IDEP204 İngiliz Edebiyatı 2İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İngilizce ÖğretmenliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İngilizce Öğretmenliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IDEP204
Ders İsmi: İngiliz Edebiyatı 2
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ANNA ASIATIDOU
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi ANNA ASIATIDOU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İngiliz ve Amerikan edebiyatı eserlerinden ve orjinalinde yazım dili İngilizce olan eserlerden seçilen şiir ve tiyatro oyunu örneklerinin analizi ve bu iki türü diğer edebi türlerden ayıran özellikler; edebi metinlerin içerik zenginliğine dikkat çekecek etkinlikler; şiir ve tiyatro oyunu kullanımı ve kültürel öğelerin öğretimi: karşılaştırmalı ve karşıtsal açıdan ana ve erek dil ve kültüründeki nesne ve ürünler; atasözleri ve deyimler, kültürel değerleri taşıyan kalıplaşmış ifadeler; toplumsal yapılar, roller ve ilişkiler; gelenekler/ görenekler/ adetler; inanç, değerler, yasaklar ve tabular, toplumlara özgü batıl inançlar; siyasi, tarihi ve ekonomik özgeçmiş; kültürel kurumlar; mecazi/ çağrışımsal yan anlam, mizah kullanımı.
Dersin İçeriği: İngiliz ve Amerikan edebiyatı ve orjinal yazım dili İngilizce olan edebiyatın farklı dönemlerinden yazar ve eserler; İngilizce yazılmış edebiyatın dönemleri ve temel edebi, felsefi ve bilimsel akımlar vb. konuların incelenmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bu dersin sonunda öğrenciler; • İngiliz edebiyatı tarihinin ana aşamalarını belirleyebilecek • tarihsel perspektif içindeki temel edebi kavramları tanımlayabilecek • İngiliz edebiyatından klasik metinleri belirleyebilecek • İngiliz edebiyatının klasik metinlerini yorumlayabilecek • edebi türlerin ayırt edici özelliklerini belirleyebilecek • İngiliz edebiyatının klasik metinlerini farklı dönemlerden karşılaştırabilecek • edebi metinlerle kelime dağarcığını geliştirebilecek • bir edebi metin hakkında tematik veya dilsel bir soruyu tartışabilecek.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • List and explain literary genres in historical context • Explain literary genres in the periods they appeared. • Introduction. Literary genres in historical context
1) MID-TERM EXAM • Explain Anglo-Saxon period and literature. • Explain Epic, Kenning, Beowulf. • Summarize Anglo-Saxon period and literature; Epic, Kenning, Beowulf • Explain Anglo Saxon period and literature.. • Explain Lyric, Wulf • Summarize Anglo Saxon period, Lyric, Wulf • Explain Medieval period period and literature.. • Explain Chaucer, Canterbury Tales • Anglo-Saxon period and literature; Epic, Kenning, Beowulf • Anglo Saxon period, Lyric, Wulf • Medieval period, Chaucer, Canterbury Tales
2) • Explain Anglo-Saxon period and literature. • Explain Epic, Kenning, Beowulf. • Summarize Anglo-Saxon period and literature; Epic, Kenning, Beowulf
3) • Explain Anglo Saxon period and literature.. • Explain Lyric, Wulf • Summarize Anglo Saxon period, Lyric, Wulf • Anglo Saxon period, Lyric, Wulf
4) • Explain Medieval period period and literature.. • Explain Chaucer, Canterbury Tales • Medieval period, Chaucer, Canterbury Tales
5) • Explain Medieval period and literature.. • Explain Chaucer, Canterbury Tales • Summarize Medieval period, Chaucer, Canterbury Tales. • Medieval period, Chaucer, Canterbury Tales
6) • Explain Medieval period, romance and literature. • Explain Sir Gawain and the Green Knight • Summarize Medieval period, Romance, Sir Gawain and the Green Knight • Medieval period, Romance, Sir Gawain and the Green Knight
7) • Explain Renaissance, Sonnet, Spenser • Revize Renaissance, Sonnet, Spenser • Renaissance, Sonnet, Spenser
9) • Explain Renaissance, Sonnet, Shakespeare • Revize Renaissance, Sonnet, Shakespeare • Renaissance, Sonnet, Shakespeare,
10) • Explain Renaissance, Drama, Marlowe, Doctor Faustus • Revize Renaissance, Drama, Marlowe, Doctor Faustus • Renaissance, Drama, Marlowe, Doctor Faustus
11) • Explain Renaissance, Drama, Romeo and Juliet, Hamlet • Revize Renaissance, Drama, Romeo and Juliet, Hamlet • Renaissance, Drama, Romeo and Juliet, Hamlet
12) • Explain Renaissance, Drama, Julius Caesar • Revize Renaissance, Drama, Julius Caesar • Renaissance, Drama, Julius Caesar
13) • Explain Renaissance, Drama, A Midsummer Night’s Dream • Revize Renaissance, Drama, A Midsummer Night’s Dream • Renaissance, Drama, A Midsummer Night’s Dream
14) • Explain Renaissance, John Donne • Revize Renaissance, John Donne • Renaissance, John Donne
15) FINAL EXAM • Explain Renaissance, Drama, Marlowe, Doctor Faustus • Revise Renaissance, Drama, Marlowe, Doctor Faustus • Explain Renaissance, Drama, Romeo and Juliet, Hamlet • Revise Renaissance, Drama, Romeo and Juliet, Hamlet • Explain Renaissance, Drama, Julius Caesar • Revise Renaissance, Drama, Julius Caesar • Explain Renaissance, Drama, A Midsummer Night’s Dream • Revise Renaissance, Drama, A Midsummer Night’s Dream • Renaissance, Drama, Marlowe, Doctor Faustus • Renaissance, Drama, Romeo and Juliet, Hamlet • Renaissance, Drama, Julius Caesar • Renaissance, Drama, A Midsummer Night’s Dream

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The Norton Anthology of English Literature
M. H. Abrams
2012 W. W. Norton & Company; Ninth Edition edition
ISBN-10: 0393913007
ISBN-13: 978-0393913002
Diğer Kaynaklar: The Norton Anthology of English Literature
M. H. Abrams
2012 W. W. Norton & Company; Ninth Edition edition
ISBN-10: 0393913007
ISBN-13: 978-0393913002

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme 4
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme 4
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme. 5
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 30 % 40
Final 40 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 17 2 34
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 7 3 21
Sunum / Seminer 1 1 1
Ödevler 5 3 15
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 105