IDEP201 İngilizce Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İngilizce ÖğretmenliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İngilizce Öğretmenliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IDEP201
Ders İsmi: İngilizce Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi AYBARS ERÖZDEN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi AYBARS ERÖZDEN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İngiliz Dili Öğretiminde temel konu ve süreçler; yaklaşım, yöntem, ve teknik kavramların arasındaki ayrımlar ve bu kavramların İngilizce öğretimindeki önemi; İngilizce öğretimindeki önemli yöntem ve yaklaşımlar, vb. konuların incelenmesi.
Dersin İçeriği: • Eğitsel Tasarım Modeli ile giriş
• Yaklaşım, yöntem, teknik ve etkinlik
• Dil öğretim yöntemlerinin incelenme ve değerlendirme ölçütleri
• Dil öğretim yöntembiliminin kısa tarihçesi
• Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
• XIX yy Yenileşme Hareketi
• Dolaysız Yöntem ve Belitz Yöntemi
• XX yy başında Avrupa'daki dil öğretim yöntemleri
• Dil öğretim yöntemlerinde kullanılan öğrenme kuramları
• Dil öğretim yöntemlerinde kullanılan dilbilim kuramları
• Ordu Yöntemi ve artalanı
• İşitsel-Dilsel Yöntem
• Sözlü Yaklaşım ve Durumsal Dil Öğretimi
• İletişimsel Dil Öğretimi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Yabancı dil öğretimindeki yaklaşım ve yöntemleri tanımlayıp uygulamak.
2) Bireyin öğrenme ve rehberlik süreçlerini ve bunların öğrencinin gelişimiyle ilişkisini çözümlemek.
3) İngilizce öğretmenliği uygulaması yapmak.
4) Alandaki en son yayınları bilmek ve incelemek.
5) İngilizce Öğretiminde kullanılabilecek gereçler geliştirip varolan gereçlerin uyarlanmasını ve değerlendirmesini yapmak.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Eğitsel Tasarım Modeli Yok
2) • Yaklaşım, yöntem, yordam ve etkinlik Anthony, E. (1963). Approach, method and technique. English Language Teaching, 17, pp. 63-67. Richards, J. C., Rodgers, T. S. (2001). Approaches and methods in language teaching, second edition. Cambridge University Press. Demircan, Ö. (1990). Yabancı dil öğretim yöntemleri. Der Yayınları, 2012.
3) • Dil öğretim yöntemlerinin incelenme ve değerlendirilme ölçütleri Richards, J. C., Rodgers, T. S. (2001). Approaches and methods in language teaching, second edition. Cambridge University Press. Anthony, E. (1963). Approach, method and technique. English Language Teaching, 17, pp. 63-67.
4) • Dil öğretim yöntemlerinin kısa tarihçesi Howatt, A. P. R. (1984). A history of English language teaching. Oxford University Press.
5) • Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi Richards, J. C., Rodgers, T. S. (2001). Approaches and methods in language teaching, second edition. Cambridge University Press. Demircan, Ö. (1990). Yabancı dil öğretim yöntemleri. Der Yayınları, 2012. Larsen-Freeman, D., Anderson, M. (2011). Techniques and principles in language teaching, third edition. Oxford University Press.
6) • XIX yy Yenileşme Hareketi Richards, J. C., Rodgers, T. S. (2001). Approaches and methods in language teaching, second edition. Cambridge University Press. Demircan, Ö. (1990). Yabancı dil öğretim yöntemleri. Der Yayınları, 2012.
7) • Dolaysız Yöntem ve Berlitz Yöntemi Richards, J. C., Rodgers, T. S. (2001). Approaches and methods in language teaching, second edition. Cambridge University Press. Demircan, Ö. (1990). Yabancı dil öğretim yöntemleri. Der Yayınları, 2012. Larsen-Freeman, D., Anderson, M. (2011). Techniques and principles in language teaching, third edition. Oxford University Press.
8) Arasınav Yok
9) • XX yy ortasına kadar Avrupa'da kullanılan diğer dil öğretim yöntemleri Richards, J. C., Rodgers, T. S. (2001). Approaches and methods in language teaching, second edition. Cambridge University Press. Demircan, Ö. (1990). Yabancı dil öğretim yöntemleri. Der Yayınları, 2012.
10) • Dil öğretim yöntemlerinde kullanılan öğrenme ve dilbilim kuramları Demircan, Ö. (1990). Yabancı dil öğretim yöntemleri. Der Yayınları, 2012.
11) • Ordu Yöntemi ve artalanı Richards, J. C., Rodgers, T. S. (2001). Approaches and methods in language teaching, second edition. Cambridge University Press. Demircan, Ö. (1990). Yabancı dil öğretim yöntemleri. Der Yayınları, 2012. Larsen-Freeman, D., Anderson, M. (2011). Techniques and principles in language teaching, third edition. Oxford University Press.
12) • İşitsel-Dilsel Yöntem Richards, J. C., Rodgers, T. S. (2001). Approaches and methods in language teaching, second edition. Cambridge University Press. Demircan, Ö. (1990). Yabancı dil öğretim yöntemleri. Der Yayınları, 2012. Larsen-Freeman, D., Anderson, M. (2011). Techniques and principles in language teaching, third edition. Oxford University Press.
13) • Sözlü Yaklaşım ve Durumsal Dil Öğretimi Richards, J. C., Rodgers, T. S. (2001). Approaches and methods in language teaching, second edition. Cambridge University Press. Demircan, Ö. (1990). Yabancı dil öğretim yöntemleri. Der Yayınları, 2012. Larsen-Freeman, D., Anderson, M. (2011). Techniques and principles in language teaching, third edition. Oxford University Press.
14) • İletişimsel Dil Öğretimi Richards, J. C., Rodgers, T. S. (2001). Approaches and methods in language teaching, second edition. Cambridge University Press. Demircan, Ö. (1990). Yabancı dil öğretim yöntemleri. Der Yayınları, 2012. Larsen-Freeman, D., Anderson, M. (2011). Techniques and principles in language teaching, third edition. Oxford University Press.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Richards, J. C., Rodgers, T. S. (2001). Approaches and methods in language teaching, second edition. Cambridge University Press.
2. Demircan, Ö. (1990). Yabancı dil öğretim yöntemleri. Der Yayınları, 2012.
3. Demircan, Ö.(1988). Türkiye’de yabancı dil. Remzi Kitabevi.
Diğer Kaynaklar: 4. Larsen-Freeman, D., Anderson, M. (2011). Techniques and principles in language teaching, third edition. Oxford University Press.
5. Anthony, E. (1963). Approach, method and technique. English Language Teaching, 17, pp. 63-67.
6. Chomsky, N. (1959). A review of B. F. Skinner’s verbal behaviour. Language, (35)1, pp. 26-58.
7. Howatt, A. P. R. (1984). A history of English language teaching. Oxford University Press.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme 5
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme. 3
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme 4
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme 4
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme. 5
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 3 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 3 30
Ödevler 3 10 30
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 93