İngilizce Öğretmenliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IDEP309 | ||||||||
Ders İsmi: | Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi 1 | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi RABİA MAHMOOD | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi RABİA MAHMOOD |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bir ekdilin 5-12 yaş çocuklarına öğretimi ile ilgili öncelikli bilgileri kazandırmak. |
Dersin İçeriği: | • 5-12 yaş çocukların fiziksel, psikolojik, duygusal ve bilişsel özellikleri • 5-12 yaş dil öğrenenler ile diğer yaşlardaki öğrenenler arasındaki farklar • Küçük yaş öğrenenlerinin öğrenme biçemleri • Sözcükler, beceriler ve yapıların öğretimi için etkinlikler • Küçük yaş ekdil öğrenenlerine uygun ders tasarımı • Sunumlar ve ilköğretim okulunda gözlem |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders ve içeriğin tanıtımı | |
2) | 5-12 yaş çocuklarının gelişim özellikleri. | |
3) | Çocukların ve ileri yaş kümesi öğrenenlerin ekdil öğrenme özellikleri. | |
4) | 5-12 yaş çocukları için sınıf yönetimi. | |
5) | Sınıf yönetimi (devam). Öğretmen-öğrenen iletişimi ve sınıf dili. | |
6) | Küçük yaş ekdil öğrenenlerine uygun ders tasarımı (1). | |
7) | Küçük yaş ekdil öğrenenlerine uygun ders tasarımı (2). Uygun izlence oluşturumu | |
8) | Arasınav | |
9) | Küçük yaş ekdil öğrenenlerine uygun ders tasarımı (3). Uygun yöntem-yordam seçimi | |
10) | Uygulama ilköğretim okulunda gözlem. | |
11) | Gözlem değerlendirmeleri. | |
12) | Küçük yaş ekdil öğrenenlerine uygun ders tasarımı (4). Uygun gereç hazırlama. | |
13) | Küçük yaş ekdil öğrenenlerine uygun ders tasarımı (5). Uygun ölçme araçları hazırlama. | |
14) | Genel tekrar. |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Brumfit C, Moon J and Tongue R (Eds.) 1991. Teaching English to Children From Practice to Principle: London: HarperCollins Publishers. 2. Halliwell, S. (2011). Teaching English in the primary classroom. Harlow: Longman. |
Diğer Kaynaklar: | 3. Holt, J. 1984. How Children Learn. London: Penguin 4. Kırkgöz, Y., Haznedar, B., & Uysal, H. H. (2010). Handbook for teaching foreign languages to young learners in primary schools. Ankara: Anı yayıncılık. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme | |||||||||
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme | |||||||||
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme. | |||||||||
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level). | |||||||||
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. | |||||||||
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme | |||||||||
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme | |||||||||
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme. | |||||||||
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme | |||||||||
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme | |
2) | P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme | 5 |
3) | P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme. | 3 |
4) | P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level). | |
5) | P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. | |
6) | P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme | 5 |
7) | P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme | 4 |
8) | P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme. | 5 |
9) | P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme | 4 |
10) | P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme | 4 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Gözlem |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 3 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 1 | 10 | 10 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 10 | 50 |
Sunum / Seminer | 3 | 10 | 30 |
Ödevler | 3 | 5 | 15 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 149 |