EGT241 Öğretim İlke ve Yöntemleriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İngilizce ÖğretmenliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İngilizce Öğretmenliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EGT241
Ders İsmi: Öğretim İlke ve Yöntemleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA KORKMAZ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA KORKMAZ
Prof. Dr. AYTAÇ GÖĞÜŞ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilerin, öğrenme ve öğretme, etkili ders çalışma becerileri, öğrenme ve öğretme yöntem ve teknikleri ilkelerini kullanarak doğru bilgi, beceri ve tutumlarını geliştirmelerine yardımcı olmaktır. Bu derste, ders tasarımını planlamak ve farklı müfredat ve öğrenme ortamlarında öğretime hazırlanmak ele alınacaktır. Derslerde, öğrenciler liderlik sorumluluklarını alarak, yaratıcı sınıf ortamları geliştirecek ve ekip arkadaşlarıyla birlikte çalışacaktır. (Bu ders Türkçe verilmektedir.)
Dersin İçeriği: 1. Öğretimde Temel Kavramlar
2. Eğitimde Planlama ve Plan Çeşitleri
3. Öğretim Programlarını İnceleme
4. Hedefler ve Hedef Yazma
5. Öğrenme Kuramları
6. Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları (Sunuş, Buluş, Araştırma Yoluyla Öğrenme)
7. Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları (Proje Tabanlı Öğrenme)
8. Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları (Çoklu Zekâ Kuramı)
9. Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları (İşbirliğine Dayalı Öğrenme)
10. Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları (Yapılandırmacılık & Aktif Öğrenme)
11. Diğer Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları
12. Düşünme Biçimleri
13. Öğrenme ve Öğretme Yöntem ve Teknikleri
14. Öğrenme Stratejileri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) 1. Eğitim ve öğretim programları ile ilgili temel kavramları açıklar.
2) 2. Öğrenme ve öğretim ilkelerini tanımlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1)
2.1) 3. Çeşitli ilkeleri / öğrenme kuramlarını ve bunların öğretime etkilerini açıklar.
2) 4. Amaç, içerik ve öğrenci özelliklerine uygun öğretme stratejilerini belirler.
3) 5. Uygun öğretim strateji, yöntem ve disiplinlere ilişkin tekniklerini kullanarak öğretimi planlar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) 6. Öğrenme prensiplerini / teorilerini ve bunların öğretime olan etkilerini açıklar.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1. Öğretimde Temel Kavramlar Ders kitabının, ilk bölümünün 6-24 sayfalarını okuyunuz. Bölümün sonundaki soruları cevaplandırınız ve cevaplarınızı sınıfa getiriniz.
2) 2. Eğitimde Planlama ve Plan Çeşitleri Ders kitabının, ikinci bölümünün 26-38 sayfalarını okuyunuz. Bölümün sonundaki soruları cevaplandırınız ve cevaplarınızı sınıfa getiriniz.
3) 3. Öğrenme Çıktıları • Seçilen konunun öğrenme çıktıları • Sistem yaklaşımı • Eğitim programı ve ders tasarımı • Bilişsel, Duyuşsal ve Psikomotor Öğrenme Alanları Ders kitabının, ikinci bölümünün 132-145 sayfalarını okuyunuz. Bölümün sonundaki soruları cevaplandırınız ve cevaplarınızı sınıfa getiriniz. Her bir öğrenme alanının öğrenme çıktılarını yazınız. (Bilişsel, Duygusal ve Psikomotor)
4) Öğrenme Yaklaşımı ve Öğrenme İlkeleri Ders kitabının, ikinci bölümünün 145-158 sayfalarını okuyunuz. Bölümün sonundaki soruları cevaplandırınız ve cevaplarınızı sınıfa getiriniz.
5) 5. Öğrenme kuramları Ders kitabının, birinci bölümünün 2. Kısmının 70-83 & 159-178 sayfalarını okuyunuz. Bölümün sonundaki soruları cevaplandırınız ve cevaplarınızı sınıfa getiriniz. Seçtiğiniz bir öğrenme teorisi hakkında özet yazınız.
6) 6. Öğretme Yöntemleri Ders kitabının birinci bölümünün ikinci kısmının, 83-104 numaralı sayfalarını okuyunuz. Bölümün sonundaki soruları cevaplandırınız ve cevaplarınızı sınıfa getiriniz. Seçtiğiniz bir öğrenme teorisi hakkında özet yazınız.
7) 7. Öğretim Yöntemleri Ders kitabının birinci bölümünün ikinci kısmının, 104-130 numaralı sayfalarını okuyunuz. Bölümün sonundaki soruları cevaplandırınız ve cevaplarınızı sınıfa getiriniz. Seçtiğiniz bir öğretme tekniğinin ders aktivitelerinde kullanımı hakkında yansıtıcı açıklama hazırlayınız.
8) "8. ARA SINAV. Konular: • Eğitimde temel kavramlar • Eğitim programlarının temel bileşenleri • Ders tasarımı • Bilişsel, Duyuşsal ve Psikomotor Öğrenme Alanları • Bloom Taksonomisi • Öğrenme Yaklaşımları • Öğrenme İlkeleri • Öğrenme kuramları • Öğretme teknikleri" Ders kitabının birinci bölümünün ikinci kısmının, 142-153 numaralı sayfalarını okuyunuz. Bölümün sonundaki soruları cevaplandırınız ve cevaplarınızı sınıfa getiriniz.
9) 9. Öğretim Yöntem ve Teknikleri & Çoklu Zeka Kuramı Çoklu zeka teorisini kullanarak ilişkili bir öğretim planı yazınız.
10) 10. Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Yapılandırmacı Öğrenme Ortamları & Aktif öğrenme Ders kitabının beşinci bölümünün ikinci kısmının, 202-213 numaralı sayfalarını okuyunuz. Bir öğretim planı ve yapılandırmacı öğrenme ortamı gösteren bir ders ortamı betimleyiniz.
11) 11. Öğrenme etkinliklerinin planlanması & Motivasyon teorisi Ders kitabının üçüncü bölümünün ikinci kısmının, 180-188 numaralı sayfalarını okuyunuz. Motivasyon teorisi kullanılarak ilgili bir öğretim planı yazın.
12) 12. Öğrenme etkinliklerinin planlanması Ders kitabının bölüm 1 (Modül III), sayfa 226-294 bölümlerini okuyunuz. Sonunda yorum sorularını yanıtlayınız, sınıfta tartışmaya hazır olunuz.
13) 13. Değerlendirme ve öğrenme etkinliklerinin ölçülmesi Ders kitabının bölüm 1 (Modül III), sayfa 296-312 bölümlerini okuyunuz. Sonunda yorum sorularını yanıtlayınız, sınıfta tartışmaya hazır olunuz.
14) 14. Öğretim stratejileri & Müfredat geliştirme Öğretim stratejileri müfredat geliştirme ve ilişki ilkeleri hakkında bir yazı yazınız.
15) "15. Finale Hazırlık • Öğretim Yöntem ve Teknikleri • Çoklu Zekâ Kuramı • Yapılandırmacı Yaklaşım • Aktif Öğrenme • Plan, Öğrenim aktiviteleri planlama • Motivasyon teorisi • Değerlendirme ve ders aktivitelerinin değerlendirilmesi • Öğrenme Stratejileri • Öğretme Stratejileri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğretme Sanatı
Özcan Demirel
2014 Pegem Akademi | 20. Baskı
ISBN: 9789756802069

Öğretim İlke ve Yöntemleri
Veysel Sonmez
2010 Ani | 4. Baskı
ISBN: 978-9944-474-30-6.
Diğer Kaynaklar: . The following chapters in The Encyclopedia of the Sciences of Learning
Author: Gogus, A. In Seel, N.M. (Eds.)
Publisher: Springer; (2012)
ISBN 978-1-4419-1427-9

• Gogus, A. (2012). Active learning. In Seel, N.M. (2012) (Eds.), The Encyclopedia of the Sciences of Learning. New York: Springer. ISBN 978-1-4419-1427-9.
• Gogus, A. (2012). Analytic learning. In Seel, N.M. (2012) (Eds.), The Encyclopedia of the Sciences of Learning. New York: Springer. ISBN 978-1-4419-1427-9.
• Gogus, A. (2012). Bloom´s taxonomy of learning objectives. In Seel, N.M. (2012) (Eds.), The Encyclopedia of the Sciences of Learning. New York: Springer.
• Gogus, A. (2012). Brainstorming and learning. In Seel, N.M. (2012) (Eds.), The Encyclopedia of the Sciences of Learning. New York: Springer. ISBN 978-1-4419-1427-9.
• Gogus, A. (2012). Constructivist learning. In Seel, N.M. (2012) (Eds.), The Encyclopedia of the Sciences of Learning. New York: Springer. ISBN 978-1-4419-1427-9.
• Gogus, A. (2012). Learning cycles. In Seel, N.M. (2012) (Eds.), The Encyclopedia of the Sciences of Learning. New York: Springer. ISBN 978-1-4419-1427-9.
• Gogus, A. (2012). Learning objectives. In Seel, N.M. (2012) (Eds.), The Encyclopedia of the Sciences of Learning. New York: Springer. ISBN 978-1-4419-1427-9.
• Gogus, A. (2012). Outcomes of learning. In Seel, N.M. (2012) (Eds.), The Encyclopedia of the Sciences of Learning. New York: Springer. ISBN 978-1-4419-1427-9.
• Gogus, A. (2012). Peer learning and assessment. In Seel, N.M. (2012) (Eds.), The Encyclopedia of the Sciences of Learning. New York: Springer. ISBN 978-1-4419-1427-9.
• Gogus, A. (2012). Socratic questioning. In Seel, N.M. (2012) (Eds.), The Encyclopedia of the Sciences of Learning. New York: Springer. ISBN 978-1-4419-1427-9.

Alternatif Kitaplar:
• Arslan, Mehmet. (2007) Öğretim İlke ve Yöntemleri [Instructional Principles and Methods]. Ankara: Anı Yayıncılık.
• Bilen, Mürüvvet. (1993) Plandan Uygulamaya Öğretim [Instruction from Planning to Practice]. Üçüncü baskı. Ankara: TAKAV Yayıncılık.
• Doğanay, Ahmet ve Emin Karip. (2006) Öğretimde Planlama ve Değerlendirme [Instructional Planning and Evaluation]. Ankara: PegemA Yayıncılık.
• Bilen, M. (1999). Plandan uygulamaya öğretim. Ankara: Anı Yayıncılık.
• Bloom, B. S. (1979). İnsan nitelikleri ve okulda öğrenme (Human characteristics and school learning). Çev. D. A. Özçelik). Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
• Demirel, Ö. (2009). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme (12. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
• Ertürk, S. (1997). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Meteksan A.Ş.
• Seferoğlu, S. Sadi (2009). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
• Seferoğlu, S. S. (2009). İyi bir öğretmenin nitelikleri: Cavit Binbaşıoğlu örneği. Bir Pedagog Olarak Cavit Binbaşıoğlu Sempozyumu Bildirileri (hazırlayan: Hasan Güleryüz), ss. 43-49. Ankara: Özlem Yayınevi.
• Senemoğlu, N. (2009). Gelişim, öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya. Ankara: Pegem

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

5

6

Program Kazanımları
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme 5
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Rol oynama
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bilgisayar Destekli Sunum
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 5 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ödevler 5 8 40
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 103