and, but, so and then gibi basit bağlaçları kullanabilme - basit mektuplarda, broşülerde ve makalelerde spesifik bilgiyi saptayabilme - basit ifadelerle nasıl hissettiklerini ifade edebilme - kaydedilmiş bir telefon mesajında ücret, zaman ve tarih gibi önemli bilgileri çıkarabilme Present perfect – yakın geçmiş zaman Experiences - deneyimler Places - yerler
14) TECRÜBELER - bilgi alışverişi gereken rutin görevlerde iletişim kurabilme - telefon numaralarını okuyabilme yorumlara görüntülü destek veren durumlarda haber, kaza haberi, olay haberi gibi televizyon yayınlarının ana noktalarını tanımlayabilme - gündelik konularla ilgili uzun tasvirler verebilme - geçmiş olay ve aktivitelerle ilgili basit tasvirler yazabilme - like and, but, so and then gibi bağlayıcıları kullanabilme Superlatives – sıfatların en üstünlük hali Giving directions – yön yer tarifi Experiences - deneyimler Places - yerler Catch Up and Revision – tekrar
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: SPEAK OUT ELEMENTARY – 2nd Edition – PEARSON –Frances Eales & Steve Oakes
Diğer Kaynaklar: Internet & MyEnglishLab & board games

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Sivil Havacılık Sektöründe Faaliyet Gösteren Tüm Kurumları Tanır. Temel Konuları, Kuralları, İlkeleri Bilir,
2) Sivil Havacılık Sektöründe Kendi Görev Alanları İle İlgili Uygulamaları Yapar.
3) Alanı İle İlgili Konularda Sahip Olduğu Temel Bilgi Ve Beceriler Düzeyinde Düşüncelerini Yazılı Ve Sözlü İletişim Yoluyla Aktarabilir
4) Öğrenimini Dikey Geçiş Yapmak Sureti İle İleri Düzeye Taşıyabilir.
5) Alanı İle İlgili Verilerin Toplanması, Uygulanması Ve Sonuçlarının Duyurulması Aşamalarında Toplumsal, Bilimsel, Kültürel Ve Etik Değerlere Sahip Olur.
6) Kendi Görev Alanıyla İlgili Olarak Tekniker Düzeyinde Bağımsız Çalışabilme Sorumluluk Alabilme Yetkisine Sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sivil Havacılık Sektöründe Faaliyet Gösteren Tüm Kurumları Tanır. Temel Konuları, Kuralları, İlkeleri Bilir, 1
2) Sivil Havacılık Sektöründe Kendi Görev Alanları İle İlgili Uygulamaları Yapar. 1
3) Alanı İle İlgili Konularda Sahip Olduğu Temel Bilgi Ve Beceriler Düzeyinde Düşüncelerini Yazılı Ve Sözlü İletişim Yoluyla Aktarabilir 5
4) Öğrenimini Dikey Geçiş Yapmak Sureti İle İleri Düzeye Taşıyabilir. 5
5) Alanı İle İlgili Verilerin Toplanması, Uygulanması Ve Sonuçlarının Duyurulması Aşamalarında Toplumsal, Bilimsel, Kültürel Ve Etik Değerlere Sahip Olur. 5
6) Kendi Görev Alanıyla İlgili Olarak Tekniker Düzeyinde Bağımsız Çalışabilme Sorumluluk Alabilme Yetkisine Sahiptir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 6 84
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ödevler 14 1 14
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 170