IDEP108 Sözlü İletişim Becerileri 2İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İngilizce ÖğretmenliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İngilizce Öğretmenliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IDEP108
Ders İsmi: Sözlü İletişim Becerileri 2
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ANNA ASIATIDOU
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi ANNA ASIATIDOU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı tartışmalar, bireysel sunumlar ve diğer etkileşimli görevler gibi iletişim odaklı konuşmaya odaklanmak; resmi ve gayri resmi dil; bilgilendirici ve ikna edici sunumlar; vurgu ve tonlama; görsel-işitsel araçların kullanımı (OHP, power point, posterler) ve teknikler. Önkoşul: IDEP 107.
Dersin İçeriği: Tartışma, rol oynama, bireysel ve grup sunumları ve doğaçlama gibi iletişime yönelik dil; güncel konular, ilginç gerçekler, dikkat çekici söylemler ve ileri düzey edebi metinleri; iletişim stratejileri yetisi vb. konuların incelenmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) At the end of this course, the student will be able to • To express or restate thoughts or feelings in English. • To create and organize authentic speaking activities. • To organize and take part in drama activities. • To prepare authentic material for pair presentation. • To present informative speeches. • To correct pronunciation and grammar mistakes. • To use technology. • To use and evaluate body language appropriately.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Express or restate thoughts or feelings in English • Create and organize authentic speaking activities • Topic based individual presentation Presentation/Discussion Homework: assigned reading for next class session
1) • Introduce the course to the students • Compare and Contrast formal and informal speech • Develop oral communication skills used in formal or informal contexts • Introduction to formal and informal speech Lecture/Discussion Review the Syllabus Homework: assigned reading for next class session
2) • Identify the significance of the body language • Use and evaluate body language appropriately • Describe the types of speech • The identification of body language and the type of speech. Lecture/Discussion
4) • Express or restate thoughts or feelings in English • Create and organize authentic speaking activities • Topic based individual presentation Presentation/Discussion Homework: assigned reading for next class session
5) • Prepare authentic material for pair presentation • Take responsibility in pair work • Authentic pair presentation Presentation/Discussion Homework: assigned reading for next class session
6) • Prepare authentic material for pair presentation • Take responsibility in pair work • Authentic pair presentation Presentation/Discussion Homework: assigned reading for next class session
7) • Present informative speeches individually • Talk spontaneously • Express their opinions on current issues and interesting topics • Free topic based individual presentation Presentation/Discussion Evaluation of individual presentations
8) • Present informative speeches individually • Present spontaneous talk on given situations • Express their opinions on current issues and interesting topics • Free topic based individual presentation Presentation/Discussion Homework: assigned reading for next class session
9) • Present informative speeches individually • Present spontaneous talk on given situations • Express their opinions on current issues and interesting topics • Free topic based individual presentation Presentation/Discussion Homework: assigned reading for next class session
10) • Organize and take part in drama activities • Preparing for the drama activities Presentation/Discussion Homework: assigned reading for next class session
11) • Organize and take part in drama activities • Spontaneous or planned drama Presentation/Discussion Homework: assigned reading for next class session
12) • Organize and take part in drama activities • Spontaneous or planned drama Presentation/Discussion Homework: assigned reading for next class session
13) • Organize and take part in drama activities • Spontaneous or planned drama Presentation/Discussion Homework: assigned reading for next class session
14) • List peer’s pronunciation mistakes and correct them • Develop strategies to cope with communication problems. • Evaluation and reflection on the term: vocabulary and grammar mistakes Discussion Evaluation of individual mistakes
14) • FINAL EXAM • Organize and take part in drama activities • Spontaneous or planned drama Individual study Evaluation of mistakes in a TV show

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Practicing Skills, Strategies & Processes: Classroom Techniques to Help Students Develop Proficiency
Kelly Harmon & Robert J. Marzano
2015 Learning Sciences
ISBN-10: 1941112072 ISBN-13: 978-1941112076
Diğer Kaynaklar: Practicing Skills, Strategies & Processes: Classroom Techniques to Help Students Develop Proficiency
Kelly Harmon & Robert J. Marzano
2015 Learning Sciences
ISBN-10: 1941112072 ISBN-13: 978-1941112076

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme 5
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Grup Projesi
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 30 % 40
Final 40 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 3 15
Sunum / Seminer 1 1 1
Ödevler 3 3 9
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 87