Okul Öncesi Öğretmenliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | EGTP172 | ||||||||
Ders İsmi: | Türk Eğitim Tarihi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi BEYZA HİMMETOĞLU DAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi BEYZA HİMMETOĞLU DAL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin genel amacı Türk eğitim sistemini Türklerin Müslüman olmalarından önce, Türklerin Müslüman olmalarından sonra, Karahanlılar, Selçuklular, Anadolu beylikleri, Osmanlılar ve Türkiye Cumhuriyeti dönemleri şeklinde ele alarak her dönemin eğitim sistemini, önemli isimlerini, yapılan değişiklikleri ve etkilerini tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği: | Türk eğitim tarihinin genel olarak ele alınması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Öğrencilerle tanışma | yok |
2) | • Türk eğitim tarihi, dönemler | yok |
3) | Hunlarda eğitim, Göktürklerde eğitim, Uygurlarda eğitim | yok |
4) | • Karahanlılar döneminde eğitim, İbni Sina, Farabi, Balasagunlu Yusuf, Kaşgarlı Mahmut | yok |
5) | • Selçuklular döneminde eğitim, Anadolu Beylikleri döneminde eğitim, Nizamülmülk, Mevlana Celalettin Rumi, Yunus Emre, Hacı Bektaş-i Veli, Aşık Paşa | yok |
6) | • Medreseler, sıbyan mektepleri, askeri eğitim, azınlık ve yabancı okulları, memur yetiştiren kurumlar, Hacı Bayram veli, Kınalızade Ali, Katip Çelebi, Koçi Bey, Lütfi Paşa, Nabi ve İbrahim Müteferrika | yok |
7) | • Medreseler, sıbyan mektepleri, askeri eğitim, azınlık ve yabancı okulları, memur yetiştiren kurumlar, Hacı Bayram veli, Kınalızade Ali, Kâtip Çelebi, Koçi Bey, Lütfi Paşa, Nabi ve İbrahim Müteferrika | yok |
8) | vize | yok |
9) | • İlk yenileşme dönemi, Tanzimat dönemi eğitim sistemi, Sümbülzade Vehbi, Ziya Paşa, Namık Kemal, Ali Suavi | yok |
10) | • I. Meşrutiyet dönemi eğitim sistemi, Mutlakiyet dönemi eğitim sistemi, Münif Paşa, Sait Paşa, Ahmet Mithat Efendi, Ahmet Rıza Bey | yok |
11) | • II. Meşrutiyet dönemi eğitim sistemi, Emrullah Efendi, Satı Bey, Tevfik Fikret, Mehmet Akif, Ziya Gökalp, Ömer Seyfettin, Prens Sabahattin, İsmail Hakkı Baltacıoğlu | yok |
12) | • Kurtuluş Savaşı döneminde eğitim, Kazım Karabekir | yok |
13) | • Cumhuriyet dönemi eğitim sistemi, Cumhuriyet döneminde eğitim sisteminde yapılan değişiklikler, Köy enstitüleri, Karma eğitim | yok |
14) | • Cumhuriyet dönemi eğitim sistemi, Cumhuriyet döneminde eğitim sisteminde yapılan değişiklikler, Köy enstitüleri, Karma eğitim | yok |
15) | final | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | sınıfta anlatılacak |
Diğer Kaynaklar: | Akyüz, Y. (2015). Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Pegem Akademi. Güven, İ. (2018). Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Pegem Akademi. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||
1) P1. Anadilini doğru ve etkili kullanma becerisine sahip olmak. | ||||||||||||||||
2) P2. Bireysel farklılıkların bilincinde olmak. | ||||||||||||||||
3) P3. Erken çocukluk dönemindeki bireylerin gelişim özelliklerine ve gelişimsel süreçlerine hakim olmak. | ||||||||||||||||
4) P4. Alanı ile ilgili akademik çalışmaları okuyabilmek, yorumlayabilmek ve tartışabilmek. | ||||||||||||||||
5) P5. Alana dair yenilikçi kaynakları takip etmek, karşılaşılan problemlerin çözümünde etkin olarak kullanabilmek. | ||||||||||||||||
6) P6. Hedef kitlesi erken çocukluk çağındaki bireyler olan yazılı materyaller hakkında bilgi sahibi olma, bu materyalleri çocuğa uygunluk açısından değerlendirebilmek. | ||||||||||||||||
7) P7. Temel düzeyde kullanabildiği bir yabancı dile sahip olmak. | ||||||||||||||||
8) P8. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilmek. | ||||||||||||||||
9) P9. Kişisel gelişime ve alanı ile ilgili yeni gelişmelere açık, kendisi ve çevresi adına yenilikçi olmak. | ||||||||||||||||
10) P10. Yürütülen projelerde bireysel ve grupla verimli çalışabilmek, sorumluluklarını yerine getirebilmek, gerektiği takdirde insiyatif kullanabilmek. | ||||||||||||||||
11) P11. Üstlendiği/üstleneceği statü gereği kendisine atfedilen görev, hak ve sorumlulukları betimleyen mevzuata uygun davranmak. | ||||||||||||||||
12) P12. Bilgi iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini dikkate alarak planlama, uygulama yapabilmek. | ||||||||||||||||
13) P13. Okul Öncesi dönemde aile katılımının önemini kavramak ve aile katılımına yönelik etkinlikler planlayabilmek, uygulayabilmek. | ||||||||||||||||
14) P14. Sınıf yönetimi yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmak ve eğitim ortamlarına etkin biçimde uygulayabilmek. | ||||||||||||||||
15) P15. Kullanılacak araç, gereç veya materyali konuya ve uygulamaya uygun seçebilmek, amaca yönelik oluşturabilmek. | ||||||||||||||||
16) P16. Alana yönelik çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemlerine hakim olmak, içerisinde bulunduğu şartlara en uygun yöntem ile birey gelişimini izleyebilmek. | ||||||||||||||||
17) P17. Eğitim sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile alana yönelik özel öğretim programlarının yaklaşım, amaç, hedef ve tekniklerini uygulayabilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | P1. Anadilini doğru ve etkili kullanma becerisine sahip olmak. | 3 |
2) | P2. Bireysel farklılıkların bilincinde olmak. | 2 |
3) | P3. Erken çocukluk dönemindeki bireylerin gelişim özelliklerine ve gelişimsel süreçlerine hakim olmak. | |
4) | P4. Alanı ile ilgili akademik çalışmaları okuyabilmek, yorumlayabilmek ve tartışabilmek. | 2 |
5) | P5. Alana dair yenilikçi kaynakları takip etmek, karşılaşılan problemlerin çözümünde etkin olarak kullanabilmek. | 2 |
6) | P6. Hedef kitlesi erken çocukluk çağındaki bireyler olan yazılı materyaller hakkında bilgi sahibi olma, bu materyalleri çocuğa uygunluk açısından değerlendirebilmek. | |
7) | P7. Temel düzeyde kullanabildiği bir yabancı dile sahip olmak. | |
8) | P8. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilmek. | 3 |
9) | P9. Kişisel gelişime ve alanı ile ilgili yeni gelişmelere açık, kendisi ve çevresi adına yenilikçi olmak. | 3 |
10) | P10. Yürütülen projelerde bireysel ve grupla verimli çalışabilmek, sorumluluklarını yerine getirebilmek, gerektiği takdirde insiyatif kullanabilmek. | |
11) | P11. Üstlendiği/üstleneceği statü gereği kendisine atfedilen görev, hak ve sorumlulukları betimleyen mevzuata uygun davranmak. | |
12) | P12. Bilgi iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini dikkate alarak planlama, uygulama yapabilmek. | |
13) | P13. Okul Öncesi dönemde aile katılımının önemini kavramak ve aile katılımına yönelik etkinlikler planlayabilmek, uygulayabilmek. | |
14) | P14. Sınıf yönetimi yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmak ve eğitim ortamlarına etkin biçimde uygulayabilmek. | |
15) | P15. Kullanılacak araç, gereç veya materyali konuya ve uygulamaya uygun seçebilmek, amaca yönelik oluşturabilmek. | |
16) | P16. Alana yönelik çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemlerine hakim olmak, içerisinde bulunduğu şartlara en uygun yöntem ile birey gelişimini izleyebilmek. | |
17) | P17. Eğitim sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile alana yönelik özel öğretim programlarının yaklaşım, amaç, hedef ve tekniklerini uygulayabilmek. | 3 |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 94 |