Dersin Amacı: |
Öğrencilerin aşağıdaki yeterliliklere sahip olması beklenmektedir.
• Okulun örgütsel yapısını tanır.
• Okulun işleyişini ve öğretmenliği sistemli bir yaklaşımla tanır.
• Okulun yönetimi ve okuldaki işler ile okulda bulunan kaynaklara ilişkin bilgi sahibi olur.
• Sınıf ortamındaki ve okuldaki diğer etkinlikleri gözlem yoluyla tanır.
• Sınıf yöntemini uygulamada gözlemleyerek, mesleğe dair bulgular edinir.
|
Dersin İçeriği: |
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının öğretmenliğe hazırlanmaları sırasında öğretmen ve öğrencilerle birlikte uygulama çalışmaları yapmalarıdır. Okul deneyimi, öğretmenlik mesleğini oluşturan birçok görevi, öğretmen adaylarına tanıtma amacına yönelik planlı gözlem ve etkinliklerden oluşmaktadır. Bu gözlem ve etkinlikler Okul Deneyimi olarak haftada bir saat seminer ve dört saat okuldaki etkinlikler olarak yer almaktadır. Bu etkinlikler; öğretmenin ve bir öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme, öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini, dersi hangi aşamalara böldüğünü, öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını, derste ne tür etkinliklerden yararlandığını, dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını, öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını değerlendirdiğini gözlemleme, okulun örgüt yapısını, okul müdürünün görevini nasıl yaptığını ve okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme ve okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlamadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Ders izlencesini yorumlar.
• Ders konuları hakkında tartışır.
• Dönem içinde yapılacakları tartışır.
• Ders içerikleri hakkında fikirlerini söyler.
• Ders izlencesi
• Dersin içeriğinin tartışılması
• Ders kitabının incelenmesi
|
|
2) |
• Öğrencilerin öğrenmelerini sağlamaya çalışma aşamalarındaki gözlemlerini açıklar.
• Öğrencilerle bireysel olarak veya küçük gruplar halinde görüşme yapma gözlemlerini açıklar.
• Öğretmenin Okuldaki Bir Günü
|
|
3) |
• Velilerle görüşme aşamasındaki gözlemlerini anlatır.
• Öğretmen toplantıları aşamasındaki gözlemlerini açıklar.
• Öğrencilerin okuldaki herhangi bir gününün içerdiği durumları özetler.
• Öğrencinin Okuldaki Bir Günü
|
|
4) |
Bir gramer konusuna ilişkin etkinlik hazırlayıp uygulama |
|
5) |
Bir gramer konusuna ilişkin etkinlik hazırlayıp uygulama |
|
6) |
Bir gramer konusuna ilişkin etkinlik hazırlayıp uygulama |
|
7) |
Okuma-anlama becerisine ilişkin etkinlik hazırlayıp uygulama |
|
8) |
Okuma-anlama becerisine ilişkin etkinlik hazırlayıp uygulama |
|
9) |
Dinleme-anlama becerisine ilişkin etkinlik hazırlayıp uygulama |
|
10) |
Dinleme-anlama becerisine ilişkin etkinlik hazırlayıp uygulama |
|
11) |
Konuşma becerisine ilişkin etkinlik hazırlayıp uygulama |
|
12) |
Konuşma becerisine ilişkin etkinlik hazırlayıp uygulama |
|
13) |
Konuşma becerisine ilişkin etkinlik hazırlayıp uygulama |
|
14) |
Yazma becerisine ilişkin etkinlik hazırlayıp uygulama |
|
15) |
Yazma becerisine ilişkin etkinlik hazırlayıp uygulama |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme |
5 |
2) |
P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme |
5 |
3) |
P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme. |
5 |
4) |
P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level). |
5 |
5) |
P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. |
5 |
6) |
P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme |
5 |
7) |
P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme |
5 |
8) |
P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme. |
5 |
9) |
P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme |
5 |
10) |
P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme |
5 |