İngilizce Öğretmenliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IDEP105 | ||||||||
Ders İsmi: | Dinleme ve Sesletim 1 | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi AYBARS ERÖZDEN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi AYBARS ERÖZDEN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İngilizce düzgün sesletim alışkanlığının kazandırılması, sesçil çevriyazımın okunması ve yazılmasının öğrenilmesi. |
Dersin İçeriği: | • Human speech sounds: Consonants and vowels • Human speech organs • Criteria for categorising consonants • Consonants and the IPA • Criteria for categorising vowels • Vowels and the IPA • Diphthongs and triphthongs and the IPA • Pronunciation practice: Reading out aloud • Intonation |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sesletim alıştırmaları (3) Sesçil çevriyazımdan sözcük düzeyi okumaları | |
1) | Ders ve konuya giriş. | |
2) | Dilin ses yapısı. İnsan konuşma organları. | |
3) | İnsan konuşma organları (devam). İnsan konuşma sesleri. | Roach, P. (1983). English phonetics and phonology. A practical course, second edition. Cambridge University Press. |
4) | Ünsüzlerin ulamlanması İngilizce Ünsüzler (1) | Roach, P. (1983). English phonetics and phonology. A practical course, second edition. Cambridge University Press. |
5) | İngilizce Ünsüzler (2) | Roach, P. (1983). English phonetics and phonology. A practical course, second edition. Cambridge University Press. |
6) | İngilizce Ünsüzler (3) Ünlülerin ulamlanması İngilizce Ünlüler (1) | Roach, P. (1983). English phonetics and phonology. A practical course, second edition. Cambridge University Press. |
7) | İngilizce ünlüler (2) | Roach, P. (1983). English phonetics and phonology. A practical course, second edition. Cambridge University Press. |
8) | Arasınav | |
9) | İngilizce kayanünlüler. | Roach, P. (1983). English phonetics and phonology. A practical course, second edition. Cambridge University Press. |
10) | Sesletim alıştırmaları (1) Sesçil çevriyazımdan sözcük düzeyi okumaları | |
11) | Sesletim alıştırmaları (2) Sesçil çevriyazımdan sözcük düzeyi okumaları Quiz 1 | |
12) | Sesletim alıştırmaları (3) Sesçil çevriyazımdan sözcük düzeyi okumaları Quiz 2 | |
13) | Sesletim alıştırmaları (4) Sesçil çevriyazımdan sözcük düzeyi okumaları | |
14) | Sesletim alıştırmaları (5) Sesçil çevriyazımdan sözcük düzeyi okumaları Quiz 3 |
Ders Notları / Kitaplar: | Roach, P. (1983). English phonetics and phonology. A practical course, second edition. Cambridge University Press. Wells, J. C. (2008). Longman pronunciation dictionary, third edition. Pearson Education Ltd. Kreidler, C. W. (2004), The pronunciation of English, A course book, second edition, Blackwell Publishing Ltd. Longman Dictionary of Contemporary English Online, http://www.ldoceonline.com/ Oxford Learner’s Dictionaries, http://www.oxfordlearnersdictionaries.com/ Collins Dictionary, https://www.collinsdictionary.com/ Merriam-Webster’s Learner's Dictionary, http://www.learnersdictionary.com/ |
Diğer Kaynaklar: | Roach, P. (1983). English phonetics and phonology. A practical course, second edition. Cambridge University Press. Wells, J. C. (2008). Longman pronunciation dictionary, third edition. Pearson Education Ltd. Kreidler, C. W. (2004), The pronunciation of English, A course book, second edition, Blackwell Publishing Ltd. Longman Dictionary of Contemporary English Online, http://www.ldoceonline.com/ Oxford Learner’s Dictionaries, http://www.oxfordlearnersdictionaries.com/ Collins Dictionary, https://www.collinsdictionary.com/ Merriam-Webster’s Learner's Dictionary, http://www.learnersdictionary.com/ |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme | |||||||||
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme | |||||||||
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme. | |||||||||
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level). | |||||||||
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. | |||||||||
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme | |||||||||
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme | |||||||||
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme. | |||||||||
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme | |||||||||
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme | 5 |
2) | P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme | |
3) | P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme. | |
4) | P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level). | |
5) | P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. | |
6) | P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme | 2 |
7) | P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme | 2 |
8) | P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme. | |
9) | P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme | |
10) | P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme | 2 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 3 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Küçük Sınavlar | 3 | 3 | 9 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 59 |