Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Express or restate thoughts or feelings in English
• Create and organize authentic speaking activities
• Topic based individual presentation
Presentation/Discussion
Homework: assigned reading for next class session
|
|
1) |
• Introduce the course to the students
• Compare and Contrast formal and informal speech
• Develop oral communication skills used in formal or informal contexts
• Introduction to formal and informal speech
Lecture/Discussion
Review the Syllabus
Homework: assigned reading for next class session
|
|
2) |
• Identify the significance of the body language
• Use and evaluate body language appropriately
• Describe the types of speech
• The identification of body language and the type of speech.
Lecture/Discussion
|
|
4) |
• Express or restate thoughts or feelings in English
• Create and organize authentic speaking activities
• Topic based individual presentation
Presentation/Discussion
Homework: assigned reading for next class session
|
|
5) |
• Prepare authentic material for pair presentation
• Take responsibility in pair work
• Authentic pair presentation
Presentation/Discussion
Homework: assigned reading for next class session
|
|
6) |
• Prepare authentic material for pair presentation
• Take responsibility in pair work
• Authentic pair presentation
Presentation/Discussion
Homework: assigned reading for next class session
|
|
7) |
• Present informative speeches individually
• Talk spontaneously
• Express their opinions on current issues and interesting topics
• Free topic based individual presentation
Presentation/Discussion
Evaluation of individual presentations
|
|
8) |
• Present informative speeches individually
• Present spontaneous talk on given situations
• Express their opinions on current issues and interesting topics
• Free topic based individual presentation
Presentation/Discussion
Homework: assigned reading for next class session
|
|
9) |
• Present informative speeches individually
• Present spontaneous talk on given situations
• Express their opinions on current issues and interesting topics
• Free topic based individual presentation
Presentation/Discussion
Homework: assigned reading for next class session
|
|
10) |
• Organize and take part in drama activities
• Preparing for the drama activities
Presentation/Discussion
Homework: assigned reading for next class session
|
|
11) |
• Organize and take part in drama activities
• Spontaneous or planned drama
Presentation/Discussion
Homework: assigned reading for next class session
|
|
12) |
• Organize and take part in drama activities
• Spontaneous or planned drama
Presentation/Discussion
Homework: assigned reading for next class session
|
|
13) |
• Organize and take part in drama activities
• Spontaneous or planned drama
Presentation/Discussion
Homework: assigned reading for next class session
|
|
14) |
• List peer’s pronunciation mistakes and correct them
• Develop strategies to cope with communication problems.
• Evaluation and reflection on the term: vocabulary and grammar mistakes
Discussion
Evaluation of individual mistakes
|
|
14) |
• FINAL EXAM
• Organize and take part in drama activities
• Spontaneous or planned drama
Individual study
Evaluation of mistakes in a TV show
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme |
|
2) |
P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme |
5 |
3) |
P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme. |
|
4) |
P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level). |
|
5) |
P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. |
|
6) |
P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme |
|
7) |
P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme |
|
8) |
P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme. |
|
9) |
P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme |
|
10) |
P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme |
|