EGTP202 Öğretim Teknolojileriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Okul Öncesi ÖğretmenliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Okul Öncesi Öğretmenliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EGTP202
Ders İsmi: Öğretim Teknolojileri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SANEM BÜLBÜL HÜNER
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi SANEM BÜLBÜL HÜNER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, öğrenciye eğitim bilimlerinde ve dil eğitimi alanında öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı bilgisini ve bunları öğrenme-öğretme sürecinde aktif bir şekilde kullanma becerisini kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, vb. konuların incelenmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) 1. Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımına ilişkin teorik/pratik bilgiye sahiptir. 2. Din eğitimi araştırmaları hakkında detaylı bilgi sahibi olur. 3. Yapılan araştırmalara farklı açılardan bakabilme yeteneğine sahiptir. 4. Araştırmaları konuları açısından değerlendirir. 5. Araştırmaları metodoloji açısından tahlil eder. 6. Araştırmaları bulgular ve ulaşılan sonuçlar açısından analiz eder. 7. Araştırmalarda karşılaşılan problemleri tespit eder. 8. Tespit edilen problemlere çözüm önerileri getirir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Introduce the course to the students • Syllabus • Discuss Course Outline Discussion of Syllabus Review the Syllabus Read: Assigned reading for next class session
1) • Explain the relationship between instructional technologies and communication. • Communication in educational settings Question & Answer. Observation. Team/Group Work. Demonstration. Experiment. Due: Project Topic Read: Assigned reading for next class session
1) • List the criteria of material choice and development. • Explain the basic principles of designing instructional materials. • Choice, design, and preparation of instructional material Discussion. Question & Answer. Observation. Team/Group Work. Demonstration. Experiment. Drill – Practice. Case Study. Brain Storming. Continue research and work on final project Read: Assigned reading for next class session
1) FINAL EXAM • Presentation of materials • Presentation of materials Individual study Designing materials for young learners of English
2) • Explain the basic concepts of instructional technologies and material design. • Basic concepts related to instructional technology Question & Answer. Read: Assigned reading for next class session
3) • Question the historical development of instructional technologies. • Historical Development of Educational Technology Question & Answer. a) Read: Assigned reading for next class session b) Fill-out the learning styles questionnaire before Week 3 class and printout results.
5) • Categorize materials according to their characteristics • Explain advantages and disadvantages of instructional materials • Compare materials according to their purpose. • The materials used in educational settings Discussion. Question & Answer. Team/Group Work. Experiment. Case Study. Brain Storming. Continue research and work on final project Read: Assigned reading for next class session
7) • List the criteria of material choice and development. • Explain the basic principles of designing instructional materials. • Choice, design, and preparation of instructional material Discussion. Question & Answer. Observation. Team/Group Work. Demonstration. Experiment. Drill – Practice. Case Study. Brain Storming. Continue research and work on final project Read: Assigned reading for next class session
8) MID-TERM EXAM • Describe characteristics of different instructional materials. • Explain the designing process of different instructional materials. • Choice, design, and preparation of instructional material Discussion. Question & Answer. Observation. Team/Group Work. Demonstration. Experiment. Drill – Practice. Case Study. Brain Storming. Continue research and work on final project Read: Assigned reading for next class session
9) • Describe characteristics of different instructional materials. • Explain the designing process of different instructional materials. • Choice, design, and preparation of instructional material Discussion. Question & Answer. Observation. Team/Group Work. Demonstration. Experiment. Drill – Practice. Case Study. Brain Storming.
10) • Explain the evaluation criteria of instructional materials. • Prepare an evaluation form in conformity with the evaluation criteria. • Criticize an instructional material according to the evaluation criteria. • Evaluation of instructional materials Discussion. Question & Answer. Observation. Team/Group Work. Demonstration. Experiment. Drill – Practice. Case Study. Brain Storming. Due: First Draft of Final Project Read: Assigned reading for next class session
11) • Choose an object /outcome in the curriculum. • Prepare a course plan in conformity with the chosen objective/outcome. • Design an instructional material in conformity with the criteria of material design. • Presentation of materials Report Preparation and/or Presentation. Role Playing/Dramatization Read: Assigned reading for next class session
12) • Presentation of materials • Presentation of materials Report Preparation and/or Presentation. Role Playing/Dramatization Editing & Revision of Final Project Report & Preparing the presentation of the project Read: Assigned reading for next class session
13) • Presentation of materials • Presentation of materials Report Preparation and/or Presentation. Role Playing/Dramatization Editing & Revision of Final Project Report & Preparing the presentation of the project
14) • Presentation of materials • Presentation of materials • Evaluation of the course. Report Preparation and/or Presentation. Role Playing/Dramatization

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Tuğba YANPAR (2009). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, 9. Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık.Tuğba Özcan DEMİREL, S. Sadi SEFEROĞLU, Esed YAĞCI (2001). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara: Pegem A Yayınları.Salih UŞUN (2000). Özel Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara: Pegem A Yayınevi.Çetin BAYTEKİN (2011). Öğrenme Öğretme Teknikleri ve Materyal Geliştirme, , 3. Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık.Eyüp ŞİMŞEK (2012).“Din Öğretiminde Materyal Geliştirme Etkinlileri”, Yaygın Din Eğitimi Sempozyumu, DİB, Ankara.Ayşe Zişan FURAT (2012). “Kitle iletişim Araçları ve Yaygın Din Eğitimi”, Yaygın Din Eğitimi Sempozyumu, DİB, Ankara.
Diğer Kaynaklar: Tuğba YANPAR (2009). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, 9. Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık.Tuğba Özcan DEMİREL, S. Sadi SEFEROĞLU, Esed YAĞCI (2001). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara: Pegem A Yayınları.Salih UŞUN (2000). Özel Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara: Pegem A Yayınevi.Çetin BAYTEKİN (2011). Öğrenme Öğretme Teknikleri ve Materyal Geliştirme, , 3. Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık.Eyüp ŞİMŞEK (2012).“Din Öğretiminde Materyal Geliştirme Etkinlileri”, Yaygın Din Eğitimi Sempozyumu, DİB, Ankara.Ayşe Zişan FURAT (2012). “Kitle iletişim Araçları ve Yaygın Din Eğitimi”, Yaygın Din Eğitimi Sempozyumu, DİB, Ankara.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) P1. Anadilini doğru ve etkili kullanma becerisine sahip olmak.
2) P2. Bireysel farklılıkların bilincinde olmak.
3) P3. Erken çocukluk dönemindeki bireylerin gelişim özelliklerine ve gelişimsel süreçlerine hakim olmak.
4) P4. Alanı ile ilgili akademik çalışmaları okuyabilmek, yorumlayabilmek ve tartışabilmek.
5) P5. Alana dair yenilikçi kaynakları takip etmek, karşılaşılan problemlerin çözümünde etkin olarak kullanabilmek.
6) P6. Hedef kitlesi erken çocukluk çağındaki bireyler olan yazılı materyaller hakkında bilgi sahibi olma, bu materyalleri çocuğa uygunluk açısından değerlendirebilmek.
7) P7. Temel düzeyde kullanabildiği bir yabancı dile sahip olmak.
8) P8. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilmek.
9) P9. Kişisel gelişime ve alanı ile ilgili yeni gelişmelere açık, kendisi ve çevresi adına yenilikçi olmak.
10) P10. Yürütülen projelerde bireysel ve grupla verimli çalışabilmek, sorumluluklarını yerine getirebilmek, gerektiği takdirde insiyatif kullanabilmek.
11) P11. Üstlendiği/üstleneceği statü gereği kendisine atfedilen görev, hak ve sorumlulukları betimleyen mevzuata uygun davranmak.
12) P12. Bilgi iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini dikkate alarak planlama, uygulama yapabilmek.
13) P13. Okul Öncesi dönemde aile katılımının önemini kavramak ve aile katılımına yönelik etkinlikler planlayabilmek, uygulayabilmek.
14) P14. Sınıf yönetimi yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmak ve eğitim ortamlarına etkin biçimde uygulayabilmek.
15) P15. Kullanılacak araç, gereç veya materyali konuya ve uygulamaya uygun seçebilmek, amaca yönelik oluşturabilmek.
16) P16. Alana yönelik çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemlerine hakim olmak, içerisinde bulunduğu şartlara en uygun yöntem ile birey gelişimini izleyebilmek.
17) P17. Eğitim sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile alana yönelik özel öğretim programlarının yaklaşım, amaç, hedef ve tekniklerini uygulayabilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) P1. Anadilini doğru ve etkili kullanma becerisine sahip olmak. 2
2) P2. Bireysel farklılıkların bilincinde olmak. 3
3) P3. Erken çocukluk dönemindeki bireylerin gelişim özelliklerine ve gelişimsel süreçlerine hakim olmak.
4) P4. Alanı ile ilgili akademik çalışmaları okuyabilmek, yorumlayabilmek ve tartışabilmek. 3
5) P5. Alana dair yenilikçi kaynakları takip etmek, karşılaşılan problemlerin çözümünde etkin olarak kullanabilmek. 3
6) P6. Hedef kitlesi erken çocukluk çağındaki bireyler olan yazılı materyaller hakkında bilgi sahibi olma, bu materyalleri çocuğa uygunluk açısından değerlendirebilmek.
7) P7. Temel düzeyde kullanabildiği bir yabancı dile sahip olmak.
8) P8. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilmek. 3
9) P9. Kişisel gelişime ve alanı ile ilgili yeni gelişmelere açık, kendisi ve çevresi adına yenilikçi olmak. 2
10) P10. Yürütülen projelerde bireysel ve grupla verimli çalışabilmek, sorumluluklarını yerine getirebilmek, gerektiği takdirde insiyatif kullanabilmek. 3
11) P11. Üstlendiği/üstleneceği statü gereği kendisine atfedilen görev, hak ve sorumlulukları betimleyen mevzuata uygun davranmak.
12) P12. Bilgi iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini dikkate alarak planlama, uygulama yapabilmek. 3
13) P13. Okul Öncesi dönemde aile katılımının önemini kavramak ve aile katılımına yönelik etkinlikler planlayabilmek, uygulayabilmek.
14) P14. Sınıf yönetimi yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmak ve eğitim ortamlarına etkin biçimde uygulayabilmek.
15) P15. Kullanılacak araç, gereç veya materyali konuya ve uygulamaya uygun seçebilmek, amaca yönelik oluşturabilmek. 3
16) P16. Alana yönelik çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemlerine hakim olmak, içerisinde bulunduğu şartlara en uygun yöntem ile birey gelişimini izleyebilmek. 1
17) P17. Eğitim sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile alana yönelik özel öğretim programlarının yaklaşım, amaç, hedef ve tekniklerini uygulayabilmek. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 30 % 40
Final 40 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 3 15
Sunum / Seminer 1 1 1
Ödevler 3 3 9
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 87