IDEP106 Dinleme ve Sesletim 2İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İngilizce ÖğretmenliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İngilizce Öğretmenliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IDEP106
Ders İsmi: Dinleme ve Sesletim 2
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi AYBARS ERÖZDEN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi AYBARS ERÖZDEN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İngilizce düzgün sesletim alışkanlıklarının pekiştirilmesi, metin düzeyi sesçil çevriyazım okunabilmesi ve yazılabilmesi.
Dersin İçeriği: • Strong and Weak Forms

• Intonation

• The tone unit

• Readings from word-level phonemic transcription

• Sentence-level studies:
Writing transcriptions
Analysing tone unit elements

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Türkçenin ve yabancı dilin dilbilgisi kurallarını tarif etmek.
2) Temel dil becerilerini çözümleyip öğretmek.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Öğrenceye ve eğitsel teknolojiler ve gereçlerin hazırlanması ilkelerine göre günlük ders planlarını hazırlamak.
2) Dilbilimdeki kuramsal ve uygulamalı kavram ve ilkeleri açıklamak.
3) İngilizce Öğretiminde kullanılabilecek gereçler geliştirip varolan gereçlerin uyarlanmasını ve değerlendirmesini yapmak.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders ve konuya giriş.
2) İngilizcede vurgu ve ekler. 1. Roach, P. (1983). English Phonetics and Phonology. A Practical Course. Second Edition. Cambridge University Press.
3) İçerik sözcükleri ve işlevsel sözcükler. İşlevsel sözcüklerin vurgulu ve vurgusuz durumdaki biçimleri. 1. Roach, P. (1983). English Phonetics and Phonology. A Practical Course. Second Edition. Cambridge University Press. 2. Wells, J. C. (2008). Longman Pronunciation Dictionary, Third Edition. Pearson Education Ltd. 3. Kreidler, C. W. (2004), The Pronunciation of English, A Course Book, Second Edition, Blackwell Publishing Ltd.
4) İşlevsel sözcüklerin vurgulu ve vurgusuz durumdaki biçimleri (devam). 1. Roach, P. (1983). English Phonetics and Phonology. A Practical Course. Second Edition. Cambridge University Press. 2. Wells, J. C. (2008). Longman Pronunciation Dictionary, Third Edition. Pearson Education Ltd. 3. Kreidler, C. W. (2004), The Pronunciation of English, A Course Book, Second Edition, Blackwell Publishing Ltd.
5) İşlevsel sözcüklerin vurgulu ve vurgusuz durumdaki biçimleriyle sesletim ve çevriyazım çalışması. Quiz 4
6) İngilizce ezgilemeye giriş. Ezgi birimi ve bileşenleri. Quiz 5 1. Roach, P. (1983). English Phonetics and Phonology. A Practical Course. Second Edition. Cambridge University Press. 2. Wells, J. C. (2008). Longman Pronunciation Dictionary, Third Edition. Pearson Education Ltd. 3. Kreidler, C. W. (2004), The Pronunciation of English, A Course Book, Second Edition, Blackwell Publishing Ltd.
7) Söylem içinde İngilizce ezgi kalıpları. Quiz 6 1. Roach, P. (1983). English Phonetics and Phonology. A Practical Course. Second Edition. Cambridge University Press. 2. Wells, J. C. (2008). Longman Pronunciation Dictionary, Third Edition. Pearson Education Ltd. 3. Kreidler, C. W. (2004), The Pronunciation of English, A Course Book, Second Edition, Blackwell Publishing Ltd.
8) Arasınav
9) Tümce türleri ve ezgi kalıpları. Quiz 7 1. Roach, P. (1983). English Phonetics and Phonology. A Practical Course. Second Edition. Cambridge University Press. 2. Wells, J. C. (2008). Longman Pronunciation Dictionary, Third Edition. Pearson Education Ltd. 3. Kreidler, C. W. (2004), The Pronunciation of English, A Course Book, Second Edition, Blackwell Publishing Ltd.
10) Tümce türleri ve ezgi kalıpları (devam) Quiz 8 1. Roach, P. (1983). English Phonetics and Phonology. A Practical Course. Second Edition. Cambridge University Press. 2. Wells, J. C. (2008). Longman Pronunciation Dictionary, Third Edition. Pearson Education Ltd. 3. Kreidler, C. W. (2004), The Pronunciation of English, A Course Book, Second Edition, Blackwell Publishing Ltd.
11) Metin düzeyinde sesletim çalışmaları: Metin çevriyazım okumaları.
12) Metin düzeyinde sesletim çalışmaları: Metin çevriyazım okumaları (devam).
13) Özel adların okunuşu: Kişiler, ülkeler, şehirler, mitolojik adlar.
14) Quiz 9. Metin düzeyi sesletim ve çavriyazım çalışmaları.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Roach, P. (1983). English phonetics and phonology. A practical course, second edition. Cambridge University Press.
Wells, J. C. (2008). Longman pronunciation dictionary, third edition. Pearson Education Ltd.
Kreidler, C. W. (2004), The pronunciation of English, A course book, second edition, Blackwell Publishing Ltd.
Longman Dictionary of Contemporary English Online, http://www.ldoceonline.com/
Oxford Learner’s Dictionaries, http://www.oxfordlearnersdictionaries.com/
Collins Dictionary, https://www.collinsdictionary.com/
Merriam-Webster’s Learner's Dictionary, http://www.learnersdictionary.com/
Diğer Kaynaklar: Roach, P. (1983). English phonetics and phonology. A practical course, second edition. Cambridge University Press.
Wells, J. C. (2008). Longman pronunciation dictionary, third edition. Pearson Education Ltd.
Kreidler, C. W. (2004), The pronunciation of English, A course book, second edition, Blackwell Publishing Ltd.
Longman Dictionary of Contemporary English Online, http://www.ldoceonline.com/
Oxford Learner’s Dictionaries, http://www.oxfordlearnersdictionaries.com/
Collins Dictionary, https://www.collinsdictionary.com/
Merriam-Webster’s Learner's Dictionary, http://www.learnersdictionary.com/

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme 5
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme 2
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme 2
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 3 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ödevler 2 10 20
Küçük Sınavlar 3 10 30
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 80