IDEP102 Okuma Becerileri 2İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İngilizce ÖğretmenliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İngilizce Öğretmenliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IDEP102
Ders İsmi: Okuma Becerileri 2
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi AYBARS ERÖZDEN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. BURÇİN YAŞAR PAKKAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders kapsamında öğrenciler ileri düzeyde okuma yazma becerilerini geliştirme olanağını bulacaklardır.
Dersin İçeriği: Bu ders kapsamında öğrenciler ileri düzeyde okuma yazma becerilerini geliştirme olanağını bulacaklardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Eleştirel düşünme becerileri, tümevarım ve tümdengelim yollarıyla çıkarım yapabilme ve satır aralarındaki anlamı kavrayabilme gibi ileri düzey okuma alt-becerileri; okuma metinlerindeki bilgiyi inceleme, birleştirme ve eleştirel bir yaklaşım getirerek cevap niteliğinde kompozisyonlar yazma; bütünsellik, tutarlılık ve düzen gibi öğeleri göz önünde bulundurarak karşılaştırmalı ve karşıtsal, sınıflandırma, süreç çözümleme, sebep-sonuç ve tartışma gibi çeşitli kompozisyon türlerinde metinlerin üretilmesi, kütüphane ve Internet taraması, atıfta bulunma, bibliyografya oluşturma.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Describe the characteristic features of descriptive texts • Analyze descriptive texts • Reading descriptive texts, their characteristic features Lecture, Reading Review the Syllabus Homework: assigned reading for next class session
2) • Find more information about descriptive texts • Describe the main ides in a descriptive text • Sample descriptive texts Lecture/Discusiion Homework: assigned reading for next class session
3) • Compose a descriptive essay • Apply the knowledge about descriptive essay in writing • Writing descriptive essay Lecture/Writing Homework: assigned reading for next class session
4) • Describe the characteristic features of classification texts • Analyze classification texts • Find more information about classification texts • Describe the main ides in a classification text • Reading classification texts, their characteristic features, sample classification texts Lecture/Discussion Homework: assigned reading for next class session
5) • Describe the characteristic features of classification texts • Analyze classification texts • Find more information about classification texts • Describe the main ides in a classification text • Reading classification texts, their characteristic features, sample classification texts Lecture/Discussion Homework: assigned reading for next class session
6) • Describe the characteristic features of comparison and contrast texts • Reading comparison and contrast texts, their characteristic features Lecture/ Discussion Homework: assigned reading for next class session
7) • Find more information about comparison and contrast texts • Describe the main ideas in a comparison and contrast text • Sample comparison and contrast texts Lecture/Discussion Homework: assigned reading for next class session
8) MID-TERM EXAM • Describe the characteristic features of descriptive texts • Analyze descriptive texts • Find more information about descriptive texts • Describe the main ides in a descriptive text • Compose a classification essay • Apply the knowledge about classification essay in writing • Describe the characteristic features of comparison and contrast texts • Find more information about comparison and contrast texts • Describe the main ideas in a comparison and contrast text
9) • Compose a comparison and contrast essay • Apply the knowledge about comparison and contrast essay in writing • Writing comparison and contrast essays Lecture/Writing Homework: assigned reading for next class session
10) • Describe the characteristic features of cause and effect texts • Find more information about cause and effect texts • Describe the main ideas in a cause and effect texts • Reading cause and effect texts, their characteristic features, sample texts
11) • Compose a cause and effect essay • Writing cause and effect essay Lecture/Writing Work on project Homework: assigned reading for next class session
12) • Describe the characteristic features of argumentative texts • Find more information about argumentative texts • Describe the main ideas in a argumentative texts • Reading argumentative texts, their characteristic features, sample texts
13) Compose a argumentative essay Apply the knowledge about argumentative essay in writing Writing argumentative essay Lecture/Writing Work on project Homework: assigned reading for next class session
14) • Parapharese the reading texts • Cite the sources used in a text • Refer to different sources in a text • Citing, paraphrasing, referencing
15) FINAL EXAM • Compose a comparison and contrast essay • Apply the knowledge about comparison and contrast essay in writing • Describe the characteristic features of cause and effect texts • Find more information about cause and effect texts • Compose a cause and effect essay • Describe the characteristic features of argumentative texts • Find more information about argumentative texts • Describe the main ideas in a argumentative texts • Compose a argumentative essay • Apply the knowledge about argumentative essay in writing • Writing comparison and contrast essays • Reading cause and effect texts, their characteristic features, sample texts • Writing cause and effect essay • Reading argumentative texts, their characteristic features, sample texts • Writing argumentative essay Group discussions Individual study Application Application of covered topics to a coursebook

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Developing Reading Skills,

Hirasawa, Louise and Linda Markstein
1984 Newburry House Publishers
ISBN 10: 0912066857 ISBN 13: 9780912066851

Diğer Kaynaklar: Developing Reading Skills,

Hirasawa, Louise and Linda Markstein
1984 Newburry House Publishers
ISBN 10: 0912066857 ISBN 13: 9780912066851

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

10

Program Kazanımları
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme 5
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme 5
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 20 % 40
Final 40 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 10 2 20
Uygulama 12 2 24
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 3 15
Sunum / Seminer 1 1 1
Ödevler 3 2 6
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 71