EGTP421 Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İngilizce ÖğretmenliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İngilizce Öğretmenliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EGTP421
Ders İsmi: Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi MUHARREM KÖKLÜ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi MUHARREM KÖKLÜ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, Türk Eğitim sisteminin genel yapısından haberdar olarak mesleğe daha hazır öğretmen adayları yetiştirerek, okul yönetimine ilişkin bilgi, beceri ve tutumları kazandırmaktır.
Bu amaçla derste; MEB teşkilat yapısı, MEB mevzuatı dahilinde Türk eğitim sisteminin amaçları, temel ilkeleri ve genel yapısı, eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, örgüt ve yönetim yapısı, okul yönetiminde personel eğitimi, işletmecilik, öğretim ve öğrenciyle ilgili işler, okul toplum ilişkileri, okul yönetimiyle ilgili yönetim ve liderlik kuramları ele alınacaktır
Dersin İçeriği: Türk Eğitim Sistemi'nin incelenmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bu dersi alan öğrencilerin, ders sonunda aşağıdaki becerilere sahip olması beklenmektedir; • Millî Eğitim Bakanlığının teşkilat ve görevlerini tanımlar. • Millî Eğitim Temel Kanununu açıklar. • İlköğretim ve Eğitim Kanunlarını betimler. • Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğine uygun plan hazırlar. • Milli Eğitim Şuraları ve Kalkınma Planlarını değerlendirir. • Klasik Yönetim Kuramlarını açıklar. • Neo-Klasik Yönetim Kuramlarını açıklar. • Liderlik Yaklaşımlarını tanımlar ve kullanır. • Yönetim Süreçleri açıklar ve değerlendirir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders izlencesi yok
2) Türk Eğitim Sisteminin Amaçları ve Temel İlkeleri yok
3) Türk Eğitim Sistemi ile İlgili Yasal Düzenlemeler yok
4) • Türk Eğitim Sisteminin Genel Yapısı • Türk Eğitim Sisteminin Yapısı, Eğilimleri ve Sorunları yok
5) • Milli Eğitim Bakanlığı Örgütlenmesi yok
6) • Yönetim ve Yönetim Kuramları yok
7) • Yönetim Süreçleri yok
8) vize yok
9) • Okul Örgütü ve Yönetimi yok
10) • Okulda İnsan Kaynakları Yönetimi • Okullarda İnsan Kaynağının Yönetimi yok
11) • Okul Yönetiminde Öğrenci İşleri yok
12) • Okulda Eğitim – Öğretim Hizmetlerinin Yönetimi yok
13) • Okulda Kurumsal İşletme Yönetimi yok
14) • Okul - Aile - Çevre İlişkileri yok
15) final yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sınıfta anlatılacak.
Diğer Kaynaklar: Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Uğur Akın, (2. Baskı, 2016), Ankara: Pegem
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi Ruhi Sarpkaya, (4. Baskı, 2013), Ankara:Anı
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Servet Özdemir, (4. Baskı ,2016), Ankara: Pegem
Eğitim ve Öğretim Yönetimi Ali İlker Gümüşeli ,(2014), Ankara: Pegem

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme 4
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme. 4
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. 4
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme 4
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme 5
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme. 1
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme 5
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 6 84
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 94