İngilizce Öğretmenliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IDEP403 | ||||||||
Ders İsmi: | İngilizce Öğretiminde Ders İçeriği Geliştirme | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi RABİA MAHMOOD | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi RABİA MAHMOOD Dr.Öğr.Üyesi AYBARS ERÖZDEN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ekdil izlencelerinin türleri, hazırlanışı ve değerlendirme amaçları konusunda bilgi vermek ve uygulama yapmak. |
Dersin İçeriği: | • İzlence Hazırlama (A3) o İzlence, işlevi ve gereği Düzenleme birimi Seçim Dizilim Öğrence ve izlence hazırlama modelleri İzlence türleri “A-Türü” ve “B-Türü” izlenceler Yapısal Durumsal o Konu-odaklı o İşlevsel-kavramsal: Avrupa Konseyi Çağdaş Diller Projesi o Beceri-odaklı o Süreç o Çok-işlemli o Doğal o Orantısal o Uzlaşmalı o Sözlüksel • Avrupa Konseyi ekdil izlenceleri o 1971: The Threshold Level o 2001: Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment (CEFR) • Pearson Global Scale of English • İngilizce ders kitabı incelemeleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse ve konuya giriş. | |
2) | Dil izlencesi, işlevi ve gereği. | (A3) Erözden, A. (2000c). İzlence Hazırlama. Unpublished manuscript. |
3) | İzlence hazırlamada: o Düzenleme birimi o Seçim o Dizilim | (A3) Erözden, A. (2000c). İzlence Hazırlama. Unpublished manuscript. |
4) | 5. Öğrence ve izlence hazırlama modelleri 6. İzlence türleri | (A3) Erözden, A. (2000c). İzlence Hazırlama. Unpublished manuscript. |
5) | 7. “A-Türü” ve “B-Türü” izlenceler | (A3) Erözden, A. (2000c). İzlence Hazırlama. Unpublished manuscript. |
6) | 7. “A-Türü” ve “B-Türü” izlenceler (devam) 8. Yapısal | (A3) Erözden, A. (2000c). İzlence Hazırlama. Unpublished manuscript. |
7) | 9. Durumsal İzlence 10. Konu-odaklı İzlence | (A3) Erözden, A. (2000c). İzlence Hazırlama. Unpublished manuscript. |
8) | Arasınav | (Yok) |
9) | 11. İşlevsel-kavramsal İzlence: Avrupa Konseyi Çağdaş Diller Projesi | (A3) Erözden, A. (2000c). İzlence Hazırlama. Unpublished manuscript. |
10) | 11. İşlevsel-kavramsal İzlence: Avrupa Konseyi Çağdaş Diller Projesi (devam) | (A3) Erözden, A. (2000c). İzlence Hazırlama. Unpublished manuscript. |
11) | o Beceri-odaklı İzlence o Süreç İzlencesi o Çok-işlemli İzlence | 1. (A3) Erözden, A. (2000c). İzlence Hazırlama. Unpublished manuscript. |
12) | o Doğal İzlence o Orantısal İzlence o Uzlaşmalı İzlence o Sözlüksel İzlence | 1. (A3) Erözden, A. (2000c). İzlence Hazırlama. Unpublished manuscript. |
13) | • Avrupa Konseyi ekdil izlenceleri o 1971: The Threshold Level o 2001: Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment (CEFR) | 2. Council of Europe (2001), Common European Framework of reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Language Policy Unit, Strasbourg. 3. A Teacher’s Guide to the Common European Framework. Pearson Longman. 4. Ek, J.A. van (1975). The Threshold Level 1990. Council of Europe. 5. Ek, J.A. van & Trim, J.L.M. (1991). Threshold 1990. Council of Europe. 6. Ek, J.A. van & Trim, J.L.M. (1991). Waystage 1990. Council of Europe. 7. Breakthrough Level Specifications |
14) | • Pearson Global Scale of English | (Yok) |
Ders Notları / Kitaplar: | (A3) Erözden, A. (2000c). İzlence Hazırlama. Unpublished manuscript. |
Diğer Kaynaklar: | 2. Council of Europe (2001), Common European Framework of reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Language Policy Unit, Strasbourg. 3. A Teacher’s Guide to the Common European Framework. Pearson Longman. 4. Ek, J.A. van (1975). The Threshold Level 1990. Council of Europe. 5. Ek, J.A. van & Trim, J.L.M. (1991). Threshold 1990. Council of Europe. 6. Ek, J.A. van & Trim, J.L.M. (1991). Waystage 1990. Council of Europe. 7. Breakthrough Level Specifications |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme | |||||||||
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme | |||||||||
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme. | |||||||||
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level). | |||||||||
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. | |||||||||
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme | |||||||||
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme | |||||||||
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme. | |||||||||
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme | |||||||||
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme | 5 |
2) | P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme | 3 |
3) | P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme. | 4 |
4) | P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level). | 5 |
5) | P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. | 5 |
6) | P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme | |
7) | P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme | |
8) | P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme. | |
9) | P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme | 2 |
10) | P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme | 2 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 3 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 3 | 30 |
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 84 |