Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MSHK226 | ||||||||
Ders İsmi: | İngilizce Dil Kullanımı IV | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ZEYNEP GÜLER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. AYKUT GÜLŞAHİN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrencilerin okuma becerilerini A2 düzeyinde geliştirmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler ders kazanımlarıyla , okuma metinlerinde bulunan uluslararası ifadeler içeren kısa, basit metinleri anlayabilir ve aynı zamanda reklamlar, prospektüsler ve zaman çizelgeleri gibi basit günlük materyallerde belirli, öngörülebilir bilgileri yorumlayabilirler. |
Dersin İçeriği: | Alt orta seviyedeki bu ders öğrencilere, tarihsel, betimsel ve kişisel görüş bildirdikleri kompozisyonlar aracılığıyla okuma becerilerini geliştirebilme imkanı veren okuma alıştırmaları sunmaktadır. Ana fikri ve destekleyici ayrıntıları bulma, benzerlikleri fark etme, okumadan önce tahmin yürütme ve çıkarımları saptama gibi becerilerin üzerinde çalışılmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Okutulan kitabın tanıtılması. | |
2) | Okutulan kitabın tanıtılması. ( Prism Reading 1) | |
3) | Beş sıra dışı spor dalının okuma parçası yoluyla pekiştirilmesi ile sonuçlar çıkararak anlamlandırılması ve anahtar sözcüklerle kelime öğretiminin sağlanması. Okuma parçalarını tarama, gözden geçirme, not aldırma ve anafikir teknikleri ile dil pratiği yapılması. | |
4) | Spor yarışmaları ve yarışları ile ilgili okuma parçası yoluyla, tahmini içerik taraması yaparak anlamlandırma. Görselleri yorumlayabilme, sentezleme yapabilme yetisi kazandırmak. | |
5) | Disiplinlerarası İşletme Dünyası ile ilgili okuma parçası yoluyla anket yapılmasını sağlamak ve anahtar kelimeleri kullanarak tarama eleştirel düşünme yapısı kazandırılması. | |
6) | Google şirketinin öyküsü makalesi ile çıkarım yapmak fikir vermek. Sentezleme yapmasını öğrenmek. | |
7) | Ünitlerin gözden geçirilmesi ve pekiştirilmesi. | |
8) | ARA SINAVLAR | |
9) | İnsanlar, disiplinler ve Psikoloji ve Sosyoloji ağırlıklı okuma mataryeli ile eleştirel düşünceyi geliştirmek ve anahtar kelimeler öğrenmek. | |
10) | İnsanlar, disiplinler ve Psikoloji ve Sosyoloji kapsamında rol model blog yazısı üzerinden sözcük öbeklerini görerek anlamdırma ve online sistemden pekiştirilme yapılması. | |
11) | Evren, disiplinler, anatomi ve mühendislik alanlarında okuma metinlerinin yorumlanması ve anahtar sözcük ve kelimelerin İngilizce dilinde kullanımı, kanıt vermek ve desteleme yapılmasını yazarın amaç ve bakış açısının anlamdırılması hedeflendirilmektedir. | |
12) | Çevre çalışmaları, hava durumu ve iklim metinleri okunarak evrenimizi tanımak arguman desteklemesi ve kaynak araştırılması yapılması desteklenir | |
13) | UNİTE QUİZLERİ: 5 - 6 - 7 – 8 | |
14) | Ünitlerin gözden geçirilmesi ve pekiştirilmesi. | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Prism 2 |
Diğer Kaynaklar: | CLMS |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Sivil Havacılık Sektöründe Faaliyet Gösteren Tüm Kurumları Tanır. Temel Konuları, Kuralları, İlkeleri Bilir, | |||||
2) Sivil Havacılık Sektöründe Kendi Görev Alanları İle İlgili Uygulamaları Yapar. | |||||
3) Alanı İle İlgili Konularda Sahip Olduğu Temel Bilgi Ve Beceriler Düzeyinde Düşüncelerini Yazılı Ve Sözlü İletişim Yoluyla Aktarabilir | |||||
4) Öğrenimini Dikey Geçiş Yapmak Sureti İle İleri Düzeye Taşıyabilir. | |||||
5) Alanı İle İlgili Verilerin Toplanması, Uygulanması Ve Sonuçlarının Duyurulması Aşamalarında Toplumsal, Bilimsel, Kültürel Ve Etik Değerlere Sahip Olur. | |||||
6) Kendi Görev Alanıyla İlgili Olarak Tekniker Düzeyinde Bağımsız Çalışabilme Sorumluluk Alabilme Yetkisine Sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sivil Havacılık Sektöründe Faaliyet Gösteren Tüm Kurumları Tanır. Temel Konuları, Kuralları, İlkeleri Bilir, | |
2) | Sivil Havacılık Sektöründe Kendi Görev Alanları İle İlgili Uygulamaları Yapar. | |
3) | Alanı İle İlgili Konularda Sahip Olduğu Temel Bilgi Ve Beceriler Düzeyinde Düşüncelerini Yazılı Ve Sözlü İletişim Yoluyla Aktarabilir | |
4) | Öğrenimini Dikey Geçiş Yapmak Sureti İle İleri Düzeye Taşıyabilir. | |
5) | Alanı İle İlgili Verilerin Toplanması, Uygulanması Ve Sonuçlarının Duyurulması Aşamalarında Toplumsal, Bilimsel, Kültürel Ve Etik Değerlere Sahip Olur. | |
6) | Kendi Görev Alanıyla İlgili Olarak Tekniker Düzeyinde Bağımsız Çalışabilme Sorumluluk Alabilme Yetkisine Sahiptir. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Kanaat Notu | 1 | % 10 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 6 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 14 | 3 | 42 |
Küçük Sınavlar | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 175 |