Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders içeriğinin paylaşılması ve ders hakkında genel bilgilendirme
|
|
2) |
Önceki yıllarda yapılan uygulamalar ve THU hakkında bilgilendirme
|
Yönergeyi okuma |
3) |
İşbirliği kurulabilecek bazı STK hakkında bilgilendirme ve proje önerilerinin taslak olarak belirlenmesi
|
THY Yönergesinin incelenmesi |
4) |
Öğrencilerin belirledikleri taslak projelere ilişkin olarak ilgili STK’larla görüşmeleri-Alan araştırması
|
ilgili birimlerle iletişim kurma |
5) |
STK görüşmeleri sonuçlarının paylaşımı ve Proje Teklif Formları’nın sunulması
|
Projeye yönelik ön araştırma yapma ve ilgili kurumlarla iletişimleri kurma |
6) |
Teklifleri onaylanan proje gruplarının uygulamaya başlaması |
|
7) |
Proje uygulaması |
|
8) |
Proje uygulaması |
|
9) |
Proje uygulaması |
|
10) |
Proje uygulaması |
|
11) |
Proje uygulaması |
|
12) |
Proje uygulaması |
|
13) |
Proje uygulaması |
|
14) |
Proje sunumlarının yapılması |
|
15) |
proje sunumlarının yapılması |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Acer, D., Şen, M. ve Ergül, A. (2012).Okulöncesi öğretmen adaylarının “Topluma Hizmet Uygulamaları” dersi ile bu uygulamalara ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 45(2), sayfa 205-229.
Dinçer, Ç., Ergül, A., Şen, M. ve Çabuk, B. (2011). Bir topluma hizmet uygulaması örneği: “Haydi Kavram Oyuncaklarıyla Oynayalım”. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 19 (2), sayfa 19-38.
Akçamete, G. (2006). Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim Fakülteleri ve Topluma Hizmet İşlevi Çalıştayı. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları. Yayın No: 200, Yayıma Hazırlayan: Prof. Dr. Çağlayan Dinçer.
|
Diğer Kaynaklar: |
Acer, D., Şen, M. ve Ergül, A. (2012).Okulöncesi öğretmen adaylarının “Topluma Hizmet Uygulamaları” dersi ile bu uygulamalara ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 45(2), sayfa 205-229.
Dinçer, Ç., Ergül, A., Şen, M. ve Çabuk, B. (2011). Bir topluma hizmet uygulaması örneği: “Haydi Kavram Oyuncaklarıyla Oynayalım”. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 19 (2), sayfa 19-38.
Akçamete, G. (2006). Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim Fakülteleri ve Topluma Hizmet İşlevi Çalıştayı. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları. Yayın No: 200, Yayıma Hazırlayan: Prof. Dr. Çağlayan Dinçer.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
P1. Anadilini doğru ve etkili kullanma becerisine sahip olmak. |
2 |
2) |
P2. Bireysel farklılıkların bilincinde olmak. |
4 |
3) |
P3. Erken çocukluk dönemindeki bireylerin gelişim özelliklerine ve gelişimsel süreçlerine hakim olmak. |
1 |
4) |
P4. Alanı ile ilgili akademik çalışmaları okuyabilmek, yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
3 |
5) |
P5. Alana dair yenilikçi kaynakları takip etmek, karşılaşılan problemlerin çözümünde etkin olarak kullanabilmek. |
3 |
6) |
P6. Hedef kitlesi erken çocukluk çağındaki bireyler olan yazılı materyaller hakkında bilgi sahibi olma, bu materyalleri çocuğa uygunluk açısından değerlendirebilmek. |
2 |
7) |
P7. Temel düzeyde kullanabildiği bir yabancı dile sahip olmak. |
|
8) |
P8. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilmek. |
3 |
9) |
P9. Kişisel gelişime ve alanı ile ilgili yeni gelişmelere açık, kendisi ve çevresi adına yenilikçi olmak. |
3 |
10) |
P10. Yürütülen projelerde bireysel ve grupla verimli çalışabilmek, sorumluluklarını yerine getirebilmek, gerektiği takdirde insiyatif kullanabilmek. |
3 |
11) |
P11. Üstlendiği/üstleneceği statü gereği kendisine atfedilen görev, hak ve sorumlulukları betimleyen mevzuata uygun davranmak. |
3 |
12) |
P12. Bilgi iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini dikkate alarak planlama, uygulama yapabilmek. |
|
13) |
P13. Okul Öncesi dönemde aile katılımının önemini kavramak ve aile katılımına yönelik etkinlikler planlayabilmek, uygulayabilmek. |
1 |
14) |
P14. Sınıf yönetimi yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmak ve eğitim ortamlarına etkin biçimde uygulayabilmek. |
|
15) |
P15. Kullanılacak araç, gereç veya materyali konuya ve uygulamaya uygun seçebilmek, amaca yönelik oluşturabilmek. |
1 |
16) |
P16. Alana yönelik çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemlerine hakim olmak, içerisinde bulunduğu şartlara en uygun yöntem ile birey gelişimini izleyebilmek. |
|
17) |
P17. Eğitim sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile alana yönelik özel öğretim programlarının yaklaşım, amaç, hedef ve tekniklerini uygulayabilmek. |
3 |