MSHK226 İngilizce Dil Kullanımı IVİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MSHK226
Ders İsmi: İngilizce Dil Kullanımı IV
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ZEYNEP GÜLER
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. AYKUT GÜLŞAHİN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste öğrencilerin okuma becerilerini A2 düzeyinde geliştirmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler ders kazanımlarıyla , okuma metinlerinde bulunan uluslararası ifadeler içeren kısa, basit metinleri anlayabilir ve aynı zamanda reklamlar, prospektüsler ve zaman çizelgeleri gibi basit günlük materyallerde belirli, öngörülebilir bilgileri yorumlayabilirler.
Dersin İçeriği: Alt orta seviyedeki bu ders öğrencilere, tarihsel, betimsel ve kişisel görüş bildirdikleri kompozisyonlar aracılığıyla okuma becerilerini geliştirebilme imkanı veren okuma alıştırmaları sunmaktadır. Ana fikri ve destekleyici ayrıntıları bulma, benzerlikleri fark etme, okumadan önce tahmin yürütme ve çıkarımları saptama gibi becerilerin üzerinde çalışılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Meslekle ilgili ya da günlük dilde en sık kullanılan sözcükleri içeren metinleri anlayabilirler. Kişisel mektuplarda belirtilen olay, duygu ve dilekleri anlayabilirler.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Kısa ve basit metinleri okuyabilirler. İlanlar, kullanım kılavuzları, mönüler ve zaman çizelgeleri gibi basit günlük metinlerdeki genel bilgileri kavrayabilir ve kısa kişisel mektupları anlayabilirler.
2) Kısa, basit notlar ve iletiler yazabilirler. Teşekkür mektubu gibi çok kısa kişisel mektupları yazabilirler.
3) Bildik ya da ilgi alanıma giren konularla bağlantılı bir metin yazabilirler. Deneyim ve izlenimlerimi betimleyen kişisel mektuplar yazabilirler.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Okutulan kitabın tanıtılması.
2) Okutulan kitabın tanıtılması. ( Prism Reading 1)
3) Beş sıra dışı spor dalının okuma parçası yoluyla pekiştirilmesi ile sonuçlar çıkararak anlamlandırılması ve anahtar sözcüklerle kelime öğretiminin sağlanması. Okuma parçalarını tarama, gözden geçirme, not aldırma ve anafikir teknikleri ile dil pratiği yapılması.
4) Spor yarışmaları ve yarışları ile ilgili okuma parçası yoluyla, tahmini içerik taraması yaparak anlamlandırma. Görselleri yorumlayabilme, sentezleme yapabilme yetisi kazandırmak.
5) Disiplinlerarası İşletme Dünyası ile ilgili okuma parçası yoluyla anket yapılmasını sağlamak ve anahtar kelimeleri kullanarak tarama eleştirel düşünme yapısı kazandırılması.
6) Google şirketinin öyküsü makalesi ile çıkarım yapmak fikir vermek. Sentezleme yapmasını öğrenmek.
7) Ünitlerin gözden geçirilmesi ve pekiştirilmesi.
8) ARA SINAVLAR
9) İnsanlar, disiplinler ve Psikoloji ve Sosyoloji ağırlıklı okuma mataryeli ile eleştirel düşünceyi geliştirmek ve anahtar kelimeler öğrenmek.
10) İnsanlar, disiplinler ve Psikoloji ve Sosyoloji kapsamında rol model blog yazısı üzerinden sözcük öbeklerini görerek anlamdırma ve online sistemden pekiştirilme yapılması.
11) Evren, disiplinler, anatomi ve mühendislik alanlarında okuma metinlerinin yorumlanması ve anahtar sözcük ve kelimelerin İngilizce dilinde kullanımı, kanıt vermek ve desteleme yapılmasını yazarın amaç ve bakış açısının anlamdırılması hedeflendirilmektedir.
12) Çevre çalışmaları, hava durumu ve iklim metinleri okunarak evrenimizi tanımak arguman desteklemesi ve kaynak araştırılması yapılması desteklenir
13) UNİTE QUİZLERİ: 5 - 6 - 7 – 8
14) Ünitlerin gözden geçirilmesi ve pekiştirilmesi.
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Prism 2
Diğer Kaynaklar: CLMS

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Sivil Havacılık Sektöründe Faaliyet Gösteren Tüm Kurumları Tanır. Temel Konuları, Kuralları, İlkeleri Bilir,
2) Sivil Havacılık Sektöründe Kendi Görev Alanları İle İlgili Uygulamaları Yapar.
3) Alanı İle İlgili Konularda Sahip Olduğu Temel Bilgi Ve Beceriler Düzeyinde Düşüncelerini Yazılı Ve Sözlü İletişim Yoluyla Aktarabilir
4) Öğrenimini Dikey Geçiş Yapmak Sureti İle İleri Düzeye Taşıyabilir.
5) Alanı İle İlgili Verilerin Toplanması, Uygulanması Ve Sonuçlarının Duyurulması Aşamalarında Toplumsal, Bilimsel, Kültürel Ve Etik Değerlere Sahip Olur.
6) Kendi Görev Alanıyla İlgili Olarak Tekniker Düzeyinde Bağımsız Çalışabilme Sorumluluk Alabilme Yetkisine Sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sivil Havacılık Sektöründe Faaliyet Gösteren Tüm Kurumları Tanır. Temel Konuları, Kuralları, İlkeleri Bilir,
2) Sivil Havacılık Sektöründe Kendi Görev Alanları İle İlgili Uygulamaları Yapar.
3) Alanı İle İlgili Konularda Sahip Olduğu Temel Bilgi Ve Beceriler Düzeyinde Düşüncelerini Yazılı Ve Sözlü İletişim Yoluyla Aktarabilir
4) Öğrenimini Dikey Geçiş Yapmak Sureti İle İleri Düzeye Taşıyabilir.
5) Alanı İle İlgili Verilerin Toplanması, Uygulanması Ve Sonuçlarının Duyurulması Aşamalarında Toplumsal, Bilimsel, Kültürel Ve Etik Değerlere Sahip Olur.
6) Kendi Görev Alanıyla İlgili Olarak Tekniker Düzeyinde Bağımsız Çalışabilme Sorumluluk Alabilme Yetkisine Sahiptir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Kanaat Notu 1 % 10
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 6 84
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ödevler 14 3 42
Küçük Sınavlar 3 1 3
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 175