MGSA202 Güzel Sanatlar İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Adalet (İkinci Öğretim)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Adalet (İkinci Öğretim)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MGSA202
Ders İsmi: Güzel Sanatlar
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. İSMAİL DOĞAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yüzyüze ders
Dersin İçeriği: Bu dersin içeriği: Öğrenciye, başta Anadolu olmak üzere geniş bir kültür çerçevesi içerisinde, Sanat Tarihi eğitimi sunarak, onları kültürlü, eğitim ve öğretim alanında bilgi aktarabilecek donanıma sahip ve kültür varlıklarını korumayı ilke edinmiş bireyler olarak yetiştirmektir. Ayrıca öğrencilerin sosyal yönleri, iletişim ve yaratıcılık yönlerinin geliştirilmesi ve takım ruhu kazanmış bireyler olmaları ve belirli bir kültür birikimi içerisinde öğrencilerine belli bir bakış açısıyla sanat görüşü kazandırır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Bu dersin amacı: Öğrenciye, başta Anadolu olmak üzere geniş bir kültür çerçevesi içerisinde, Sanat Tarihi eğitimi sunarak, onları kültürlü, eğitim ve öğretim alanında bilgi aktarabilecek donanıma sahip ve kültür varlıklarını korumayı ilke edinmiş bireyler olarak yetiştirmektir. Ayrıca öğrencilerin sosyal yönleri, iletişim ve yaratıcılık yönlerinin geliştirilmesi ve takım ruhu kazanmış bireyler olmaları ve belirli bir kültür birikimi içerisinde öğrencilerine belli bir bakış açısıyla sanat görüşü kazandırır.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders planı tartışılır. -
2) Geç Paleotik dönem, Neolitik dönem Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar -
3) Mısır uygarlığı İlk Sanatsal Uygarlıklar Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar -
4) • Batı Asya Uygarlığı • İlk Sanatsal Uygarlıklar Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar -
5) • Ege Uygarlıkları • İlk Sanatsal Uygarlıklar Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar -
6) • Eski Yunanistan, Roma dünyası • Akdenizin Klasik Uygarlıkları Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar -
6) • Eski Yunanistan, Roma dünyası • Akdenizin Klasik Uygarlıkları Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar -
6) • Eski Yunanistan, Roma dünyası • Akdenizin Klasik Uygarlıkları Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar -
7) • Roma erken hiristiyan sanatı, Bizans sanatı • Hiristiyan Sanatının ilk Formları Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar -
8) • Ara sınav -
9) Roman sanatı, Gotik sanat Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar -
10) • Başlangıç dönemi, Ortaçağ dönemi, Modern dönem, • İslam Sanatının Evrimi Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar -
11) • İtalya, Fransa • 16. yüzyılda Avrupada Rönesans Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar -
12) • Barok Avrupa • Barok Dönem Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar -
13) • Fransada Sanat, Fransanın dışında batı sanatı • 19. yüzyıl bulanımı Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar -
14) • Fransada Sanat, Fransanın dışında batı sanatı • 19. yüzyıl bulanımı Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar -
15) • Final Sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -Ders Notları
Diğer Kaynaklar: -Adnan Turani, Dünya Sanat Tarihi, Remzi kitapevi, 1990

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Bilgi kaynaklarına ulaşma ve değerlendirme yeteneğine sahip olması
2) Bilimsel verileri kullanma, karşılaştırma, yorumlama, sonuç çıkarma ve uygulayabilme yeteneğine sahip olması
3) Türkçe’yi yazılı ve sözlü bir biçimde etkin olarak kullanabilme yeteneğini haiz olması
4) Yabancı dil olarak İngilizce’de temel bilgi düzeyini haiz olması,
5) Hukuk dili ve adli yazışma tekniği konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması
6) Etkin bir biçimde klavye kullanabilme becerisine sahip olması,
7) Genel hukuk ilkelerine ve hukuk kavramlarına hâkim olması, bunları yorumlayabilme ve tartışabilme yeteneğini haiz olması
8) Özel hukuk şahısları arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kuralları hakkında bilgi sahibi olması ve bu kuralları yorumlayabilme yeteneğini haiz olması
9) Dava açma ve dava takibi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması
10) İflas ve icra takibi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması
11) Devletin yapısı, devleti oluşturan organları, bu organların görev ve fonksiyonları, temel hak ve özgürlükler rejimi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması
12) Devlet-birey arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kuralları hakkında bilgi sahibi olması ve bu kuralları yorumlayabilme yeteneğini haiz olması
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilincini edinmiş olması
14) Hukuku ilgilendiren mali, ekonomik ve finansal konularda, hukuksal bilişim sistemleri ve teknolojileri konularında, özellikle meclis oturumlarında, mahkeme duruşmalarında ve iş görüşmelerinde yaygın kullanılan bir yöntem olan stenografi konusunda, muhasebe ve bilgisayar alanında çalışma hayatında başarılı olabilecekleri düzeyde bilgi sahibi olması.
15) Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgi kaynaklarına ulaşma ve değerlendirme yeteneğine sahip olması
2) Bilimsel verileri kullanma, karşılaştırma, yorumlama, sonuç çıkarma ve uygulayabilme yeteneğine sahip olması
3) Türkçe’yi yazılı ve sözlü bir biçimde etkin olarak kullanabilme yeteneğini haiz olması
4) Yabancı dil olarak İngilizce’de temel bilgi düzeyini haiz olması,
5) Hukuk dili ve adli yazışma tekniği konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması
6) Etkin bir biçimde klavye kullanabilme becerisine sahip olması,
7) Genel hukuk ilkelerine ve hukuk kavramlarına hâkim olması, bunları yorumlayabilme ve tartışabilme yeteneğini haiz olması
8) Özel hukuk şahısları arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kuralları hakkında bilgi sahibi olması ve bu kuralları yorumlayabilme yeteneğini haiz olması
9) Dava açma ve dava takibi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması
10) İflas ve icra takibi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması
11) Devletin yapısı, devleti oluşturan organları, bu organların görev ve fonksiyonları, temel hak ve özgürlükler rejimi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması
12) Devlet-birey arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kuralları hakkında bilgi sahibi olması ve bu kuralları yorumlayabilme yeteneğini haiz olması
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilincini edinmiş olması
14) Hukuku ilgilendiren mali, ekonomik ve finansal konularda, hukuksal bilişim sistemleri ve teknolojileri konularında, özellikle meclis oturumlarında, mahkeme duruşmalarında ve iş görüşmelerinde yaygın kullanılan bir yöntem olan stenografi konusunda, muhasebe ve bilgisayar alanında çalışma hayatında başarılı olabilecekleri düzeyde bilgi sahibi olması.
15) Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Ödev
Problem Çözme
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 40 % 40
Final 60 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Uygulama 16 16
Proje 15 15
Ödevler 15 15
Ara Sınavlar 16 16
Final 1 1
Toplam İş Yükü 111