Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı Meteoroloji ile ilgili her türlü bilgilendirmeyi öğrencilere aktarmak, haftalık olarak Meteoroloji ile ilgili tüm Kural, prosedür ve yönetmelikler hakkında bilgi vermek, Öğrencileri uçuş güzergahları hava durumu nu okuyabilecek duruma getirmek için tüm hususların anlatılmasıdır. |
Dersin İçeriği: |
• Atmosfer, Basınç, Altimetre
• Basınç Sistemleri
• Sıcaklık, Nem, Rüzgâr, Lokal Rüzgârlar
• Yüksek Seviye Rüzgârları, Jet Streamler
• Yoğunluk, Bulutlar ve Yağış
• Orajlar, Hava Kütleleri
• İstikrariyet (Kararlı – Kararsız Hava)
• Genel Sirkülâsyon, Türbülans
• Meteorolojik Görüşü Kısıtlayan Faktörler, Buzlanma
• Uçuş İçin Meteorolojik Belgeler
• Sinoptik Kartlar
• Meteorolojik Kartlar
• Meteorolojik Kodlar
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
"• Dersin genel hatlarıyla öğrencilere anlatılması"
|
|
2) |
"• Görüş mesafesini tanımlar.
• Hava haritalarını tanımlar.
• Hava tahminlerini tanımlar.
"
|
|
3) |
"• Halkın tecrübe ile öngördüğü hava tahminlerini analiz eder.
• Meteoroloji istasyonlarını tanımlar.
• Temel meteoroloji disiplinleri ve uygulama alanlarını tanımlar.
"
|
|
4) |
"• Bulut oluşumu süreçlerini tanımlar.
• Hava kütlelerinin karışması ile bulut oluşumunu tanımlar.
• Bulut çeşitlerini sınıflandırır.
"
|
|
5) |
"• Şekillerine göre bulutları tanımlar.
• Yüksekliklerine göre bulutları sınıflandırır.
• Orta bulutlar, alçak bulutlar ve dikey gelişimli bulutlar arasındaki farklılıkları tanımlar.
"
|
|
6) |
"• Türbülansı tanımlar.
• Wind Shear’ı tanımlar.
• Shear’ı tanımlar.
"
|
|
7) |
"• Yan Rüzgarın uçağa etkisini tanımlar.
• Özel Wind shear koşullarında uçak performansını tanımlar.
• Kafa ve kuyruk Wind Shearini tanımlar.
"
|
|
8) |
Vize sınavı
|
|
9) |
"• SPECI (Havacılık Amaçlı Seçilmiş Özel Hava Raporu) tanımlar
• SIGMET ( Önemli Hava Hadisesi) tanımlar.
• İki hava raporu arasındaki ilişki ve farklılıkları tanımlar.
"
|
|
10) |
"• TAF (Meydan Tahmini) tanımlar.
• METAR (Meydan Rutin Hava Raporu) tanımlar.
• İki hava raporu arasındaki ilişki ve farklılıkları tanımlar.
"
|
|
11) |
"• Görüş mesafesi kodlarını tanımlar.
• Rüzgar hızı kodlarını tanımlar.
• Rüzgar yönü kodlarını tanımlar.
• CB bulutu (bulutlardaki elektriklenme) kodlarını tanımlar.
"
|
|
12) |
"• Yeni Delhi kazasının analiz edilmesi.
• THY 278 sefer sayılı uçuşunun analiz edilmesi.
• Bu iki kaza aradındaki farklılıkların tartışılması.
"
|
|
13) |
"• Diyarbakır kazasının analiz edilmesi.
• Air Blue 202 sefer sayılı uçuşun analiz edilmesi.
• Bu iki kaza aradındaki farklılıkların tartışılması.
"
|
|
14) |
"• Meteoroloji kaynaklı uçak kazaları"
|
|
15) |
final sınavı
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sivil Havacılık Sektöründe Faaliyet Gösteren Tüm Kurumları Tanır. Temel Konuları, Kuralları, İlkeleri Bilir, |
5 |
2) |
Sivil Havacılık Sektöründe Kendi Görev Alanları İle İlgili Uygulamaları Yapar. |
5 |
3) |
Alanı İle İlgili Konularda Sahip Olduğu Temel Bilgi Ve Beceriler Düzeyinde Düşüncelerini Yazılı Ve Sözlü İletişim Yoluyla Aktarabilir |
5 |
4) |
Öğrenimini Dikey Geçiş Yapmak Sureti İle İleri Düzeye Taşıyabilir. |
5 |
5) |
Alanı İle İlgili Verilerin Toplanması, Uygulanması Ve Sonuçlarının Duyurulması Aşamalarında Toplumsal, Bilimsel, Kültürel Ve Etik Değerlere Sahip Olur. |
5 |
6) |
Kendi Görev Alanıyla İlgili Olarak Tekniker Düzeyinde Bağımsız Çalışabilme Sorumluluk Alabilme Yetkisine Sahiptir. |
5 |