Harita ve Kadastro | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MGSA202 | ||||||||
Ders İsmi: | Güzel Sanatlar | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. İSMAİL DOĞAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Yüzyüze ders |
Dersin İçeriği: | Bu dersin içeriği: Öğrenciye, başta Anadolu olmak üzere geniş bir kültür çerçevesi içerisinde, Sanat Tarihi eğitimi sunarak, onları kültürlü, eğitim ve öğretim alanında bilgi aktarabilecek donanıma sahip ve kültür varlıklarını korumayı ilke edinmiş bireyler olarak yetiştirmektir. Ayrıca öğrencilerin sosyal yönleri, iletişim ve yaratıcılık yönlerinin geliştirilmesi ve takım ruhu kazanmış bireyler olmaları ve belirli bir kültür birikimi içerisinde öğrencilerine belli bir bakış açısıyla sanat görüşü kazandırır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders planı tartışılır. | - |
2) | Geç Paleotik dönem, Neolitik dönem Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar | - |
3) | Mısır uygarlığı İlk Sanatsal Uygarlıklar Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar | - |
4) | • Batı Asya Uygarlığı • İlk Sanatsal Uygarlıklar Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar | - |
5) | • Ege Uygarlıkları • İlk Sanatsal Uygarlıklar Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar | - |
6) | • Eski Yunanistan, Roma dünyası • Akdenizin Klasik Uygarlıkları Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar | - |
6) | • Eski Yunanistan, Roma dünyası • Akdenizin Klasik Uygarlıkları Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar | - |
6) | • Eski Yunanistan, Roma dünyası • Akdenizin Klasik Uygarlıkları Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar | - |
7) | • Roma erken hiristiyan sanatı, Bizans sanatı • Hiristiyan Sanatının ilk Formları Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar | - |
8) | • Ara sınav | - |
9) | Roman sanatı, Gotik sanat Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar | - |
10) | • Başlangıç dönemi, Ortaçağ dönemi, Modern dönem, • İslam Sanatının Evrimi Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar | - |
11) | • İtalya, Fransa • 16. yüzyılda Avrupada Rönesans Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar | - |
12) | • Barok Avrupa • Barok Dönem Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar | - |
13) | • Fransada Sanat, Fransanın dışında batı sanatı • 19. yüzyıl bulanımı Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar | - |
14) | • Fransada Sanat, Fransanın dışında batı sanatı • 19. yüzyıl bulanımı Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar | - |
15) | • Final Sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | -Ders Notları |
Diğer Kaynaklar: | -Adnan Turani, Dünya Sanat Tarihi, Remzi kitapevi, 1990 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Harita ve kadastro konularında temel kavramları bilir ve sosyal sorumluluk, etik değerler ve meslek bilgisi ve bilincine sahiptir. | |||||||
2) Alanı ile ilgili konularda, temel matematik hesaplamalarını ve problem çözümlerini bilir. | |||||||
3) Mesleki alanda kullanılan yazılımların işletilmesi için gerekli olan; algoritma, basit programlama, veri yapıları ve çeşitleri, veri tabanı yönetim sistemleri, mekansal veri tabanları bilgisine sahiptir. | |||||||
4) Harita ve kadastro alanındaki tüm ölçümlerin yapılışı, hesaplanması ve kullanılmasını bilir. | |||||||
5) Harita ve Kadastro alanındaki mevzuatı bilir, değişiklikleri takip eder ve işleyişe hakimdir. | |||||||
6) Mesleğini yapmasını sağlayan teknolojik alet ve programları kullanır, bunların çalışma prensibini ve teknolojinin bilimsel ilkelerini bilir. | |||||||
7) Gayrimenkul Konularında temel kavramlar, yapı bina değerleme, ilgili mevzuat ve kentsel dönüşüm konularını bilir. | |||||||
8) Her türlü mühendislik projelerinin araziye uygulanması işlerini görür. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Harita ve kadastro konularında temel kavramları bilir ve sosyal sorumluluk, etik değerler ve meslek bilgisi ve bilincine sahiptir. | |
2) | Alanı ile ilgili konularda, temel matematik hesaplamalarını ve problem çözümlerini bilir. | |
3) | Mesleki alanda kullanılan yazılımların işletilmesi için gerekli olan; algoritma, basit programlama, veri yapıları ve çeşitleri, veri tabanı yönetim sistemleri, mekansal veri tabanları bilgisine sahiptir. | |
4) | Harita ve kadastro alanındaki tüm ölçümlerin yapılışı, hesaplanması ve kullanılmasını bilir. | |
5) | Harita ve Kadastro alanındaki mevzuatı bilir, değişiklikleri takip eder ve işleyişe hakimdir. | |
6) | Mesleğini yapmasını sağlayan teknolojik alet ve programları kullanır, bunların çalışma prensibini ve teknolojinin bilimsel ilkelerini bilir. | |
7) | Gayrimenkul Konularında temel kavramlar, yapı bina değerleme, ilgili mevzuat ve kentsel dönüşüm konularını bilir. | |
8) | Her türlü mühendislik projelerinin araziye uygulanması işlerini görür. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 40 | % 40 |
Final | 60 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Uygulama | 16 | 16 |
Proje | 15 | 15 |
Ödevler | 15 | 15 |
Ara Sınavlar | 16 | 16 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 111 |