İngilizce Öğretmenliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IDEP106 | ||||||||
Ders İsmi: | Dinleme ve Sesletim 2 | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi AYBARS ERÖZDEN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi AYBARS ERÖZDEN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İngilizce düzgün sesletim alışkanlıklarının pekiştirilmesi, metin düzeyi sesçil çevriyazım okunabilmesi ve yazılabilmesi. |
Dersin İçeriği: | • Strong and Weak Forms • Intonation • The tone unit • Readings from word-level phonemic transcription • Sentence-level studies: Writing transcriptions Analysing tone unit elements |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders ve konuya giriş. | |
2) | İngilizcede vurgu ve ekler. | 1. Roach, P. (1983). English Phonetics and Phonology. A Practical Course. Second Edition. Cambridge University Press. |
3) | İçerik sözcükleri ve işlevsel sözcükler. İşlevsel sözcüklerin vurgulu ve vurgusuz durumdaki biçimleri. | 1. Roach, P. (1983). English Phonetics and Phonology. A Practical Course. Second Edition. Cambridge University Press. 2. Wells, J. C. (2008). Longman Pronunciation Dictionary, Third Edition. Pearson Education Ltd. 3. Kreidler, C. W. (2004), The Pronunciation of English, A Course Book, Second Edition, Blackwell Publishing Ltd. |
4) | İşlevsel sözcüklerin vurgulu ve vurgusuz durumdaki biçimleri (devam). | 1. Roach, P. (1983). English Phonetics and Phonology. A Practical Course. Second Edition. Cambridge University Press. 2. Wells, J. C. (2008). Longman Pronunciation Dictionary, Third Edition. Pearson Education Ltd. 3. Kreidler, C. W. (2004), The Pronunciation of English, A Course Book, Second Edition, Blackwell Publishing Ltd. |
5) | İşlevsel sözcüklerin vurgulu ve vurgusuz durumdaki biçimleriyle sesletim ve çevriyazım çalışması. Quiz 4 | |
6) | İngilizce ezgilemeye giriş. Ezgi birimi ve bileşenleri. Quiz 5 | 1. Roach, P. (1983). English Phonetics and Phonology. A Practical Course. Second Edition. Cambridge University Press. 2. Wells, J. C. (2008). Longman Pronunciation Dictionary, Third Edition. Pearson Education Ltd. 3. Kreidler, C. W. (2004), The Pronunciation of English, A Course Book, Second Edition, Blackwell Publishing Ltd. |
7) | Söylem içinde İngilizce ezgi kalıpları. Quiz 6 | 1. Roach, P. (1983). English Phonetics and Phonology. A Practical Course. Second Edition. Cambridge University Press. 2. Wells, J. C. (2008). Longman Pronunciation Dictionary, Third Edition. Pearson Education Ltd. 3. Kreidler, C. W. (2004), The Pronunciation of English, A Course Book, Second Edition, Blackwell Publishing Ltd. |
8) | Arasınav | |
9) | Tümce türleri ve ezgi kalıpları. Quiz 7 | 1. Roach, P. (1983). English Phonetics and Phonology. A Practical Course. Second Edition. Cambridge University Press. 2. Wells, J. C. (2008). Longman Pronunciation Dictionary, Third Edition. Pearson Education Ltd. 3. Kreidler, C. W. (2004), The Pronunciation of English, A Course Book, Second Edition, Blackwell Publishing Ltd. |
10) | Tümce türleri ve ezgi kalıpları (devam) Quiz 8 | 1. Roach, P. (1983). English Phonetics and Phonology. A Practical Course. Second Edition. Cambridge University Press. 2. Wells, J. C. (2008). Longman Pronunciation Dictionary, Third Edition. Pearson Education Ltd. 3. Kreidler, C. W. (2004), The Pronunciation of English, A Course Book, Second Edition, Blackwell Publishing Ltd. |
11) | Metin düzeyinde sesletim çalışmaları: Metin çevriyazım okumaları. | |
12) | Metin düzeyinde sesletim çalışmaları: Metin çevriyazım okumaları (devam). | |
13) | Özel adların okunuşu: Kişiler, ülkeler, şehirler, mitolojik adlar. | |
14) | Quiz 9. Metin düzeyi sesletim ve çavriyazım çalışmaları. |
Ders Notları / Kitaplar: | Roach, P. (1983). English phonetics and phonology. A practical course, second edition. Cambridge University Press. Wells, J. C. (2008). Longman pronunciation dictionary, third edition. Pearson Education Ltd. Kreidler, C. W. (2004), The pronunciation of English, A course book, second edition, Blackwell Publishing Ltd. Longman Dictionary of Contemporary English Online, http://www.ldoceonline.com/ Oxford Learner’s Dictionaries, http://www.oxfordlearnersdictionaries.com/ Collins Dictionary, https://www.collinsdictionary.com/ Merriam-Webster’s Learner's Dictionary, http://www.learnersdictionary.com/ |
Diğer Kaynaklar: | Roach, P. (1983). English phonetics and phonology. A practical course, second edition. Cambridge University Press. Wells, J. C. (2008). Longman pronunciation dictionary, third edition. Pearson Education Ltd. Kreidler, C. W. (2004), The pronunciation of English, A course book, second edition, Blackwell Publishing Ltd. Longman Dictionary of Contemporary English Online, http://www.ldoceonline.com/ Oxford Learner’s Dictionaries, http://www.oxfordlearnersdictionaries.com/ Collins Dictionary, https://www.collinsdictionary.com/ Merriam-Webster’s Learner's Dictionary, http://www.learnersdictionary.com/ |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme | |||||||||
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme | |||||||||
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme. | |||||||||
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level). | |||||||||
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. | |||||||||
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme | |||||||||
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme | |||||||||
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme. | |||||||||
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme | |||||||||
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme | 5 |
2) | P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme | |
3) | P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme. | |
4) | P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level). | |
5) | P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. | |
6) | P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme | 2 |
7) | P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme | 2 |
8) | P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme. | |
9) | P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme | |
10) | P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme | 2 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 3 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Küçük Sınavlar | 3 | 10 | 30 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 80 |