Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı öğrencilere psikolojik danışma ve rehberlikle ile ilgili temel
kavram ve ilkeleri öğretmek, psikolojik danışma ve rehberliğin gelişimi, danışma
alanları ve yardım meslekleri konusunda uygun anlayışlar geliştirmelerine katkı
sağlamaktır |
Dersin İçeriği: |
RPD’ye ilişkin temel kavram ve ilkeler, RPD’nin tarihçesi, alanı ve dalları;
kullanılan araştırma ve değerlendirme yöntemleri, psikolojik danışma süreci,
psikolojik danışma kuramları, okul danışmanlığı modelleri (geleneksel ve
gelişimsel), okul danışmanlığı yaklaşımları (kriz yönelimli, iyileştirici-çare bulucu,
önleyici ve gelişimsel), geleneksel okul danışmanlığı modelinin amacı, ilkeleri,
geleneksel okul psikolojik danışmanının rol ve işlevleri, gelişimsel okul
danışmanlığı modelinin amacı, ilkeleri ve programı (Kapsamlı Gelişimsel
Rehberlik Programı), temel hizmetleri/müdahaleleri ve gelişimsel okul
danışmanının rol ve işlevleri; RPD’de gelişimsel ve önleyici yaklaşımın amacı ve
ilkeleri, gelişimsel yaklaşımda yaşam becerileri eğitiminin önemi, pozitif genç
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders izlencesi ve Ders içeriğinin tartışılması
|
|
2) |
Çağdaş Eğitimde Öğrenci Kişilik Hizmetlerinin Yeri ve Önemi
|
|
3) |
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlığa ilişkin temel kavram ve ilkeler
|
|
4) |
Okullarda uygulanan rehberlik hizmet alanları
|
|
5) |
Okul danışmanlığı yaklaşımları (kriz yönelimli, iyileştirici-çare bulucu, önleyici ve gelişimsel),
|
|
6) |
Okul danışmanlığı yaklaşımları (kriz yönelimli, iyileştirici-çare bulucu, önleyici ve gelişimsel),
|
|
7) |
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlığın problem alanlarına göre sınıflandırılması
|
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Bireyi Tanıma ve Bireyi Tanıma Teknikleri
|
|
10) |
Psikolojik danışma süreci, psikolojik danışma kuramları,
|
|
11) |
Psikolojik danışma süreci, psikolojik danışma kuramları,
|
|
12) |
Gelişimsel okul danışmanlığı modelinin amacı, ilkeleri ve programı (Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programı),
|
|
13) |
Rehberlik Hizmetlerinin Örgütlenmesi ve Değerlendirilmesi
|
|
14) |
Rehberlik Hizmetlerinin Örgütlenmesi ve Değerlendirilmesi
|
|
15) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme |
1 |
2) |
P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme |
1 |
3) |
P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme. |
2 |
4) |
P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level). |
1 |
5) |
P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. |
2 |
6) |
P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme |
1 |
7) |
P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme |
2 |
8) |
P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme. |
3 |
9) |
P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme |
4 |
10) |
P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme |
5 |