MSHK116 İngilizce Dil Kullanımı IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MSHK116
Ders İsmi: İngilizce Dil Kullanımı II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
6 0 6 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ZEYNEP GÜLER
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. AYKUT GÜLŞAHİN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders öğrencilerin okuma ve düşünme becerilerini geliştirmek ve kelime hazinelerini zenginleştirmeyi hedeflemektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders başlangıç düzeyindeki öğrencilerin konuşma ve okuma becerilerini geliştirmek için planlanmıştır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Metindeki bilgiler ile ilgili Özet çıkartabilecek /Sonuç çıkartabileceklerdir. • Kelime hazineleri gelişecektir.
2) • Konuya odaklanabilecekler.
3) Uygun kelime bilgisini üretebilecekler.
4) Doğru dilbilgisi formlarını kullanabilecekler.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tekrar haftası
2) FRIENDS Bölüm 10 İyi arkadaşlar iyi sağlık (sayfa 92-93-94-95) -Okumaya hazırlık: Sınıfla sorular hakkında konuşma -Okuma: Anlamak için okuma / Arkadaşların senin için nasıl faydalı? / hızlı anlama kontrolü -Kelime keşfetme: hedef kelimeler hakkında düşünmek /hedef kelimeleri an
3) FRIENDS Bölüm 10 : İyi arkadaşlar iyi sağlık (sayfa 96-97-98-99) -Becerilerini geliştirme: Konu ve ana fikir / Paragraf konuları / detaylar için okuma -Eleştirel düşünme: tartışma -Yazma pratiği Kelime keşfetme: hedef kelimeler hakkında düşünmek /hedef kelimeleri anlama
4) FRIENDS Bölüm 11 -Arkadaşlara dürüst olma (sy 100-101-102-103) -Okumaya hazırlık: Sınıfla sorular hakkında konuşma -Okuma: Anlamak için okuma : Hangi iki seçeneği okuma metni tartışıyor? / hızlı anlama kontrolü
5) FRIENDS Bölüm 11 - Arkadaşlara dürüst olma (sy104-105-106-107) -Becerilerini geliştirme: Konu ve ana fikir / Paragraf konuları / ÇÜNKÜ ifadeli cümleleri anlama / detaylar için okuma. -Eleştirel düşünme: tartışma -Yazma: Cümle tamamlama Kelime keşfetme: hedef kelimeler hakkında düşünmek /hedef kelimeleri anlama
6) FRIENDS Bölüm 12 - İnternet arkadaşları gerçek arkadaşlar mı? (sayfa 108-109-110-111) -Okumaya hazırlık: Sınıfla sorular hakkında konuşma -Okuma: Anlamak için okuma: Kris ve Jaden kim, ve onların fikirleri neler? / hızlı anlama kontrolü
7) FRIENDS Bölüm 12 -İnternet arkadaşları gerçek arkadaşlar mı? (sayfa 112-113-114) -Becerilerini geliştirme: Konu ve ana fikir / Paragraf konuları / ÇÜNKÜ ifadeli cümleleri anlama / zamir referansları -Eleştirel düşünme: tartışma -Yazma: Cümleleri üç yada daha fazla sebep sunarak tamamlama
8) FRIENDS Tekrar haftası (sayfa 115 - 121) Kelime bilgisi test2 (sayfa 122 - 123)
9) ON THE JOB Bölüm 13 Çalışan gençler (sayfa 126-127-128-129) -Okumaya hazırlık: Sınıfla sorular hakkında konuşma -Okuma: Anlamak için okuma / ABD gençleri genelde ne zaman çalışmaya başlar? / hızlı anlama kontrolü
10) ON THE JOB Bölüm 13 Çalışan gençler (sayfa 130-131-132-133) -Becerilerini geliştirme: Konu ve ana fikir / detaylar için okuma / gerçek ile fikir farkı -Eleştirel düşünme: tartışma -Yazma: Cümleleri tamamlama / Lise öğrencileri ve iş hakkında paragraf yazma
11) ON THE JOB Bölüm 14 – Gece işi -Okumaya hazırlık: Sınıfla sorular hakkında konuşma -Okuma: Anlamak için okuma / Geceleri çalışmanın artıları ve eksileri nelerdir? / hızlı anlama kontrolü -Becerilerini geliştirme: Konu ve ana fikir / detaylar için okuma / gerçek ile fikir farkı -Eleştirel düşünme: tartışma -Yazma: Cümleleri tamamlama / Completing the sentences / Lise öğrencileri ve iş hakkında paragraf yazma -Kelime keşfetme: hedef kelimeler hakkında düşünmek /hedef kelimeleri anlama
12) ON THE JOB Bölüm 15 Bahşiş için çalışmak -Okumaya hazırlık: Sınıfla oyunlar hakkında ki sorular hakkında konuşma -Okuma: Anlamak için okuma / ABD’de ki insanlar bahşiş kurallarına katılıyor mu? / hızlı anlama kontrolü -Becerilerini geliştirme: Konu ve ana fikir / detaylar için okuma / okumayı özetleme -Eleştirel düşünme: tartışma -Yazma: Bahşişle çalışmak veya bahşiş vermek hakkında fikirleri belirten paragraf yazma Kelime keşfetme: hedef kelimeler hakkında düşünmek /hedef kelimeleri anlama
13) ON THE JOB Tekrar haftası
14) Tekrar haftası
15) Final Haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: PASSWORD 1 – 3rd Edition – PEARSON –Linda Butler
Diğer Kaynaklar: internet & MyEnglishLab

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Sivil Havacılık Sektöründe Faaliyet Gösteren Tüm Kurumları Tanır. Temel Konuları, Kuralları, İlkeleri Bilir,
2) Sivil Havacılık Sektöründe Kendi Görev Alanları İle İlgili Uygulamaları Yapar.
3) Alanı İle İlgili Konularda Sahip Olduğu Temel Bilgi Ve Beceriler Düzeyinde Düşüncelerini Yazılı Ve Sözlü İletişim Yoluyla Aktarabilir
4) Öğrenimini Dikey Geçiş Yapmak Sureti İle İleri Düzeye Taşıyabilir.
5) Alanı İle İlgili Verilerin Toplanması, Uygulanması Ve Sonuçlarının Duyurulması Aşamalarında Toplumsal, Bilimsel, Kültürel Ve Etik Değerlere Sahip Olur.
6) Kendi Görev Alanıyla İlgili Olarak Tekniker Düzeyinde Bağımsız Çalışabilme Sorumluluk Alabilme Yetkisine Sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sivil Havacılık Sektöründe Faaliyet Gösteren Tüm Kurumları Tanır. Temel Konuları, Kuralları, İlkeleri Bilir, 1
2) Sivil Havacılık Sektöründe Kendi Görev Alanları İle İlgili Uygulamaları Yapar. 1
3) Alanı İle İlgili Konularda Sahip Olduğu Temel Bilgi Ve Beceriler Düzeyinde Düşüncelerini Yazılı Ve Sözlü İletişim Yoluyla Aktarabilir 5
4) Öğrenimini Dikey Geçiş Yapmak Sureti İle İleri Düzeye Taşıyabilir. 5
5) Alanı İle İlgili Verilerin Toplanması, Uygulanması Ve Sonuçlarının Duyurulması Aşamalarında Toplumsal, Bilimsel, Kültürel Ve Etik Değerlere Sahip Olur. 5
6) Kendi Görev Alanıyla İlgili Olarak Tekniker Düzeyinde Bağımsız Çalışabilme Sorumluluk Alabilme Yetkisine Sahiptir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 6 84
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ödevler 14 1 14
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 170