İngilizce Öğretmenliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IDEP201 | ||||||||
Ders İsmi: | İngilizce Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi AYBARS ERÖZDEN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi AYBARS ERÖZDEN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İngiliz Dili Öğretiminde temel konu ve süreçler; yaklaşım, yöntem, ve teknik kavramların arasındaki ayrımlar ve bu kavramların İngilizce öğretimindeki önemi; İngilizce öğretimindeki önemli yöntem ve yaklaşımlar, vb. konuların incelenmesi. |
Dersin İçeriği: | • Eğitsel Tasarım Modeli ile giriş • Yaklaşım, yöntem, teknik ve etkinlik • Dil öğretim yöntemlerinin incelenme ve değerlendirme ölçütleri • Dil öğretim yöntembiliminin kısa tarihçesi • Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi • XIX yy Yenileşme Hareketi • Dolaysız Yöntem ve Belitz Yöntemi • XX yy başında Avrupa'daki dil öğretim yöntemleri • Dil öğretim yöntemlerinde kullanılan öğrenme kuramları • Dil öğretim yöntemlerinde kullanılan dilbilim kuramları • Ordu Yöntemi ve artalanı • İşitsel-Dilsel Yöntem • Sözlü Yaklaşım ve Durumsal Dil Öğretimi • İletişimsel Dil Öğretimi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Eğitsel Tasarım Modeli | Yok |
2) | • Yaklaşım, yöntem, yordam ve etkinlik | Anthony, E. (1963). Approach, method and technique. English Language Teaching, 17, pp. 63-67. Richards, J. C., Rodgers, T. S. (2001). Approaches and methods in language teaching, second edition. Cambridge University Press. Demircan, Ö. (1990). Yabancı dil öğretim yöntemleri. Der Yayınları, 2012. |
3) | • Dil öğretim yöntemlerinin incelenme ve değerlendirilme ölçütleri | Richards, J. C., Rodgers, T. S. (2001). Approaches and methods in language teaching, second edition. Cambridge University Press. Anthony, E. (1963). Approach, method and technique. English Language Teaching, 17, pp. 63-67. |
4) | • Dil öğretim yöntemlerinin kısa tarihçesi | Howatt, A. P. R. (1984). A history of English language teaching. Oxford University Press. |
5) | • Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi | Richards, J. C., Rodgers, T. S. (2001). Approaches and methods in language teaching, second edition. Cambridge University Press. Demircan, Ö. (1990). Yabancı dil öğretim yöntemleri. Der Yayınları, 2012. Larsen-Freeman, D., Anderson, M. (2011). Techniques and principles in language teaching, third edition. Oxford University Press. |
6) | • XIX yy Yenileşme Hareketi | Richards, J. C., Rodgers, T. S. (2001). Approaches and methods in language teaching, second edition. Cambridge University Press. Demircan, Ö. (1990). Yabancı dil öğretim yöntemleri. Der Yayınları, 2012. |
7) | • Dolaysız Yöntem ve Berlitz Yöntemi | Richards, J. C., Rodgers, T. S. (2001). Approaches and methods in language teaching, second edition. Cambridge University Press. Demircan, Ö. (1990). Yabancı dil öğretim yöntemleri. Der Yayınları, 2012. Larsen-Freeman, D., Anderson, M. (2011). Techniques and principles in language teaching, third edition. Oxford University Press. |
8) | Arasınav | Yok |
9) | • XX yy ortasına kadar Avrupa'da kullanılan diğer dil öğretim yöntemleri | Richards, J. C., Rodgers, T. S. (2001). Approaches and methods in language teaching, second edition. Cambridge University Press. Demircan, Ö. (1990). Yabancı dil öğretim yöntemleri. Der Yayınları, 2012. |
10) | • Dil öğretim yöntemlerinde kullanılan öğrenme ve dilbilim kuramları | Demircan, Ö. (1990). Yabancı dil öğretim yöntemleri. Der Yayınları, 2012. |
11) | • Ordu Yöntemi ve artalanı | Richards, J. C., Rodgers, T. S. (2001). Approaches and methods in language teaching, second edition. Cambridge University Press. Demircan, Ö. (1990). Yabancı dil öğretim yöntemleri. Der Yayınları, 2012. Larsen-Freeman, D., Anderson, M. (2011). Techniques and principles in language teaching, third edition. Oxford University Press. |
12) | • İşitsel-Dilsel Yöntem | Richards, J. C., Rodgers, T. S. (2001). Approaches and methods in language teaching, second edition. Cambridge University Press. Demircan, Ö. (1990). Yabancı dil öğretim yöntemleri. Der Yayınları, 2012. Larsen-Freeman, D., Anderson, M. (2011). Techniques and principles in language teaching, third edition. Oxford University Press. |
13) | • Sözlü Yaklaşım ve Durumsal Dil Öğretimi | Richards, J. C., Rodgers, T. S. (2001). Approaches and methods in language teaching, second edition. Cambridge University Press. Demircan, Ö. (1990). Yabancı dil öğretim yöntemleri. Der Yayınları, 2012. Larsen-Freeman, D., Anderson, M. (2011). Techniques and principles in language teaching, third edition. Oxford University Press. |
14) | • İletişimsel Dil Öğretimi | Richards, J. C., Rodgers, T. S. (2001). Approaches and methods in language teaching, second edition. Cambridge University Press. Demircan, Ö. (1990). Yabancı dil öğretim yöntemleri. Der Yayınları, 2012. Larsen-Freeman, D., Anderson, M. (2011). Techniques and principles in language teaching, third edition. Oxford University Press. |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Richards, J. C., Rodgers, T. S. (2001). Approaches and methods in language teaching, second edition. Cambridge University Press. 2. Demircan, Ö. (1990). Yabancı dil öğretim yöntemleri. Der Yayınları, 2012. 3. Demircan, Ö.(1988). Türkiye’de yabancı dil. Remzi Kitabevi. |
Diğer Kaynaklar: | 4. Larsen-Freeman, D., Anderson, M. (2011). Techniques and principles in language teaching, third edition. Oxford University Press. 5. Anthony, E. (1963). Approach, method and technique. English Language Teaching, 17, pp. 63-67. 6. Chomsky, N. (1959). A review of B. F. Skinner’s verbal behaviour. Language, (35)1, pp. 26-58. 7. Howatt, A. P. R. (1984). A history of English language teaching. Oxford University Press. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme | |||||||||
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme | |||||||||
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme. | |||||||||
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level). | |||||||||
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. | |||||||||
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme | |||||||||
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme | |||||||||
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme. | |||||||||
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme | |||||||||
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme | |
2) | P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme | 5 |
3) | P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme. | 3 |
4) | P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level). | |
5) | P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. | |
6) | P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme | 4 |
7) | P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme | 4 |
8) | P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme. | 5 |
9) | P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme | |
10) | P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme | 2 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 3 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 3 | 30 |
Ödevler | 3 | 10 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 93 |